Gdje se vadi smrtni list

Gdje se vadi smrtni list

Kada se vadi smrtni list?

Smrtni list izvadit će se onda kada je nastupila smrt osobe. Smrt osobe potrebno je prijaviti, no sama prijava se može razlikovati ovisno o tome da li je osoba preminula u stanu/kući ili u zdravstvenoj ustanovi. Kome se prijavljuje smrtni slučaj? Matičnom uredu prema mjestu stanovanja. Kako prijaviti? Ukoliko se smrtni slučaj dogodi u navedenom stanu ili kući, on se mora prijaviti u što kraćem roku bez nepotrebnog odgađanja. Smrt moraju prijaviti osobe koje su živjele s preminulom osobom, ili osoba koja je saznala za smrt.

Postupak je navedeni: Nazovite službu hitne pomoći ili policiju, nadležne osobe će nazvati mrtvozornika. Kada mrtvozornik dođe potrebno mu je osigurati pristup osobi koja je preminula, pripremiti svu liječničku dokumentaciju preminule osobe ako ju posjeduje, pripremiti matične podatke preminule osobe. Mrtvozornik će izdati potvrdu o ukopu te prijevozu. Nakon što se popunila prijava o smrti, mrtvozornik će izdati dozvolu za pokop preminule osobe. Potrebno je obratiti se ovlaštenom pogrebnom poduzeću, prijevozniku ili posmrtnoj pomoći radi smrti.

Sve dokumente koji se dobivaju za prijavu smrtnog slučaja i koje je izdao mrtvozornik moraju se odnijeti u matični ured na prijavu o upis pokojnika u knjigu umrlih. Ukoliko se smrt dogodi u zdravstvenoj ustanovi, postupak je sljedeći: Potrebno je javiti se na odjel gdje je preminula osoba bila zaprimljena. Potrebno je dati sve osobne podatke o preminuloj osobi kako bi se napravila prijava u matični ured. Na bolničkom odjelu ostavlja se odjeća u kojoj će se preminula osoba pokopati. Potrebno je dogovoriti detalje oko sprovoda. Smrtni list se izdaje onda kada je sve navedeno podmireno.

Kako se dobiva smrtni list?

Smrtni slučaj osobe dužni su prijaviti članovi obitelji ili osobe koje su bile bliske s preminulom osobom. Prijava smrti vršit će se usmeno ili pismeno kod matičara u matičnom uredu/području prema mjestu stanovanja preminule osobe. Smrt je potrebno prijaviti u roku od osam dana uz potvrdu o smrti koja se dobiva od strane liječnika ili druge osobe koje je utvrdila smrt (mrtvozornik, zdravstvena ustanova). U pojedinim slučajevima prilikom utvrđivanja same smrti dobivaju se svi potrebni dokumenti za matičara, dok se neki mogu slati službenim putem.

Matičar koji je dobio prijavu o smrti sastavit će takozvanu smrtovnicu koja će sadržavati sve potrebne podatke o preminuloj osobi, njenoj imovini te nasljednicima i dostavit će ih nadležnom sudu kako bi se pokrenuo postupak ostavinske rasprave. Isto tako, smrtovnica ili smrtni list mogu se predati osobi koja je izrazila zahtjev za sastavljanjem. Ukoliko je osoba preminula van svojeg mjesta prebivališta, matičar će dostaviti ostavinskom sudu izvadak iz same matice umrlih kao i podatke s kojima trenutno raspolaže i koji mogu poslužiti za smrtni list.

Što je smrtni list, a što osmrtnica?

Kada se dogodi smrtni slučaj, potrebno je ishoditi dva veoma važna no isto tako dva veoma različita dokumenta koji se dobivaju u matičnom uredu. Smrtni list se opisuje kao potvrda iz matične knjige umrlih, a služi kao dokaz da je osoba zaista preminula. Smrtovnica sadrži podatke o smrti i podatke o mogućim nasljednicima imovine preminule osobe koje upisuje matičar. Ovaj dokument je važan za proces ostavinskog postupka. Treći dokument/obavijest koju je isto tako potrebno spomenuti je osmrtnica.

Osmrtnica se opisuje kao obavijest kojom se obavještava javnost o smrti određene osobe. Ona će sadržavati informacije o preminuloj osobi poput: Imena i prezimena (ponekad i nadimka), datum i mjesto smrti, dob pokojnika, uzrok smrti, informacije vezane za pogreb i podatke o tugujućoj rodbini. Osmrtnice se obično objavljuju u dnevnim novinama, ali i online. One obavještavaju zajednicu o smrti i služe kao pozivnica na sprovod preminule osobe kao i na izražavanje sućuti tugujućoj rodbini. Osmrtnica se može kreirati tek onda kada je izdan smrtni list i kada je pogreb osobe određen.


Tagovi: