Autofagija dijeta – prehrana i jelovnik po danima

Ljepota i zdravlje

Autofagija dijeta - prehrana i jelovnik po danima

Što je autofagija dijeta?

Autofagija ili autofagocitoza su riječi koje dolaze iz grčkog jezika i u slobodnom prijevodu znače “jesti sam sebe”. Danas navedene riječi opisuju proces koji se događa unutar naših stanica gdje dolazi do razgradnje nepotrebnih dijelova, točnije dolazi do procesa kada se stanica hrani sama od sebe. Kada se u našem organizmu događa autofagija, tijelo krene jesti vlastite masne naslage ili rezerve i tako dolazi do najefikasnijeg oblika mršavljenja.

Što je autofagija dijeta? Autofagija dijeta je dijeta koja kontrolira proces autofagije u našem organizmu kako bi došlo do uspješnog mršavljenja. Autofagija je dio našeg prirodnog procesa, točnije ona se svakodnevno odvija tijelu onih koji umjereno uživaju u hrani ili koji poste. Pomalo je suvišno riječ autofagija i dijeta stavljati u isti kontekst.

Zašto? Autofagija je nešto što se odvija u našem tijelu bez obzira da li mi to poticali ili ne. Danas uz pomoć prehrane možemo naučiti kontrolirati navedeni proces i okrenuti ga u našu korist kako bi uspješno mršavjeli. Nije riječ o dijeti, ne odričemo se hrane, već ju koristimo u svrhu prirodnog procesa mršavljenja i poboljšanja rada organizma.

Autofagija dijeta i plan prehrane

Autofagija dijeta je danas poznata kao i “intermittent fasting” ili dijeta od 8 sati na dan. Pravila su jednostavna, 8 sati možete jesti a 16 satu postite. Navedeni jelovnik vam može poslužiti kao ideja što možete jesti u 3 obroka dnevno i to 7 dana. Namirnice je moguće kombinirati po vlastitom ukusu, što znači da nije riječ o strogoj “dijeti”.

1. Dan – Omjer posta je 1: 1, što znači da 12 sati jedete, 12 sati postite. Doručak: 2 jaja na oko na maslinovom ulju, zelena salata s kikirikijem i paradajzom. Ručak: Pečeni batat, svinjsko meso i kupus salata. Večera: 2 mandarine ili neko drugo citrusno voće. 2. Dan – Post 13 sati i 11 sati za jest. Doručak: Musli s dodatkom kefira ili jogurta s bobičastim voćem. Ručak: Pečeni losos i krumpir salata s krastavcima i paradajzom. Večera: Dva tosta i namaz od avokada.

3. Dan – Slijedi 14 sata posta i 10 sati za jest. Doručak: Dva tosta s mladim sirom, pršutom i zelenom salatom. Ručak: Riža s brokulom i piletinom i salata od kiselog kupusa s paprikom. Večera: Do dva reda čokolade po vašoj želji. 4. Dan – 15 sati posta i 9 sati za jest. Doručak: Kajgana sa slaninom i zelenom salatom. Ručak: Juha od leće i kupus salata. Večera: Salata s tunom s povrćem po želji.

5. Dan – 16 sati posta i 8 sati za jest. Doručak: 3 komada proje i 1 čaša kefira. Ručak: Meso na roštilju i pečeni krumpir. Večera: 2 pečena tosta s marmeladom ili voćna salata. 6. Dan – 16 sati posta i 8 sati za jest. Doručak: Musli s jogurtom i orašastim plodovima. Ručak: Meso s roštilja i pečeni krumpir kao i dan prije. Večera: Crna čokolada i naranča.

7. Dan – Posljednji dan u kojem se također posti 16 sati i jede 8 sati. Doručak: Salata od povrća i bijelog pilećeg mesa. Ručak: Grah varivo i kupus salata. Večera: Jabuka s medom i dodatkom cimeta. Autofagija dijeta se može mijenjati po želji, ali je bitno voditi računa da su kalorije u jednom obroku slične. Tijekom dijete dozvoljeno je piti samo vodu, tursku kavu, čaj i limunadu.

Autofagija dijeta i njene zdravstvene prednosti

Istraživanja su pokazala kako Autofagija dijeta ima brojne zdravstvene prednosti za naše tijelo. Prva prednost je borba protiv starenja organizma. Autofagija potiče razvoj mladih stanica, i isto tako štiti naš organizam od svakodnevnog stresa. Stručnjaci čak vjeruju kako bi Autofagija mogla imati veliku ulogu u liječenju raka. Zašto je dobro prakticirati navedenu dijetu?

Autofagija dijeta je bazirana na principu da u 8 sati u svoj organizam unašamo namirnice koje su bogate proteinima, dok u satima posta naše tijelo razgrađuje. Zašto se naglašava da je navedena dijeta zdrava? Sve ostale dijete nisu bazirane na prirodnim procesima našeg tijela, što znači da one stvaraju nepoželjni jo-jo efekt i da njihovo mršavljenje nije zdravo. Kod navedene dijete to nije slučaj, jer kao što smo naveli ne možemo ovo niti nazvati dijetom, već poticanje organizma s određenim namirnicama.

Fasting se danas gleda kao dijeta jer pomoću njega možemo gubiti kilograme kao i održavati svoju kilažu. Koliko se kila može izgubiti u navedenom procesu? To će ovisiti od osobe do osobe i koliko je spremna postiti, ali u prosjeku osoba će izgubiti do pola kilograma tjedno. Ako se želite upustiti u navedeni proces tada je bitno da razumijete da nije riječ o dijeti već o dugoročnoj izmjeni prehrane kako bi vaš organizam bolje i kvalitetnije funkcionirao.

Tagovi: