Prosinačka potrošnja u Hrvatskoj dostigla je rekordne visine.

Prosinačka potrošnja u Hrvatskoj dostigla je rekordne visine.

Rekordna blagdanska potrošnja građana unatoč inflaciji i rastu cijena

Izgleda da su predizborna obećanja, uspješna turistička sezona i povećanje plaća, zajedno s izdašnijim božićnicama i nagradama za zaposlene te umirovljenike, potaknuli građane na iznimno visoku potrošnju tijekom ovogodišnjih blagdana. Unatoč inflaciji i značajnom porastu cijena široke palete proizvoda i usluga, građani su pokazali izniman entuzijazam u kupovini, što je rezultiralo impozantnim iznosom od 351 milijun eura više potrošenim u razdoblju od početka prosinca sve do Božića. Ukoliko se ovakav trend nastavi, ukupna potrošnja za prosinac mogla bi nadmašiti očekivane 3.1 milijardu eura.Podaci koje je objavila Porezna uprava pokazuju da su građani do Božića već potrošili 2.6 milijardi eura. Samo u subotu, na Badnji dan, potrošnja je iznosila 147 milijuna eura, što je za 3.6 posto više u odnosu na isti dan prethodne godine.

Zanimljivo je da je Badnjak ove godine pao na nedjelju, što je utjecalo na manji iznos računa tog dana (52 milijuna eura ili 39 posto manje nego prošle godine), dok je na Božić potrošeno približno 11 milijuna eura, što predstavlja rast od 20 posto u usporedbi s prošlom godinom.Kada se detaljnije analizira potrošnja u maloprodaji (bez trgovine motornim vozilima i motociklima) od 1. do 26. prosinca, bilježimo ukupno 82.27 milijuna fiskaliziranih računa s ukupnom vrijednošću od 1.42 milijarde eura. U istom razdoblju prošle godine, Porezna uprava registrirala je 83 milijuna računa s ukupnim iznosom od 1.24 milijarde eura.Ukupna potrošnja u maloprodaji ovog prosinca pokazuje smanjenje broja računa za 1 posto, dok je vrijednost računa porasla za 15 posto, odnosno za 180 milijuna eura. Isti postotak rasta od 15 posto zabilježen je i kod tri prosječne blagdanske košarice koje su izračunali Nezavisni hrvatski sindikati.

Blagdanska euforija: Građani troše više unatoč inflaciji

Uoči izbora i nakon uspješne turističke sezone, građani Hrvatske doživjeli su porast plaća i primili su "pojačane" božićnice, što je rezultiralo snažnim porastom potrošnje tijekom blagdanskih dana. Unatoč inflaciji i značajnom rastu cijena za brojne proizvode i usluge, potrošnja je dosegla nove visine. Od početka prosinca pa sve do Božića, zabilježeno je 351 milijun eura više u potrošnji u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a ukoliko se ovakav trend nastavi, procjenjuje se da će ukupna potrošnja u prosincu premašiti očekivanih 3.1 milijardu eura.Podaci Porezne uprave pokazuju da su građani do Božića već potrošili impresivnih 2.6 milijardi eura. Posebno je zanimljiva subota prije Badnjaka, kada je potrošeno 147 milijuna eura, što je za 3.6 posto više nego prošle godine na isti dan.

Ove godine je Badnjak pao na nedjelju koja je za mnoge bila neradna, pa je na taj dan potrošnja bila manja za 39 posto u usporedbi s prošlom godinom, dok smo na sam Božić potrošili 20 posto više.Kada se analizira specijalizirana potrošnja u sektoru trgovine na malo, isključujući trgovinu motornih vozila i motocikala, od 1. do 26. prosinca ove godine zabilježeno je 82.27 milijuna fiskaliziranih računa s ukupnom vrijednošću od 1.42 milijarde eura. U istom razdoblju prošle godine, broj računa bio je nešto veći, ali je ukupna vrijednost bila niža, iznosila je 1.24 milijarde eura.U usporedbi s prošlom godinom, ovog prosinca u maloprodaji je zabilježeno 1 posto manje računa, ali je vrijednost potrošnje porasla za 15 posto, što u novčanom iznosu predstavlja povećanje od 180 milijuna eura. Sličan rast od 15 posto zabilježen je i u analizi prosječnih blagdanskih košarica prema podacima Nezavisnih hrvatskih sindikata.