Kako smanjiti apetit

Ljepota i zdravlje

Kako smanjiti apetit

Kako smanjiti apetit promjenom načina prehrane

Iako ste upravo pojeli jedan od svojih dnevnih obroka još uvijek osjećate glad, ili jedva izdržite do sljedećeg obroka pa si pomažete grickalicama ili slatkišima. Radite upravo suprotno od ispravnog načina prehrane, unosite u svoj organizam sve i svašta, namirnice koje vam više štete nego donose koristi.

Kako smanjiti apetit vam je pitanje koje vam ne izlazi iz glave. Pokušajte svoju prehranu promijeniti na način da sastavite tjedni jelovnik koji će se dnevno sastojati od tri glavna obroka i dva međujela. Također, kada jedete nemojte samo trpati hranu u sebe nego svaki zalogaj dobro prožvačite. Na taj način pomažete svom probavnom traktu da hranu ispravno provari i obradi korisne tvari, a nepotrebne će tijelo izbaciti.

Nikako se nemojte izgladnjivati čak i kada pokušavate smršaviti nego složite jelovnik koji će vam dati su potrebnu energiju i opskrbiti vas svim potrebnim vitaminima, mineralima, proteinima, ugljikohidratima i mastima, da i mastima jer postoje zdrave masti koje su organizmu potrebne za normalno funkcioniranje. Jedite normalne obroke, nemojte jesti velike količine jer to nije put kako smanjiti apetit, a nakon obroka pričekajte dvadesetak minuta koliko tijelu treba da percipira da je dobilo potrebnu količinu hrane, zato treba jesti polako.


Doručak vam treba biti najvažniji obrok u danu zdrav i pun zdravih namirnica poput integralnih žitarica i voća sa dodacima orašastih plodova, a večera najmanje značajna. U prehranu svakako dodajte dovoljno proteina i masti jer će iz njih tijelo crpiti energiju, te voća i povrća. Svakako nemojte zaboraviti tokom dana piti dovoljno količine vode, preporučena količina je do 2 litre dnevno, izbjegavajte zaslađene sokove i gazirana pića.

Kako smanjiti apetit unosom nekih hranjivih tvari

Kako smanjiti apetit unosom hrane koja će pridonijeti tome da će vaše tijelo biti sito i imati osjećaj sitosti. To su prvenstveno topiva i netopiva vlakna koja su neophodna za ispravan rad probave. Topiva vlakna su ona koja se tope u vodi a nalazimo ih u povrću i voću kao jabukama, raznim citrusima, bobičastom voću koje može biti i smrznuto, bananama, orasima, mrkvi, šparogama, brokuli, orasima, te žitaricama.

Netopiva vlakna s neprobavljiva u ljudskom probavnom sustavu, ali su svejedno potrebna kako bi poricala rad probave, a nalazimo ih u cjelovitim žitaricama, grahu, grašku, tikvicama, celeru, cvjetači, tamnozelenom lisnatom povrću poput špinata i blitve. Vlakna su potrebna kako bi napunila crijeva i tako signalizirala mozgu osjećaj sitosti.

Proteini su važan izvor energije i esencijalnih aminokiselina, hrana koja je meso, mlijeko, jaja, ribe, sir i jogurt bogati su izvor proteina. Voće i povrće je hrana koja će pomoći u procesu kako smanjiti apetit, naročito voće ako se uzima kao međuobrok. Suplementi kolagena su potrebni za održavanje kostiju, vezivnog tkiva i kože i pomažu u osjećaju sitosti. Sjemenke čija i đumbir također daju osjećaj sitosti a izuzetno su zdravi i hranjivi. Zdrave masti naći ćete u orašastim plodovima i avokadu, a hrana koja je bogata vodom poput krastavaca, paradajza, dinja, breskvi, lubenica, celera i naranči dodatno će vas opskrbiti vodom. Jednako tako su bogate vodom i jabuke i jagode.

Bademi, integralne žitarice i mahunarke bi trebali biti obavezni dio vašeg jelovnika jer osim što suzbijaju osjećaj gladi, pune su proteina biljnog porijekla, što je važno ako uopće ne jedete meso. Potrebu za slatkim pokušajte utažiti cimetom kao zamjenom za šećer, te crnom čokoladom koja ima najmanje 70% kakaoa iako su gorke danas ih se može naći sa dodatkom stevije koja će umanjiti gorki osjećaj. Zeleni čaj, voda i kava također će vam pomoći u smanjivanju apetita.

Kako smanjiti apetit koji je psihološki uzrokovan

Kako smanjiti apetit ako imate psiholoških problema pa utjehu tražite u hrani? Ovo emocionalno stanje je posljedica psiholoških problema uzrokovanih stresom ili nekim traumatskim događajem u prošlosti.

Prvo i osnovno ukoliko ste svjesni da tražite utjehu u hrani trebate se obratiti specijalisti psihologu koji će vam pomoći u rješavanju osnovnog problema. Potreba za hranom kao utjeha nije fizičke prirode, dakle ne dolazi iz vašeg probavnog trakta, nego iz glave i emocija koje prvo trebate dovesti u red.

Redoviti posjeti psihologu ili psihijatru pomoći vam da pronađete način kako smanjiti apetit uzrokovan psihičkim poremećajem. Potrebno je da dovoljno spavate svaki dan da se vaše tijelo obnovi tokom noći za naredni dan. Umanjite stres iz svog života koliko god je u vašoj moći, razmislite da li stvari oko kojih se nervirate to doista i zaslužuju. Provodite više vremena u prirodi na čistom zraku, šetajte ili počnite vježbati u skladu sa svojom zdravstvenom situacijom. Pronađite hobi koji vas veseli i na taj način ćete misli skrenuti sa hrane na predmet vašeg hobija. Nakon nekog vremena ako sve ovo poduzmete hrana će za vas predstavljati zdravi obrok a ne sredstvo rješavanja psiholoških problema.

Tagovi: