Preskakanje vijače

Preskakanje vijače

Preskakanje vijače, korist i utjecaj na naše tijelo

Preskakanje vijače je svima dobro poznata tjelovježba, osobito iz doba djetinjstva kada su mnogi od nas iz čiste zabave znali preskakati uže. Preskakanje vijače donosi kondiciju, pomoću nje možemo očvrsnuti tijelo i izravnati trbuh. Preskakanje užeta se smatra jednom od boljih kardiovaskularnih vježbi za zimske dane, razlog je što samo preskakanje možete obavljati i unutar svojeg doma. Sigurno znate kako je preskakanje užeta jedna od osnovnih vježbi za zagrijavanje i primjenjuju ju mnogi boksači kako bi poboljšali svoju kondiciju i ostali u formi. Što je potrebno za preskakanje užeta? Osim samog užeta/ vijače za preskakanje trebat će vam dobre tenisice. Najbolji izbor tenisica je svakako za tenis ili košarku koje vam daju dovoljno potpore na prednjem djelu stopala i prstima. Izbjegavajte skakati po betonu, pločicama ili kamenu, radije vježbajte na parketu, laminatu ili vani na mekanoj površini. Mekša površina za skakanje čuva vaše zglobove i kralježnicu od bolova, ozljeda i trajnih oštećenja. Kakav utjecaj preskakanje užeta ima na naše tijelo? Preskakanjem užeta vježbamo sve skupine mišića u našem tijelu. Ubrzo nakon što ćete početi preskakivati uže ćete i sami primijetiti koju su dijelovi vašeg tijela najslabiji, a osobito ćete to osjetiti dan do dva nakon samog vježbanja kada kreće bol u mišićima. Preskakanje užeta najviše pomaže u definiciji nogu, stražnjice i trbuha. Trbušni mišići najviše rade tijekom preskakanja užeta, tako da ćete učvrstiti i samu strukturu kralježnice.

Preskakanje vijače, kako vježbati

Prvo je važno imati dobre tenisice i dobru podlogu za vježbanje, kao i samo uže za preskakanje. Ako ste van forme u početku si odredite trening od 15 minuta, a ako ste u boljoj formi onda 30 minuta. Ako ste van forme bitno je da započnete lagano, uzmite si pauzu od par sekundi i isto tako vježbajte svaki drugi dan. Kako bi trebalo izgledati preskakanje vijače? Postavite si sat s mjerenjem sekundi, zatim se zagrijavajte 3 minute dok preskačete uže ujednačenim ritmom. Odmorite se do 30 sekundi i zatim krenite preskakati uže 60 sekundi bržim tempom, opet odmor od 30 sekundi. Sljedeću minutu ćete pustiti vijaču i raditi čučnjeve uz što više ponavljanja, obratite pozornost da radite pravilne čučnjeve. Zatim se vratite na preskakanje užeta 60 sekundi što brže možete, odmor 30 sekundi. Sljedeću minutu opet puštate uže i radite sklekove ili polusklekove, zatim opet preskakanje vijače 60 sekundi. Ponavljajte ovaj tip treninga 15 do 20 minuta. Rutinu treninga možete naravno mijenjati i umjesto čučnjeva i sklekova dodati vježbe za trbušne mišiće, dizanje utega itd. Pokušajte preskakati vijaču različitim intenzitetom i u različitim stilovima. Činjenica je da je samo preskakanje užeta dosta teško, ali kako će vam se kardiovaskularni sustav poboljšavati, tako ćete moći dulje vježbati i pojačavati intenzitet vježbi.

Preskakanje vijače, razlozi zašto je preskakanje užeta dobar trening

Naveli smo kako se mnogi sportaši zagrijavaju preskakanjem vijače i kako ova vježba općenito ima odličan utjecaj na naše tijelo. Postoji više razloga zašto je preskakanje vijače dobra vježba za naše tijelo, neki od glavnijih su: Preskakanje vijače poboljšava kardiovaskularnu kondiciju, ono uzrokuje porast brzine otkucaja srca i disanja kao kada trčimo. Samo 10 minuta preskakanja dnevno poboljšava kardiovaskularno zdravlje. Preskakanje užeta/vijače je dobar trening za cijelo tijelo, povećava tonus mišića, jača mišićnu masu i topi salo. Poboljšava koordinaciju i motoričke sposobnosti. Dokazano je da preskakanje užeta također jača same kosti, kako? Udarci u tlo uzrokuju da se naše kosti preoblikuju i tako moraju postati jače i gušće. Povećava brzinu i izdržljivost ako trenirate još nešto, preskakanje užeta zahtjeva brzo kretanje ruku i stopala i tu dolazi do povećanja snage, upravo zato je navedena vježba savršena za održavanje snage. Ne troši mnogo vremena za trening, dovoljno je samo 10-20 minuta dnevno da postignete dobre efekte poput sagorijevanje kalorija / masnih naslaga i da se dobro preznojite. Najbolji razlog zašto je ovo dobar trening je svakako njegova jednostavnost, preskakati možete doslovno bilo gdje kad imate slobodnog vremena.

Tagovi:

Više članaka

Vježbe za prsa kod kuće

Vježbe za prsa kod kuće

Vježbanje prsnih mišića nije rezervirano samo za teretanu ili dvorane, vježbe za prsa kod kuće također mogu biti veoma efikasne i rezultirati dobrom definicijom prsa. Postoje par osnovnih pravila koji

Plivanje za djecu

Plivanje za djecu

Dobro je poznata činjenica da plivanje jača naš krvožilni sustav, stabilizira naš krvni tlak, povećava kapacitet pluća i produbljuje naše disanje, djeluje pozitivno na zglobove, razvija kondiciju i iz

Prve olimpijske igre

Prve olimpijske igre

Antička Grčka je svakako rodno mjesto samih Olimpijskih igara, što je naravno bio kasniji logičan odabir za održavanje modernijih igara. 23. lipnja 1894 godine na kongresu kojeg je organizirao francus