Kako napraviti životopis

Kako napraviti životopis

Što je životopis?

Životopis ili CV je pisani dokument koji pruža pregled životne i profesionalne povijesti pojedinca. Ovaj dokument obično sadrži važne informacije o osobnim podacima, obrazovanju, radnom iskustvu, vještinama, kvalifikacijama i drugim relevantnim informacijama koje se odnose na karijeru osobe. Koristi se u svrhu predstavljanja sebe potencijalnom poslodavcu, obrazovnoj ustanovi ili drugoj organizaciji. Životopis služi kao alat za prezentaciju vlastitih kvalifikacija i iskustva poslodavcu ili drugoj relevantnoj instituciji. Glavna svrha životopisa je privući pažnju i pozvati na intervju kako bi se kandidatu omogućila prilika da detaljnije razgovara o svojim kvalifikacijama i motivaciji za posao ili obrazovanje. To je prvi korak u procesu zapošljavanja, prijave za stipendiju i slično, te igra veoma važnu ulogu u donošenju odluke o odabiru kandidata za daljnje korake u procesu. Kroz ovaj članak ćemo reći od kojih se elemanata sastoji CV, kako ga napisati te ćemo dati korisne savjete kako napisati dobar CV s kojim ćete privući pozornost.

Od čega se sastoji životopis?

Kako biste napisali odličan životopis, bitno je uključiti sve bitne elemente. Na vrhu stranice navedite svoje ime i prezime, adresu, broj telefona i e-mail adresu za kontakt. Nabrojite sve svoje najvažnije kvalifikacije, vještine i iskustvo. Ovdje trebate istaknuti ono što Vas čini idealnim kandidatom za poziciju. Navedite obrazovne institucije, stupnjeve koje ste stekli, datume završetka i relevantne akademske nagrade ili priznanja. Kronološki navedite prethodne poslove koje ste radili u prošlosti. Za svaki posao, navedite naziv poslodavca, poziciju, period zaposlenja i ključne odgovornosti i postignuća. Istaknite iskustvo koje je relevantno za poziciju na koju se prijavljujete. Potom navedite vještine, uključujući tehničke, jezične i meke vještine. Ovisno o poslu ili obrazovanju, istaknite one vještine koje su relevantne za tu ulogu. Primjerice, ako se želite zaposliti u kompaniji koja posluje međunarodno, bitno je istaknuti koje strane jezike poznajete i govorite. Na dnu životopisa možete dodati sekciju s referencijama. Kada ste napisali životopis, bitno je sve još jednom provjeriti i ispraviti bilo kakve gramatičke greške.

Lako napišite odličan životopis

Svaki životopis treba biti prilagođen prema vrsti posla za koji se prijavljujete. Isto tako, istaknite vještine i iskustva koja su relevantna za tu poziciju. Formatirajte životopis tako da bude pregledan i profesionalan. Koristite jednostavne i čitljive fontove. Organizirajte informacije logičkim redoslijedom. Uključite kratak sažetak na vrhu životopisa koji naglašava glavne kvalifikacije i ciljeve. Ovo je prvo što će poslodavac ili članovi komisije pročitati, pa neka bude privlačno i informativno. Umjesto opisivanja poslova koje ste obavljali, istaknite konkretna postignuća i rezultate koje ste postigli u svakom poslu ili projektu. To će pokazati vašu efikasnost i doprinos. Navedite sve relevantne sve tečajeve, radionice i programe koje ste prošli, te također istaknite sve tehničke vještine, jezične vještine, vještine komunikacije i druge relevantne kompetencije. CV treba bi biti dovoljno dugačak da prenesete sve važne informacije, ali i dovoljno kratak da ga poslodavci ili članovi komisije mogu brzo pregledati. Obično se preporučuje da bude jedna do dvije stranice. Provjerite svoj CV radi pravopisnih i gramatičkih grešaka prije nego što ga pošaljete.


Tagovi: