Prehrana kod povišenog kolesterola

Ljepota i zdravlje

Prehrana kod povišenog kolesterola

Prehrana kod povišenog kolesterola ili hiperkolesterolemije

Što je visok kolesterol ili hiperkolesterolemija? Kakva je prehrana kod povišenog kolesterola? Kolesterol je masna tvar koju proizvodi tijelo i odgovorna je za sintezu hormona. Prirodno se proizvodi u jetri i ključan je za dobro zdravlje. U našem tijelu kolesterol postoji za obavljanje različitih funkcija, koje uključuju pružanje elastičnosti kože, vena i arterija. Postoje dvije vrste kolesterola: LDL kolesterol (lipoprotein niske gustoće) koji se naziva lošim kolesterolom, a drugi je HDL kolesterol (lipoprotein visoke gustoće) koji se naziva dobrim. Kada je njegova razina u krvi visoka, tada nastaju razne vrste zdravstvenih problema.

Bolesti srca su među najčešćim, dok kod žena mogu dovesti do neplodnosti. Što uzrokuje visok kolesterol? Uz postojeće prehrambene navike, visok kolesterol je glavni čimbenik rizika za srčani ili moždani udar. Naime, neuravnotežena prehrana, gdje nema dovoljnog unosa voća, povrća i vode, pridonosi podizanju razine kolesterola u tijelu. Glavni uzroci visokog kolesterola su također genetika, sjedilački način života i intenzivan stres. Prehrana bogata kolesterolom sastoji se od namirnica koje pomažu u sprječavanju porasta razine kolesterola. Osnova je prehrana kod povišenog kolesterola s niskim udjelom masti, povećanjem količine povrća, voća i cjelovitih žitarica.

Preporučena prehrana kod povišenog kolesterola

Visoki kolesterol sve je veći zdravstveni problem, ali uravnotežena prehrana kod povišenog kolesterola, poboljšana kvaliteta sna i tjelovježba ga mogu lako ispraviti. S tim u vezi, prehrana je značajan je aspekt u smanjenju zdravstvenih problema. Što jesti kod povišenog kolesterola? Prehrana kod povišenog kolesterola mora biti raznolika, zdrava i uravnotežena. To znači i povećan unos ribe, što utječe na kontrolu razine kolesterola. Ako imate visok kolesterol, trebali biste izbjegavati mliječne proizvode s visokim udjelom masti.


Uključivanje avokada u prehranu rezultirat će smanjenjem lošeg kolesterola, jer je to namirnica bogata vlaknima i polinezasićenim mastima. Integralne žitarice preporučuju se kao obvezna prehrana kod visokog kolesterola, jer imaju puno vlakana i odgađaju apsorpciju kolesterola. Preporuča se konzumacija plave ribe koja ima visoku koncentraciju omega 3 masnih kiselina koje povećavaju dobar kolesterol i pomažu u održavanju zdrave tjelesne težine. Mahunarke su još jedna namirnica koja pomaže u smanjenju lošeg kolesterola jer sadrže puno vlakana.

Kakav učinak ima prehrana kod povišenog kolesterola

U borbi protiv kolesterola vrlo je važno voditi računa o prehrani. Da biste to slijedili, trebate se odabrati prehrana kod povišenog kolesterola i slijediti jea korak po korak. Kako biste izbjegli porast kolesterola u krvi, trebali biste paziti na prehranu, izbjegavati prženu hranu i odlučiti se za hranu na pari. Ograničite unos soli, jer povećava krvni tlak i rizik od kardiovaskularnih problema. Suho voće se pokazalo izvrsnim u snižavanju visokog kolesterola jer sadrži visoku koncentraciju mononezasićenih i višestruko nezasićenih masti.

Redovita konzumacija češnjaka pomaže u smanjenju razine kolesterola u krvi, zahvaljujući prisutnosti alicina. Sezam ima veliku količinu proteina u sebi, bogat je esencijalnim aminokiselinama koje pomažu u smanjenju razine kolesterola u krvi. Preporuča se smanjiti unos hrane bogate zasićenim mastima, poput maslaca, kiselog vrhnja, majoneze, smrznute hrane i prerađenog mesa. Uz određene namirnice, prioritet treba dati tjelovježbi, ograničiti unos alkohola i cigareta. Nutricionisti naglašavaju da prehrana kod povišenog kolesterola, osim što pomaže u smanjenju masnoća, obezbjeđuje i mršavljenje.

Tagovi: