Što jesti prije treninga

Sport

Što jesti prije treninga

Što jesti prije treninga, vrijeme obroka

Iako mnogi vjeruju da je lakše vježbati na prazan želudac, ako ne pojedete nešto prije treninga sljedeći dan bi mogli osjetiti određenu slabost kao i bolove u mišićima. Bitno je dobro pripremiti se za trening kako bi izbjegli navedene posljedice, a pripreme počinju s promišljenim i prikladno pripremljenim obrokom. Što jesti prije treninga? Ako je trening udaljen par sati od određenog obroka, tada možete pojesti mješavinu zdravih masnoća, ugljikohidrata i proteina. Kalorijski iznos ovog obroka bi trebao biti od 300 do 400 kalorija. Ako možda ipak jedete primjerice sat vremena prije treninga tada obrok ne smije biti obilniji nego nešto manji, također bi bilo poželjno da se sastoji od više ugljikohidrata. Za kraj ako jedete doslovno 30-15 minuta prije treninga važno je odabrati lako probavljiv obrok, zdrava mješavina proteina i ugljikohidrata je odlična kombinacija kako bi spriječili sutrašnju bol u mišićima i osjećaj umora. Preporučuje se da se izbjegava jesti prije samog treninga, brzi obrok vam može uzrokovati grčeve u trbuhu i neugodan osjećaj nadutosti. Što jesti prije treninga? Dobar omjer zdravih masnoća, ugljikohidrata i proteina. Uvijek bi trebalo tijelo pripremiti za fizički napor, a obrok vam daje potrebnu energiju.

Što jesti prije treninga, mit o gladovanju

Naveli smo kako mnogi vjeruju da nije potrebno imati obrok prije treninga, već nakon njega. Zašto? Postoji određeni mit da ako ne jedete prije treninga da će vježbanje prisiliti vaše tijelo da sagori više masti tijekom treninga. Zašto je ovo mit? Gladovanje je vrlo štetno za naš organizam, osobito ako se planiramo baviti nekom aktivnošću. Ako vi u vašem tijelu nemate dovoljnu količinu šećera onda tijelo uzima energiju iz vašeg mišićnog tkiva. Vježbanjem je bitno postići održavanje mišića a ne proces njihove razgradnje. Što jesti prije treninga je pitanje koje muči mnoge, no čak i nešto jednostavno i hranjivo može napraviti razliku. Kako? Ako idete vježbati i nište ne unesete u organizam vi gubite snagu na vašem treningu, što se ne bi dogodilo da ste pripremili svoj organizam. Bez potrebnog obroka vi nemate snage, brzinu ni izdržljivost kako bi otopili kalorije. Osim prehrane važno je paziti i na redovitu hidrataciju, pazite da pijete dovoljno tekućine prije, tijekom i nakon treninga. Osim vode, nakon treninga možete popiti i izotoničan napitak koji će vam pomoći u vraćanju elektrolita. Nemojte se toliko zamarati s pitanjem što jesti prije treninga, bitno je da dobijete energiju koja će vas održavati tijekom vježbanja.

Što jesti prije treninga, jednostavni primjeri obroka prije treninga

Poželjno je imati optimalan unos proteina i ugljikohidrata kao i zdravih masnoća u obroku prije treninga. Ovi omjeri se razlikuju ovisno o tome kada jedete prije treninga. Donosimo vam par jednostavnih primjera za što jesti prije treninga. Ako je vaš trening udaljen 2-3 h od obroka, tada možete pojesti primjerice jednostavni omlet od jaja i tost s cjelovitim žitaricama i voćku, sendvič s kruhom od cjelovitih žitarica sa salatom ili smeđu rižu s nemasnim izvorom proteina i pečenim povrćem. Ako do treninga imate manje od 2 h tada možete pojesti primjerice zobenu kašu s bananom i bademima, integralne žitarice u mlijeku, maslac od kikirikija na integralnom kruhu i voćkom, ili proteinski smoothie s mlijekom kao i whey protein s bananom. Ako do treninga imate sat ili manje tada možete pojesti primjerice proteinsku čokoladicu, jednu bananu ili jabuku, grčki tip jogurta s voćem. Kako bi znali što jesti prije treninga kao i što vam je najbolje, savjetujemo vam da probate sve navedene varijante i odaberete onu koja vam najbolje odgovara. Netko bolje funkcionira kada jede 3 h prije treninga, a netko kada jede sat vremena prije treninga. Prehrana je vrlo važan faktor uz vježbanje, upravo ovim spojem dobivate najbolje rezultate.

Tagovi: