Zašto je riba zdrava

Zanimljivosti

Zašto je riba zdrava

Zašto je riba zdrava i zašto bi ona trebala biti dio naše prehrane?

Bilo da se radi o lososu, sardinama, inćunima ili bilo kojoj drugoj vrsti ribe, postoji mišljenje kako bi ribu trebali konzumirati barem do dva puta tjedno. Znate li zašto je riba zdrava? Jednostavno objašnjeno, kod konzumacije ribe najvažnije su omega 3 masne kiseline koje donose niz koristi za naš organizam. Iako su omega 3 masne kiseline glavni razlog konzumacije riba, ribe u sebi sadrže i brojne vitamine i minerale koji su bitni za naš organizam.

Istraživanja koja su provedena na fakultetu nutricionizma u američkom gradu Bostonu donose rezultate kako postoji veza između omega 3 masnih kiselina i naše krvi, točnije njenom konzumacijom sprječavamo opasnost od srčanog udara. Osim omega 3 masnih kiselina ribe su također bogate određenim proteinima, vitaminom D i brojnim mineralima.

Danas nutricionisti preporučuju Mediteransku prehranu koja u sebi sadrži žitarice, voće i povrće, plavu ribu i niskomasne mliječne proizvode. Prehrana koja se bazira na vlaknima, antioksidansima, vitaminima, mineralima, kvalitetnim proteinima, složenim ugljikohidratima i nezasićenim masnoćama je preporuka mnogih stručnjaka, i upravo u takvoj prehrani nailazimo na konzumaciju ribe. Brojne zdravstvene prednosti su svakako odgovor na pitanje zašto je riba zdrava.


Zašto je riba zdrava i koje su prednosti njene konzumacije?

U svijetu nutricionizma su provedena brojna istraživanja na temu zašto je riba zdrava za naš organizam i koje su prednosti njene konzumacije. Upravo navedena istraživanja pokazuju kako ljudi koji konzumiraju plodove mora žive dulje. Riba je svakako glavni predstavnik mediteranskog tipa prehrane, no ona se nažalost rijetko nalazi na našim stolovima.

I dok je dokazano kako osobe koje redovito konzumiraju ribu uvelike smanjuju rizik od srčanog i moždanog udara, kao i ostalih kliničkih bolesti ili depresije, riba i dalje ostaje nekako posljednja na listi konzumacije hrane. Glavni razlog zašto mnogi na neki način izbjegavaju njenu konzumaciju je uglavnom njena cijena, no važno je naglasiti i da je sama konzumacija nešto jeftinijih riba isto tako zdrava. Kako? Naveli smo prednosti omega 3 masnih kiselina, no osim njih riba je savršen izvor proteina.

Proteini u ribi sadrže bioaktivne peptide koji imaju preventivni i pozitivan učinak na borbu protiv kardiovaskularnih bolesti. Osim proteina riba je također bogata vitaminima B skupine, magnezijem, fosforom i kalijem. Plava riba također sadrži u sebi i vitamin D koji je potreban za zdravlje kostiju i imunološkog sustava. Gotovo je nemoguće navesti sve razloge zašto je riba zdrava i zašto bi ju trebali uvrstiti u našu prehranu.

Zašto je riba zdrava i kako se ona priprema?

Prije nego krenemo u proces objašnjavanja kako je najpametnije pripremiti ribu, moramo naglasiti kako ribu dijelimo na plavu i bijelu. Plava riba je tip ribe koja pohranjuje svoje masti u masnim stanicama po cijelom njenom tijelu, dok bijela ima manje masti i sprema ih u trbušnu šupljinu. Bijela riba za razliku od plave ima nizak udio masti, što ju čini manje poželjnom za konzumaciju i pripremu nego plava riba.

Plavu ribu možemo prepoznati po pomalo srebrnkastim prugama na leđima ili bokovima i odražavaju se plavom bojom, ribe koje spadaju u plavu skupinu su: Tuna, skuša, srdela, papalina, losos, šarun, inćun te palamida. Ribe koje spadaju u skupinu bijelih riba su: Brancin, orada, zubatac, kovač, oslić, list te crveni bodečnjak. Sve navedene ribe imaju različite mirise i okuse.

Znamo zašto je riba zdrava, no kako pripremiti ribu a da ona zadrži sva svoja svojstva? Bijela riba u pravilu ima nježan okus i teksturu, što znači da je laka za probavu, dok plava riba s druge strane ima više mesnat okus i jači miris. Bijela riba se priprema na nižoj temperaturi kako bi sačuvala svoje sokove, što znači da je idealna za pripremu na žaru ili na lešo.

Možemo ju također kuhati na pari ili u pećnici ako ju zamotamo u aluminijsku foliju. Plavu ribu možemo peći na roštilju, dok manje ribice poput srdela, inćuna ili papalina možemo i pržiti. Veća riba je idealna za pripremu poput odrezaka. Koju god ribu da konzumirate imajte na umu da bi ju trebalo jesti dva puta tjedno i to najmanje po 170 g po obroku. Brojni su razlozi zašto je riba zdrava i zašto je ona poželjna na našem stolu.

Tagovi: