Koristite li kartice i aplikacije za sakupljanje bodova i popusta u dućanima? Evo kako ugrožavaju vašu privatnost.

Koristite li kartice i aplikacije za sakupljanje bodova i popusta u dućanima? Evo kako ugrožavaju vašu privatnost.

U današnje digitalno doba programi vjernosti raznih dućana doživjeli su transformaciju iz fizičkih kartica u mobilne aplikacije. Te aplikacije obećavaju praktičnost i nagrade, mameći potrošače na sudjelovanje. Međutim, postoji skrivena cijena ove moderne pogodnosti – ugrožavanje vaše privatnosti. Aplikacije vjernosti raznih trgovina koje imate instalirane na mobitelu ili čije kartice držite u svom novčaniku iako nude popuste i pogodnosti, često prikupljaju i koriste osobne podatke na načine koji izazivaju zabrinutost u vezi s privatnošću i sigurnošću podataka. U ovom ćemo članku istražiti kako aplikacije za kartice vjernosti ugrožavaju vašu privatnost i što možete učiniti da zaštitite svoje osobne podatke.

Prikupljanje podataka i profiliranje

Aplikacije za prikupljanje bodova i pogodnosti prilikom kupovine napreduju zahvaljujući podacima koje im upravo vi dajete. Kada se prijavljujete za te programe, od vas se često traži da dostavite osobne podatke kao što su vaše ime, adresa e-pošte, telefonski broj, a ponekad čak i vaš datum rođenja. Ali tu ne staje; ove su aplikacije dizajnirane za praćenje svake vaše kupnje. Prate vaše kupovne navike, artikle koje kupujete i učestalost vaših posjeta trgovini. Ovo opsežno prikupljanje podataka omogućuje tvrtkama stvaranje detaljnih profila kupaca.

Ciljano oglašavanje

Jedna od primarnih svrha prikupljanja ovih podataka je stvaranje ciljanih reklamnih kampanja. Aplikacije vjernosti omogućuju tvrtkama da vam šalju personalizirane ponude i promocije na temelju vaših prethodnih kupnji i preferencija. Iako neki to mogu vidjeti kao korist, to izaziva zabrinutost oko razine osobnih podataka koje tvrtke imaju o vama i načina na koji ih koriste da utječu na vaše odluke o kupnji.

Dijeljenje podataka s trećim stranama

Vaši se podaci ne čuvaju uvijek u granicama u kojima bi trebali.

Mnoge od tih aplikacija dijele vaše podatke s oglašivačima trećih strana i marketinškim tvrtkama. Ovo dijeljenje podataka može rezultirati povećanom količinom ciljanih oglasa i, u nekim slučajevima, čak dovesti do prodaje vaših podataka drugim subjektima. Posljedično, mogli biste otkriti da se vaši osobni podaci koriste u svrhe izvan nagrada za vjernost.

Praćenje lokacije

Kako bi bolje razumjeli vaše ponašanje pri kupnji, aplikacije često traže pristup podacima o lokaciji vašeg uređaja.

To može biti zabrinjavajuće jer tvrtkama omogućuje praćenje vaših kretanja unutar i izvan svojih trgovina. Dok neke aplikacije tvrde da se to radi u svrhu pružanja popusta na temelju lokacije, to otvara vrata potencijalnoj zlouporabi i nadzoru.

Pravila privatnosti i pristanak

Većina korisnika često zanemaruje pravila o privatnosti aplikacija za kartice vjernosti, prihvaćajući ih bez razmišljanja.

Ova pravila, međutim, mogu biti dugotrajna i složena, što korisnicima predstavlja izazov da u potpunosti razumiju kako se njihovi podaci koriste. Pristanak je često zakopan sitnim slovima i mnogi korisnici nesvjesno pristaju na uvjete koji ugrožavaju njihovu privatnost.

Rizici od povrede podataka

Sigurnost podataka koje prikupljaju aplikacije za kartice vjernosti još je jedna značajna briga.

Povrede podataka postale su sve češće, a informacije pohranjene u ovim aplikacijama nisu izuzete od ovih prijetnji. Ako je sigurnost aplikacije ugrožena, vaši osobni podaci, uključujući vaše ime, podatke za kontakt i povijest kupovine, mogu pasti u pogrešne ruke, što potencijalno može dovesti do krađe identiteta i prijevare.

Zaštita vaše privatnosti

Iako se aplikacije mogu činiti privlačnima, bitno je voditi računa o mogućim rizicima za privatnost koje predstavljaju.

Evo nekoliko koraka koje možete poduzeti kako biste zaštitili svoju privatnost:

Pročitajte pravila o privatnosti: Uvijek pročitajte pravila o privatnosti aplikacija koje koristite da biste razumjeli kako se postupa s vašim podacima.

Ograničite dopuštenja: Budite selektivni pri davanju dopuštenja ovim aplikacijama. Razmislite treba li im doista pristup podacima o vašoj lokaciji ili drugim osjetljivim informacijama.

Koristite privremene podatke: kada se prijavljujete za programe vjernosti, razmislite o korištenju zasebne adrese e-pošte i sekundarnog telefonskog broja kako biste ograničili osobne podatke koje dajete.

Redovito pregledavajte dopuštenja: Povremeno pregledajte dopuštenja dodijeljena ovim aplikacijama i opozovite pristup onima za koje smatrate da su nepotrebna.

Ograničite dijeljenje podataka: Ako vam aplikacija dopušta isključivanje dijeljenja podataka s trećim stranama, razmislite o tome kako biste smanjili doseg svojih osobnih podataka.

Pratite svoje račune: Pazite na svoje račune iz programa vjernosti i financijska izvješća za bilo kakve neovlaštene aktivnosti.

Zaključak

Loyalty aplikacije nude primamljive nagrade i popuste, ali imaju svoju cijenu - ugrožavanje vaše privatnosti.

Kako biste se zaštitili, ključno je znati kako te aplikacije prikupljaju i koriste vaše osobne podatke i poduzeti korake za zaštitu vaših podataka. Ako budete oprezni i informirani, možete uživati u prednostima programa vjernosti, a istovremeno smanjiti potencijalne rizike za svoju privatnost i sigurnost u digitalnom dobu.


Tagovi: