Što ako auto ne prođe tehnički

Što ako auto ne prođe tehnički

Kako se pripremiti za tehnički pregled

Tehnički pregled je obavezna stavka za sva motorna te priključna vozila i on se mora obaviti prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama kao i prema Pravilniku o tehničkim pregledima vozila. Pregled je obavezan svakih 12 mjeseci, uz iznimku ako je vozilo novo, tada je pregled obavezan svakih 24 mjeseca. Kako izgleda priprema vozila za tehnički pregled? Prvo se treba napraviti vizualni pregled vozila i provjeriti da li postoje ikakva vidljiva oštećenja ili da li nešto nedostaje na vozilu.

Prilikom vožnje, potrebno je obratiti pažnju na ponašanje vozila na cesti i rad vozila dok stoji. Obratite pažnju na zvukove vozila. Dalje, potrebno je obratiti pažnju na samo ponašanje volana, da li je ono normalno ili je njegovo kontroliranje otežano. Kočnice moraju raditi ispravno i ujednačeno, zaustavljanje vozila ne smije biti dugo i otežano. Potrebno je dobro provjeriti i rad mjenjača. Izađite van iz vozila i provjerite ispuh iz auspuha. Ispravno vozilo ispuštat će samo vidljiv kondenzat pare, ne i dim. Dim ukazuje na probleme s motorom vozila.

Vaš prtljažnik trebao bi imati obaveznu opremu: Kutija prve pomoći, set rezervnih žaruljica, sigurnosni trokut, prsluk koji je reflektirajući, rezervnu gumu i kit koji služi za krpanje guma. Potrebno je provjeriti i ispravan rad prednjih te zadnjih svjetla, žmigavca te brisača. Potrebno je obratiti pažnju na kontrolnu ploču u vozilu kako bi se vidjelo da li sve lampice ispravno rade. Potrebno je provjeriti i stanje guma, provjeriti tekućine u motoru. Nakon samostalnog pregleda preporučuje se i pregled vozila kod servisa. Serviseri će vam pomoći da izbjegnete neugodnosti na tehničkom pregledu.

Kako izgleda tehnički pregled

Pregled vašeg vozila započet će prijavom vozila kod ovlaštenog djelatnika koji radi u stanici za tehnički pregled. Prvi korak se odnosi na unos podataka u informatički sustav. Nakon prijave, vozilo će se identificirati s VIN brojem (brojem šasije) i registarskim pločicama. Ako unaprijed nije ishodovana polica obaveznog osiguranja, potrebno ju je ishodovati kod odabranog društva. Pregled započinje pregledom kabine vozila gdje ispitivač pregledava samu ispravnost vozila iznutra (kontrolna ploča, obavezna oprema itd). Slijedi pregled podvozja.

Ispitivač pregledava samu ispravnost dijelova podvozja poput ovjesa, ispušnog sustava, gleda da li ima korozije, koliko su gume istrošene. Tehnički pregled se nastavlja s pregledom nožnih i parkirnih kočnica. Kočnice moraju biti ispravne kako bi se pregled prošao. Razlika u samoj sili kočenja između lijevog te desnog kotača ne smije iznositi preko 25 %. Sljedeće se gleda ispravnost svjetala i kočiona tekućina. Gleda se sami intenzitet kao i nagib svjetala. Na kraju se vrši Eko test koji se odnosi na pregled ispušnih plinova iz vozila kako bi se utvrdio udio ispušnih plinova.

Što ako vozilo ne prođe tehnički pregled

Ukoliko vozilo ne prođe tehnički pregled, vozač ima rok od 15 dana da ispravi nedostatke na vozilu i da vrati vozilo na ponovni pregled. U slučaju da u navedenom roku uspijete otkloniti nedostatke, ponovni pregled se ne naplaćuje. Ako se ne pridržavate roka, tada ponovno plaćate novi tehnički pregled. Koja je prolaznost na tehničkom? Potrebno je naglasiti da velikoj većini vozača ovaj pregled nikako nije ugodno iskustvo. Razlog tome je prosječna starost voznog parka u Hrvatskoj koja iznosi preko 14 godina.

Prema statistikama, petina vozila ne prolazi pregled iz prvog pokušaja. Zašto vozila padaju na tehničkom pregledu? Najčešće radi: Neispravnih kočnica, problema s kotačima, loših guma, Eko testa, neispravnosti svjetlosne signalizacije. Savjetuje se da prije pristupanja tehničkom pregledu vozilo temeljito pregledate sami i da vozilo odvezete u auto servis gdje će vam stručnjaci skrenuti pažnju na bilo kakve nedostatke. Ovim preventivnim mjerama možete si uštedjeti vrijeme i novac. Prije tehničkog svakako detaljno očistite vozilo.


Tagovi: