Komunikacijske vještine – ispravite greške koje radite

Komunikacijske vještine - ispravite greške koje radite

Komunikacijske vještine, važnost dobre komunikacije

Komunikacijske vještine su nam potrebne kako bi mogli bolje razumjeti ljude ili određene situacije, pomažu nam prevladati različitosti, grade povjerenje kao i poštivanje i time tvore uvjete za razne kreativne ideje ili rješavanje problema. I dok nam uspješna komunikacija pomaže u svemu nabrojanome, ona često puta nije jednostavna. Važno je znati da je uspješna komunikacija puno više od razmjenjivanja informacija.

Danas u ovom informatizacijskom vremenu mi primamo, šaljemo, i procesuiramo ogroman broj poruka svaki dan, ali uspješna komunikacija je puno više od razmjenjivanja samih informacija, ona je i razumijevanje osjećaja koji su iza tih informacija. Kako komunikacijske vještine mogu poboljšati odnose? Bilo da se radi o odnosima kod kuće, na poslu, ili u društvu, prvo moramo produbiti veze s određenim ljudima.

Dobri odnosi često vode do kvalitetnih timskih radova, donošenja odluka i rješavanja problema. Uspješna komunikacija uključuje dobre vještine komunikacije poput: Neverbalne komunikacije, pažljivog slušanja, sposobnosti kontrole kada ste pod stresom, prepoznavanje i razumijevanje osjećaja. Naravno da možemo naučiti kako bolje komunicirati, no za komunikaciju se kaže da je bolje da je ona spontana nego po određenom planu i programu.

Komunikacijske vještine, srž komunikacijskih vještina

Komunikacijske vještine su jedna od najvažnijih osnovnih vještina koje su nam potrebne u životu. Što je uopće komunikacija? Komunikaciju možemo opisati kao razgovor ili priopćavanje, ona je proces sporazumijevanja između ljudi, prenošenje poruka s pomoću raznih znakova. Ljudima je u prirodi da imaju potrebu komunicirati, tako održavamo međuljudske odnose i međusobno se bolje povezujemo.

Kako komuniciramo? Mogli bi reći kako je ljudska komunikacija dosta kompleksna. Danas komuniciramo na sljedeće načine: Neverbalna komunikacija, ovo je komunikacija bez riječi, odvija se putem stava ili kontakta očima. Verbalna komunikacija, komunikacija riječima, pismena ili usmena komunikacija. Govor tijela, komunikacija pomoću gesta ili dodira. Vizualna komunikacija, komunikacija kroz slike te ostale vizualne medije.

Kako poboljšati komunikacijske vještine i prevladati prepreke u komunikaciji? Kada gledamo komunikaciju na neki općeniti način ona izgleda poprilično jednostavno, vi govorite a druga strana sluša ili obrnuto. Vi pošaljete e mail a netko drugi ga pročita, netko napravi neki show a mi ga gledamo itd. Međutim, komunikacija je daleko složenija nego kako se čini na prvu.

Često se u komunikaciji nalaze različite prepreke koje se svrstavaju u tri kategorije: Jezik, kulturološke razlike i različitost mjesta i vremena. Kvalitetna komunikacija prvenstveno dolazi od slušanja, jer prilikom slušanja mi primamo poruku. Aktivno slušanje je tako oblik slušanja gdje mi obraćamo pažnju na to što nam sugovornik govori i dajemo mu verbalnu ili neverbalnu povratnu informaciju. Kako bi mogli unaprijediti svoje slušanje bitno je da u trenutku slušanja niste okupirani nečim drugim.

Komunikacijske vještine, uspješna komunikacija

Naveli smo kako su komunikacijske vještine jedne od najpotrebnijih vještina u našem životu. Sama komunikacija je puno više od slanja poruke, ona je također i sposobnost primanja poruke kao i aktivno slušanje. Da bi znali kvalitetno reagirati i postupiti bitno je da pozorno slušamo. Naveli smo također da ljudi komuniciraju na mnogo načina: Neverbalno, verbalno, govorom tijela, vizualnom komunikacijom itd.

Komunikaciju najbolje možemo opisati na sljedeći način, mi kada vodimo glavnu riječ naš slušatelj nas vidi ovako: 55% gleda govor tijela, 38% verbalnu komunikaciju, a samo 7% način na koji prezentiramo. Komunikacijske vještine nisu samo u riječima i prezentiranju, one su velikim djelom i naš govor tijela i kako držimo govor.

Vratimo se na slušanje, koji je također bitan faktor cijele komunikacije. Iako je slušanje pasivna aktivnost, mi moramo slušati aktivno kako bi komunikacija bila učinkovita, mnogi ljudi će se našaliti da je upravo to razlog zašto imamo dva uha a jedna usta. Kod pravilne komunikacije je bitno da slušamo i sukladno primljenim informacijama dalje nastavljamo komunikaciju.


Tagovi: