Zakon o sigurnosti prometa na cestama

Financije

Zakon o sigurnosti prometa na cestama

Zatraži brzi kredit



Koji iznos trebate?

300 kn 10000 kn

Koji rok plaćanja želite?

15 Dana 18 Mjeseci
Planirano vrijeme isplate : Danas u 17:56
Ukupan iznos za vraćanje:


Nove korisnike ne tražimo platnu listu za iznose do 3000 kn na maksimalan rok do 30 dana!


Prednosti za stare (postojeće korisnike):
nije potrebna verifikacija osobnih dokumenata, mogućnost odobrenja bez platne liste



PRIMJER KREDITA: Uz zatraženi iznos 6.000,00 kn na period od 150 dana, ukupan iznos sa svim pripadajućim troškovima iznosi 6.104,40 kn, uz EKS 7,26%, iznos Premije 104,40 kn te iznos mjesečne rate 1.220,88 kn (5 rata).Minimalni period otplate kredita: 15 dana. Maksimalni period otplate kredita: 365 dana. Najveća EKS (Efektivna kamatna stopa): 7,61%
Procijenjeno vrijeme isplate je indikativno i ovisi o različitim faktorima, npr. imate li račun u istoj banci kao i vaš zajmodavac, da li ste odmah poslali svu potrebnu dokumentaciju i sl.

Što je i što regulira zakon o sigurnosti prometa na cestama

Zakon o sigurnosti prometa na cestama je zakon kojim se reguliraju odnosi, sigurnost i ponašanje svih sudionika u prometu na cestama svih vrsta. Također ovim zakonom se utvrđuju uvjeti koje ceste moraju zadovoljavati i prema tim uvjetima se ceste klasificiraju. Zakon o sigurnosti prometa na cestama utvrđuje tko su sve sudionici u prometu koji trebaju poštivati ovaj zakon.

Prema ovom zakonu sudionici u prometu su sva vozila, od osobnih automobila, kamiona, pješaka, biciklista, motorista, te sva ostala vozila koja se u prometu mogu naći poput traktora sa i bez prikolice, romobila i slično. Zakonom se definiraju ceste koje mogu biti od autoputa, državnih cesti, lokalnih cesti, županijskih cesti, odnosno definiraju se kriteriji prema kojima se utvrđuje kakva je koja javna cesta. Tako na primjer ukoliko cesta nema dva prometna traka koji su svaki široki najmanje 3,25 metara ne tretira se kao javna cesta isključivo za promet motornih vozila gdje se mogu kretati samo motorna vozila. Takve ceste mogu biti nerazvrstane ceste, zemljane i šljunčane ceste, ali i asfaltirane koje su uže od propisanih.


Ono što je najvažnije da se ovim zakonom regulira ponašanje i sigurnost svih sudionika u prometu, da sa motornim vozilima ne smiju upravljati osobe bez vozačke dozvole ovisno o kategoriji vozila koje voze, te da svi sudionici u prometu trebaju poštivati prometna pravila i prometne znakove koji su postavljeni na svim javnim cestama.

Gdje se može pronaći zakon o sigurnosti prometa na cestama

Zakon o sigurnosti prometa na cestama se kao i svi zakoni i propisi u Republici Hrvatskoj objavljuju javno u službenom listu Narodnim Novinama. Prema Ustavu svaki zakon da bi bio pravno valjan mora biti javno objavljen, pa je tako i zakon o sigurnosti prometa na cestama koji je sada na snazi objavljen u Narodnim Novinama 2008. godine u broju 67.

Nakon toga su donesene izmjene ovog zakona 2011,2013,2014,2015,2017,2019 i 2020. godine. Ukoliko vas zanimaju detalji postoje web mjesta koja su specijalizirana za tumačenja i objave zakona i odnosno pročišćenih zakona. Pročišćeni zakon znači da su u tekst objavljenog zakona unesene sve naknadne promjene zakona nakon njegove prvobitne objave. Na tim specijaliziranim stranicama možete uz pretplatu pronaći sve vrste zakona koje vas zanimaju pa tako i ovaj zakon o sigurnosti prometa.

Ukoliko ste sudionik u prometu morate poznavati zakonske propise bez obzira da li upravljate motornim vozilom, biciklist ste, vozite se na romobilu ili ste pješak. Čak se i djeca koja tek kreću i osnovnu školu redovno educiraju o sigurnosti u prometu kroz predavanja koja u školama drže prometni policajci lokalne zajednice na početku školske godine prvašićima kako bi znali koja pravila trebaju poštivati u prometu na putu od kuće do škole i obrnuto.

Tko donosi i mijenja zakon o sigurnosti prometa na cestama

Postupak donošenja zakona mora proći saborsku proceduru u koju se stavlja na prijedlog određenih ministarstava. Zakon o sigurnosti prometa na cestama i sve naknadne izmjene zakona je kao prijedlog zakona donijelo Ministarstvo unutarnjih poslova i podnijelo ga Saboru koji prema Ustavu ima pravo zakon izglasati važećim. Sabornici u Saboru trebaju većinom izglasati da bi zakon postao važeći.

Nakon izglasavanja u Saboru predsjednik Republike Hrvatske će potpisati odluku Sabora i time Zakon postaje punopravno ispravan, te se može objaviti u Narodnim Novinama da bude javno dostupan. Ministarstvo unutarnjih poslova će predlagati nove izmjene kad je u pitanju zakon o sigurnosti prometa na cestama prema podacima sa kojima raspolažu, statistikama o broju prometnih nesreća, broju poginulih, statistikama o kaznama za prometne prekršaje i slično.

Zakon se dorađuje i cilj svake dorade je da se poveća sigurnost svih sudionika u prometu uvođenjem i izmjenom pravila ponašanja, ali i visini kazni za određene prekršaje. Prije nekoliko godina iznosi i uvjeti kazni su se značajno izmijenili te se nakon toga sigurnost u prometu poboljšala, svjedoci smo da takve mjere imaju pozitivan učinak na ponašanje sudionika u prometu.

Tagovi: