Kako najlakše zaspati

Zanimljivosti

Kako najlakše zaspati

Kako najlakše zaspati i koje su posljedice nedovoljnog sna

Mnogi danas žive i rade pod velikim stresom te opuštanje pred spavanje predstavlja veliki problem, a kao posljedica toga javlja se nesanica i problem sa spavanjem. Kako najlakše zaspati da biste dobili dovoljno sna i odmora koji vam je prijeko potreban da se vaše tijelo obnovi u snu i bude spremno za novi dan koji dolazi.

Izuzetno je važno za opće zdravlje svakom čovjeku dovoljna količina sna neophodna za normalno funkcioniranje tijela i uma. Kada shvatimo da nam je tijelo umorno ali um je još uvijek u devetoj brzini sigurno smo se puno puta pitali kako najlakše zaspati. Postoje brojni trikovi i metode koji nam pri tome mogu pomoći.

Ukoliko tijelu i umu ne omogućimo dovoljno sna posljedice mogu biti brojne, od oslabljenog imuniteta, do toga da mozak nakon duljeg perioda nedovoljnog sna radi usporeno i imamo nemogućnost kvalitetnog razmišljanja. Također, ljudi koji spavaju manje od pet sati dnevno skloniji su debljanju, koža je suha, izborana, uz pojavu preranih staračkih pjega. Rizik za kardiovaskularne bolesti je znatno veći, kao i rizik od karcinoma. Zbog nemogućnosti da se tijelo obnavlja pada i seksualni nagon, a neobrađene informacije zbog nedostatka sna nagomilavaju se u mozgu i može doći do preopterećenja.


Kako najlakše zaspati uz pomoć tehnika

Kako najlakše zaspati i pripremiti tijelo za san mogu pomoći brojne tehnike vježbanja i opuštanja mišića lica i tijela. Jedna od tehnika koja je osamdesetih godina bila popularna u Americi među sportašima je tehnika Opusti i pobjedi, a sastoji se od metode opuštanja mišića lica, vilice i jezika. Ponekad iako ste u nekoj pozi opuštanja, obratite pažnju na mišiće lica, i primijetit ćete da vam je vilica stisnuta, a mišići lica nategnuti, opustite sve mišiće.

Metode pravilnog disanja i svjesnog opuštanja mišića tijela sve do nogu na način da desetak sekundi zamislite opuštajuću scenu pomoći će vam se se cijelo tijelo opusti. Tada će mozak moći proizvoditi dovoljnu količinu serotonina i melatonina, hormona koji uspavljuju vaše tijelo.

Tehnika kojom progresivno opuštate mišiće će vas uputiti da prvo mišiće stegnete, međutim ne prejako, te nakon toga ih opustiti da osjetite razliku između stezanja i opuštanja. To stezanje mišića ima za cilj potpuno opuštanje svih mišića tijela.

Također, kako najlakše zaspati vam može pomoći i metoda vizualizacije neke opuštajuće scene, ili da sebe uvjerite da ne želite spavati jer ćete time postići suprotni efekt skrivene namjere koje će vaše umorno tijelo i um odvesti u san koji vam je potreban.

Kako najlakše zaspati uz pomoć rituala i prehrane

Kvalitetan san će omogućiti vašem umu i tijelu oporavak od napornog dana, a kako najlakše zaspati je da utvrdite određene rituale kojima ćete svome tijelu najaviti da iza tih rituala slijedi odmor. Prvo definirajte vrijeme kada želite otići na počinak i svaki dan se pridržavajte tog vremena otprilike, ne morate u minutu, već da otprilike u isto vrijeme svaku večer idete na počinak. Tuširanje prije spavanja može biti jedan od svakodnevnih rituala pripreme za spavanje.

U sobi u kojoj spavate nemojte držati elektroničke uređaje, TV, mobitele, laptope, te ih nemojte koristiti prije spavanja jer će njihovim korištenjem mozak nastaviti raditi jednakom brzinom kao i tokom dana. Radije prigušite svjetlo u spavaćoj sobi i uzmite neku knjigu pa je čitajte ili se prepustite seksualnim aktivnostima sa voljenom osobom. Neka vaša soba ne bude pretopla za spavanje, ali pazite i da ne bude prehladna. Provjetravanje spavaće sobe također je važno zbog kisika potrebnog za kvalitetan san.

Prehrana vam može puno pomoći ako se pitate kako najlakše zaspati, jer unosom određenih namirnica poput toplog mlijeka prije spavanja može uspavati vaš organizam. Hrana koja sadrži zdrave minerale, magnezij, kalij, kao što je puretina, zobenaakaša i različite sjemenke uvelike će vam pomoći ako uz to i konzumirate dovoljno voća, mahunarki i povrća.

Tagovi: