Što je generacija z

Što je generacija z

Što je generacija z

Generacija z su osobe rođene od 2000. godine koje danas imaju dvadesetak godina i rođene su u doba razvoja tehnologije i interneta. Od malih nogu su im dostupni uređaji poput mobitela, tableta, kompjutora, laptopa, te su vrlo rano naučili da u par klika mišom mogu doći do raznih informacija. Povezanost sa svijetom nije im strana, no to donosi i loše strane jer se na internetu može pronaći jako puno loših informacija.

Generacija z je odrasla uz tehnologiju i svijet im je na dlanu, te sve što ih zanima lako će pronaći na internetu. Jednako tako su i sudionici stvaranja sadržaja na internetu. Ova generacija zapravo život vodi na družtvenim mrežama ugledajući se na influensere koji svojim sljedbenicima omogućavaju sadržaj koji sljedbenike zanima, te tako stiču popularnost.

Generacije koje su rođene prije ove nisu toliko ovisne o digitalizaciji jer u doba njihovog djetinjstva nije bilo toliko dostupno ni uređaja, ni pristupa internetu, barem ne za sve jer su uređaji bili skupi. Generacije rođene još ranije su vjerojatno kroz posao naučile se služiti uređajima i internetom u poslovne svrhe pa tako prširile svoje znanje.

Karakteristike generacija z

Generacija z s obzirom da ima dostup raznim informacijama upravo zbog toga jer su svjedoci korupcije i nepotizma su u svojim stavovima puno zatvorenije i konzervativnije od prijašnjih generacija. Ova generacija je u stanju procesuirati puno informacija i skloni su obavljati istovremeno nekoliko stvari s obzirom da od malena internet ih uči brzom razmišljanju i procesuiranju informacija.

No i generacija z je kao i sve prijašnje generacije kroz svoje odrastanje u potrazi za sigurnosti pa zbog negativnih informacija koje prikupe nerijetko se okreću sebi i vrlo su introvertni, manje su socijalno osjetljivi na druge skupine, te su više okrenuti sebi i svojim potrebama. Gledajući influensere i prateći ih mnogi od ove generacije okreću se materijalizmu i brzoj zaradi.

Također ova je generacija osvještenija što se tiče trudnoća u tinedžerskoj dobi, manje se isprobavaju droge i alkohol jer je internet pun upozorenja i gorke istine o posljedicama zlouporabe droga i alkohola. Borba za osobna prava, kao i borba za ekološka prava su glavne karakteristike ove generacije.

Unutarnja borba generacija z

Digitalizacija i širenje interneta omogućila je da generacija z ima pristup svemu što se na internetu nalazi, a to je i dobro i loše i ono najgore koje spretniji mogu pronaći na dark webu. Upravo zbog toga što od djetinjstva oni kojima roditelji nisu na vrijeme spriječili pristup sadržaju koji je nezdrav i nehuman postaju zatvorene i nedruštvene osobe. Pa čak i djeca koja nisu imala pristup svemu na internetu danas kada se nađu na kavi ili kakvom druženju ne ispuštaju mobitel iz ruke u strahu kako ne bi propustili događanja koja prate na društvenim mrežama. Nerijetko ćete u kafićima vidjeti sliku mladih ljudi koji sjede za istim stolom i svatko koristi mobitel i uopće ne razgovaraju ili razgovaraju o tome što su upravo vidjeli na nekoj društvenoj mreži.

Nerijetko se generacija z bori s depresijom i usamljenosti jer digitalizacija im je omogućila da svijet dođe u njihovu sobu i mnogi nemaju potrebu izlaziti van i družiti se sa svojim vršnjacima. Također sve što gledaju na političkoj sceni, nepravde u društvu, dvostruka mjerila za pojedince na položaju ili bogataše dovodi ih do stanja ravnodušnosti i gubitak povjerenja u ljude. Samim time iako je digitalizacija omogućila bolje povezivanje, digitalizacija je i otuđila ljude jedne od drugih, pa tako mnogi ljudi gube osobni kontakt i teže ulaze i u ljubavne veze.


Tagovi: