Trčanje na mjestu

Sport

Trčanje na mjestu

Trčanje na mjestu

Pojam trčanje na mjestu na prvi pogled može zvučati nelogično, međutim kada malo duže razmislimo shvaćamo da su nam poznate mnoge varijante trčanja na mjestu. Trčanje u visokom ili niskom skipu je vrsta trčanja u mjestu, a trčanjem na mjestu možemo smatrati i trčanje na traci. Kako god i koju god vrstu trčanja na mjestu prakticirali, vaše će vam tijelo biti zahvalno jer su benefiti po zdravlje višestruki. Prije svega treba reći kako je trčanje u visokom skipu, način trčanja u mjestu gdje visoko podižemo koljena i gdje natkoljenice dižemo u položaj paralelno sa površinom poda.

Niski skip podrazumijeva trčanje u kojem stopala minimalno odvajamo od površine tla. Oba trčanja izvode se u visokom intenzitetu i kratkim vremenskim periodima. Ako trčanje na mjestu izvodite na traci za trčanje, tada možemo reći da simulirate klasično trčanje gdje možete podešavati nagib trčanja i brzinu trčanja. Također na traci za trčanje možete pratiti razne parametre, od pretrčanih kilometara do izgubljenih kalorija.

Trčanje na mjestu kao alternativa za klasično trčanje

Postavlja se pitanje može li trčanje na mjestu biti odgovarajuća alternativa za klasično trčanje u prirodi ili po stazama za trčanje. Trčanje u mjestu vam može biti alternativa za klasično trčanje ako trčite na traci u teretani ili kod kuće, međutim trčanje u mjestu i to visokim ili niskim skipom nije prava alternativa klasičnom trčanju jer su pokreti tijela sasvim drugačiji.


Trčeći visoki ili niski skip u mjestu koristite druge mišićne skupine ili iste mišićne skupine ali na drugačiji način. Jednostavnije rečeno, drugačije su mehanike pokreta kod trčanja u mjestu i trčanju u prirodi po pravcu ili u krug. Da bi pravilno trčali u mjestu, visoki ili niski skip, kontakt sa podlogom ostvarivat ćete isključivo nožnim prstima što za posljedicu ima snažno razvijanje snage zglobova i potkoljenice. Trčanje na mjestu prisilit će vas na pravilno držanje, što će dugoročno popraviti vaše držanje i tako smanjiti bolove u leđima izazvane nepravilnim držanjem i dugotrajnim sjedenjem.

Benefiti koje donosi trčanje na mjestu

Teško je nabrojati sve benefite koje ostvarujemo kada izvodimo trčanje na mjestu. Od pravilnog držanja do pozitivnog učinka na kardiovaskularni sustav. Sve vježbe koje poboljšavaju stanje kardiovaskularnog sustava, automatizmom poboljšavaju kompletnu zdravstvenu sliku svakog vježbača. Trčanje u mjestu upravo najviše djeluje na kardiovaskularni sustav i podiže formu čitavog organizma, jer se trčanjem dugotrajnim ili kratkotrajnim poboljšava prokrvljenost cijelog tijela. Svaka vrsta trčanja poboljšat će i vaše mentalno stanje, jer kako se kaže u zdravom tijelu je i zdrav duh.

Ovom vježbom posebno ćete utjecati na mišićnu fleksibilnost i eksplozivnost. Trčanje na mjestu možete izvoditi kao glavnu vježbu ili aktivnost, te kao vježbu za zagrijavanje prije dužeg trčanja u prirodi. Najbolja opcija bi bila kombinirati trčanje u mjestu i trčanje po stazi, kako bi maksimizirali učinke vašeg treninga. U svakom slučaju trčanjem na mjestu ili po stazi popravit ćete vašu zdravstvenu sliku, kako fizičku jednako a možda i više stanje vašeg duha i životne energije jer trčanje savršeno oslobađa od nakupljenog stresa. Za stres znamo kako je začetnik mnogih bolesti modernog doba, pa se svakako zaštite trčanjem.

Tagovi: