Vježbanje nakon poroda

Ljepota i zdravlje

Vježbanje nakon poroda

Vježbanje nakon poroda, kada krenuti s vježbanjem nakon poroda

Vratiti se u trening nakon poroda kako bi se postigla željena kilaža je želja mnogih majka koje su rodile. Vježbanje nakon poroda sa sobom donosi pitanja kada krenuti s vježbama i kako? Trudnoća je vrijeme za svaku ženu kada dolazi do brojnih fizičkih promjena, ali i psihičkih. Tijelo žena se prilagođava rastu djeteta i to donosi reakcije cijelog organizma, Vraćanje u trening nakon poroda je moguće i poželjno no treba biti oprezan. Kada možete krenuti s vježbanjem nakon poroda? Ovdje nailazimo na nekoliko glavnih faktora koji to određuju, a to je način samog poroda. Prosjek pauze se obično vrti oko 6-8 tjedana. Naravno prosjek se razlikuje od žene do žene i načina poroda, tako da žene koje su primjerice rodile bez carskog reza mogu vježbati već 3 tjedna nakon poroda, dok žene koje su bile šivane radi carskog reza moraju čekati i po par mjeseci. Velika je razlika također kod žena koje su prije vježbale i samo žele vratiti formu i onih koje tek počinju i žele skinuti višak kilograma. Vježbanje nakon poroda će tražiti energiju od vašeg tijela, tako da uz vježbanje morate razmišljati i o planu prehrane.

Vježbanje nakon poroda, kako i što vježbati nakon poroda

Trbuh je sigurno najveći problem koji muči mnoge žene nakon poroda. Na trbuhu se tijekom trudnoće skuplja najviše masnog tkiva, također ravni mišić trbuha doživljava dijastazu ili razdvajanje do 2 cm i više. Što ovo znači? Zbog trudnoće može doći do poteškoća s kontrakcijom trbušnih mišića, osobito u donjem djelu trbuha. Sami razlog leži u činjenici da mjesecima nisu funkcionirali normalno i konstantno su se napinjali. Vježbanje nakon poroda prvo mora uključivati vježbe disanja tj. dijafragmalno disanje, bočne izdržaje i vježbe s utezima kako bi se ojačao core i centralni mišići. Ako je došlo do navedene dijastaze tada nije poželjno raditi vježbe koje se odvijaju četveronoške poput planka ili izdržaja jer mogu stavljati pritisak na oslabljeno tkivo i pojačati sami razmak između polutki mišića. Kegelove vježbe su jedne od najčešćih vježbi koje se rade nakon poroda. One jačaju zdjelične mišiće koji su oslabjeli tijekom pritiska poroda. One su jedne od prvih svakodnevnih vježbi koje se moraju uvrstiti u rutinu nakon poroda. Vježbanje nakon poroda također može biti i hodanje, plivanje, pilates ili joga, aerobik. Prije pristupanja bilo kakvom programu vježbanja bitno je da se savjetujete sa svojim liječnikom i ginekologom.

Vježbanje nakon poroda, za koliko ćete se vratiti u formu

Ovo također ovisi o tome kakav ste tip osobe bili prije poroda, da li ste bili u konstantnom treningu ili tu i tamo. Mnoge žene bi voljele da već nakon par tjedana ili mjesec dana mogu izgledati barem isto kao i prije poroda, no to neće nažalost tako brzo ići. Vaše tijelo je prošlo kroz svašta zadnjih 9 mjeseci, i prije nego ga krenete opterećivati opet s promjenom bitno je da ono ima vremena za oporavak. Za koliko ćete se vratiti u formu nakon poroda? Ovo ovisi od žene do žene, ali ugrubo isto tako 9 mjeseci ili nešto više od godinu dana ako ste ustrajne u treningu. Najvažnije je za početak nikako ne pretjerivati s vježbama i da krenete lagano i oprezno, jer nelagoda će svakako biti. Vježbanje nakon poroda je poželjno, no prije nego ga započnete svakako se radije savjetujte sa svojim ginekologom i liječnikom. Također uložite u dobar plan prehrane koji će vam uz vježbanje pomoći da vratite svoju staru kilažu. Budite strpljivi jer vježbanje nakon poroda neće donositi instant rezultate, budite ustrajni i pametni i već u godinu dana možete izgledati onako kako želite.

Tagovi: