Problemi sa stolicom – uzrok, simptomi i liječenje

Ljepota i zdravlje

Problemi sa stolicom - uzrok, simptomi i liječenje

Što znači problemi sa stolicom?

Gotovo svatko od nas se susreo s neugodnom pojavom poput zatvora stolice. Danas su problemi sa stolicom možemo reći gotovo svakodnevan problem mnogih. Nezdrava prehrana, užurban način života, premalo kvalitetnog odmora, sve to ostavlja svoji trag na naš organizam, točnije na naš probavni sustav. Što zapravo znače pojmovi zatvor, opstipacija, konstipacija? Zatvor je najčešći problem s stolicom, izraz se koristi kada postoji nedostatak kod urednog pražnjenja crijeva.

Ovdje se često spominje i izraz opstipacija što znači potpuni izostanak kod normalnog pražnjenja crijeva, konstipacija je opet s druge strane pojam za otežano pražnjenje crijeva kod kojeg dolazi suha i oskudna stolica. Što podrazumijeva uredno pražnjenje crijeva? Većina smatra da je stolicu potrebno imati svaki dan, ako ona nije redovna da je to odmah znak zatvora. Ovo je netočno, svaki organizam je različit i kod svakoga od nas je probava specifična.

Normalno pražnjenje crijeva može biti 3 stolice dnevno, kao i jedna stolica u tri dana. Osoba ima zatvor kada se stolica pojavljuje manje od tri puta tjedno. Problemi sa stolicom se najčešće liječe s laksativom ili raznim tabletama koje potječu probavu. Iako je navedeno privremeno rješenje, ukoliko želimo poboljšati rad svojih crijeva moramo se posavjetovati s liječnikom i u svakodnevni život uvesti promjene vezane za prehranu i aktivnost.


Kod koga se javljaju problemi sa stolicom i koji su njeni uzroci?

Zatvor se pojavljuje gotovo kod svake osobe, on zapravo predstavlja svojevrstan problem jer pogađa do 30% svjetske populacije. Problemi sa stolicom su tako problemi koji mnogi isto tako odluče svojevoljno liječiti. Koji su uzroci zatvora crijeva? Zatvor će se najčešće pojaviti radi užurbanog načina života koji sa sobom nosi nepravilnu i neraznoliku prehranu. Nedovoljan unos voća, povrća, vlakna i vode uz stres će učiniti svoje.

Većina ljudi isto tako ne voli obavljati veliku nuždu u novoj sredini, što također može biti uzrok. Pojavljuje se isto tako kod trudnoće, raznih bolesti probavnog i organskog sustava. Određeni lijekovi također mogu biti uzrok zatvora, osobito oni protiv bolova, visokog krvnog tlaka te depresije. I dok je laksativ u većini slučajeva spas za pražnjenje crijeva, on također može biti i razlog zatvora. Kako? Čestom konzumacijom laksativa i lijekova za pražnjenje crijeva navikavamo crijeva na to da ona mogu usporeno raditi, što znači da dolazi do presporog prolaska hrane kroz naš probavni sustav i stvara se zatvor.

Da li problemi sa stolicom imaju svoje simptome? Simptomi koji se javljaju uz zatvor mogu biti različiti od osobe do osobe. Najčešće se javljaju bolovi u trbuhu, nadutost, bolno napinjanje kao i osjećaj pritiska u rektumu, dolazi do gubitka apetita i pojave žgaravice, dolazi do umora i slabosti radi nakupljanja toksina u organizmu. Sve navedeno stvara loše i razdražljivo raspoloženje.

Kako se rješavaju problemi sa stolicom?

Kada se pojave problemi sa stolicom normalno je da je prvo pitanje kako spriječiti pojavu zatvora? Prvo je potrebno izbjegavati odgodu pražnjena crijeva kao i zadržavanje stolice, upravo ono može pogoršati postojeći problem zatvora. Ukoliko možete izbjegavajte stres ili ga svedite na minimum kako bi omogućili sebi normalan rad crijeva. Ako koristite lijekove koji mogu dovesti do zatvora potrebno je savjetovanje s liječnikom kako ne bi morali koristiti i tablete za zatvor.

Potrebno je povećati fizičku aktivnost, sjedilački način života je uz stres jedan od glavnih neprijatelja naših crijeva. Dovoljan unos tekućine, točnije vode pomaže u tvrdoći stolice. Problemi sa stolicom se isto tako mogu riješiti i sa prehranom. Da bi loša probava postala stvar prošlosti potrebno je imati balans u prehrani. Prvi korak je izbacivanje prerađene hrane koja sadrži puno šećera i soli i povećanje unosa vlakana. Koje namirnice su poželjne za konzumaciju kada imamo problem zatvora?

Od voća bilo bi poželjno konzumirati bobičasto voće, breskve i marelice, šljive te grožđice. Bilo bi poželjno izbjegavati bijelo brašno te rižu i zamijeniti ih s cjelovitim žitaricama poput kvinoje, zobi, integralne riže, ječma i raži. Od povrća bilo bi poželjno konzumirati grah, leću, salate, unos mahunarki bi trebalo smanjiti. Orašasti plodovi su također poželjni, najviše orah i badem kao i sjemenke od lana i chia sjemenke. Obroci u danu bi trebali biti manji ali češći jer tako potičemo metabolizam na rad.

Tagovi: