Ovisnost o slatkom i šećeru – kako prestati i riješiti se slatkog

Ljepota i zdravlje

Ovisnost o slatkom i šećeru - kako prestati i riješiti se slatkog

Ovisnost o slatkom i šećeru je jedna od tri “bijele smrti” u našem vremenu

U modernoj prehrani je kompletan obrok nezamisliv bez deserta, nije ni čudo što je pretilost jedan od glavnih problema modernog svijeta, a sve je danak kulturi obilja i konzumerizma. Ovisnost o slatkom i šećeru je jedna od tri “bijele smrti” u našem vremenu, a to su bijeli šećer, bijela sol i bijelo brašno. Povišeni kolesterol, bolesti srca i krvnih žila, jetre, gušterače, dijabetes, neke metaboličke bolesti bijeli rafinirani šećer pogoršava. Smeđi šećer je manje opasan, ali trgovci često podvaljuju samo čajem obojeni bijeli šećer.

Kako ćete znati da ste upali u pravu ovisnost o slatkom i šećeru nije teško uočiti. Ako ne možete pojesti samo jednu kockicu čokolade, ako vam je svaki pad energije razlog da pojedete nešto slatko, u trgovini birate najslađe proizvode, naglo bez razloga, ali neizdrživo ogladnite, čini vam se da se niste najeli ako na kraju ručka nema deserta, čak i ako se suzdržite od deserta, brzo ogladnite.

Gdje se sve skriva šećer i ovisnost o slatkom i šećeru

Mnoge namirnice imaju skrivene šećere iz kojih ljudsko tijelo može samo proizvesti šećer koji mu daje energiju. Med je dobar i ljekovit, ali je pun šećera, pa ni s njim ne treba pretjerivati. Gdje se sve skriva šećer i ovisnost o slatkom i šećeru, voćni šećeri se u tijelu razlažu na glukozu i fruktozu, koja također nije bezopasna za zdravlje. Laktoza, maltoza i druge -oze su prikriveni šećeri, a bijeli kruh, tjestenina, brza hrana i ostale škrobne namirnice također podižu glukozu u krvi.


Ako odlučite prekinuti ovisnost o slatkom i šećeru, nemojte ni pomišljati da će to biti lako, to je ovisnost kao i sve druge ovisnosti i prolazit ćete pravu apstinencijsku krizu, umor, malaksalost, glavobolje, iznenadnu i neizdrživu želju za slatkim i možete biti jako tjeskobni. Zamolite svoju obitelj da vam budu podrška tijekom odvikavanja od slatkoga. Možete zatražiti i stručne savjete nutricionista i psihologa i svakako počnite vježbati, krećite se, manje ćete žudjeti za slatkim.

Umjetni zaslađivači također potiču ovisnost o slatkom i šećeru

Jedite povrće, voće u umjerenim količinama, krumpir, tjesteninu i rižu zamijenite batatom, tikvicama, patlidžanom, ciklom, mrkvom, repom i drugim jestivim korijenjem da lakše izdržite bez deserta. Ako pitate o desertima sa umjetnim sladilima, imajte na umu da i takvi deserti podižu glukozu u krvi. Umjetni zaslađivači također potiču ovisnost o slatkom i šećeru, kao i med, a i smeđi šećer, ne zavaravajte se, morate promijeniti prehrambene navike da bi se uspješno riješili slatke ovisnosti.

Dok liječite ovisnost o slatkom i šećeru, birajte voće sa niskim glikemijskim indeksom, jer se nagomilana glukoza u jetri se na kraju pretvara u mast i eto pretilosti. Najbolja zamjena za šećer je biljka stevia u prahu, ali oprez, dodaje se u vrlo malim količinama jer je oko 10 puta slađa od šećera. Ječmeni slad, agavin, javorov ili rižin sirup mogu biti prirodna zamjena za bijeli šećer. Ako ste disciplinirani, možete tijelo očistiti od naslaga viška glukoze za samo tri dana.

Tagovi: