Kako smanjiti kolesterol

Kako smanjiti kolesterol

Kako smanjiti kolesterol, što je kolesterol

S medicinske strane objašnjeno, kolesterol je kompleksna molekula koja je prisutna u životinjskom i ljudskom organizmu i potrebna je za odvijanje mnogih procesa u našem tijelu. Kolesterol je sastavni dio naših steroidnih hormona i staničnih membrana i tako je nužan za sintezu mnogih drugih hormona bez kojih naš organizam jednostavno ne može funkcionirati. Danas se procjenjuje da gotovo 17, 5 milijuna ljudi umire godišnje od kardiovaskularnih bolesti kojima pridonosi sami kolesterol tj. povećane masnoće u krvi. Glavno pitanje koje se postavlja kada je u pitanju povišeni kolesterol je kako smanjiti kolesterol. Odgovor leži u pravilnijoj prehrani i tretmanu lijekovima. Kolesterol se dijeli na unutarnji poznatiji kao endogen i vanjski poznatiji kao egzogen. Endogeni ili unutarnji kolesterol je onaj tip kolesterola koji sami proizvodimo, točnije onaj kolesterol koji proizvodi jetra i to u jednom gramu dnevno, putem krvi on se prenosi do svake stanice gdje se po potrebi tijela prerađuje. Egzogeni ili vanjski kolesterol je tip kolesterola kojeg unosimo putem hrane i uglavnom su životinjskom podrijetla i kao takav predstavlja manji dio našeg ukupnog kolesterola. Kolesterol se danas dijeli na dobar i loš. LDL kolesterol je tako loš kolesterol, zaslužan je za prenošenje kolesterola iz jetre i glavni je u razvoju kardiovaskularnih bolesti, može se taložiti na stijenkama naših žila. HDL kolesterol je kolesterol visoke gustoće i zato ga nazivamo dobrim kolesterolom, skladišti višak kolesterola u jetri i tako ima zaštitni utjecaj na kardiovaskularni sustav. Što je glavno u odgovoru kako smanjiti kolesterol? Odgovor je prehrana i naš način života.

Kako smanjiti kolesterol, uzroci nastanka kolesterola

Uzroci nastanka lošeg kolesterola se najčešće povezuje s našim načinom života. Kako smanjiti kolesterol kreće od nas samih. Ako ste jedna od onih osoba koje jedu previše hrane koja sadrži visoki udio kolesterola kao zasićene trans masti, tada povećavate rizik od razvijanja visokog kolesterola. Ostali razlozi se nalaze u sjedilačkom načinu života s minimalnom fizičkom aktivnošću kao i u pušenju. Genetika također može igrati ulogu u nastanku visokog kolesterola, osobito ako vam oba roditelja pate od povišenog kolesterola. Čimbenici rizika za visoki kolesterol su sljedeći: Pretilost ili prekomjerna tjelesna težina, nezdrava i nepravilna prehrana, manjak fizičke aktivnosti, pušenje, dijabetes kao i bolesti bubrega. Visoki kolesterol može dovesti do raznih komplikacija. Višak kolesterola naš organizam jednostavno ne može iskoristiti i upravo ovdje dolazi do njegovog zadržavanja u našem tijelu, točnije u stijenkama krvnih žila. Nažalost, ovo dovodi do moždanih udara kao i koronarnih bolesti srca, kao i do razvoja krvnih ugrušaka koji mogu biti opasni po život. Kako smanjiti kolesterol je proces kojemu se možete posvetiti već danas.

Kako smanjiti kolesterol, snižavanje kolesterola

Liječnici će vam sigurno preporučiti promjene u načinu života, a to se odnosi na promjene u prehrani, navikama vježbanja i općenito promjenama u svakodnevnom životu ako ste više sjedilački tip. Također možete dobiti i propisane lijekove i druge tretmane koji mogu pomoći u procesu kako smanjiti kolesterol. Za snižavanje kolesterola putem prehrane potrebno je sljedeće: Smanjiti unos hrane koja sadrži puno kolesterola poput zasićenih masnoća, odabrati nemasne izvore proteina poput piletine, konzumacija hrane koja je bogata vlaknima poput cjelovitih žitarica kao i voće i povrće, jedite više pečene i kuhane hrane umjesto pržene. Hrana koju želite izbjegavati je: Crveno meso, iznutrice, mliječni proizvodi s visokim udjelom masti, prerađena hrana s puno palminog i kokosovog ulja, prženu hranu. Preporučuje se konzumirati hranu koja sadrži visoki udio omega-3 masnih kiselina kao losos, skuša, haringa, rasi, bademi, sjemenke lana, avokado. Kako smanjiti kolesterol? Ne mogu se spriječiti genetski faktori koji donose povišeni kolesterol, no stilom vašeg života možete značajno utjecati na njegovu vrijednost u vašem organizmu. Jedite hranu s malo kolesterola i životinjskih masti a više hranu bogatu vlaknima, izbjegavajte pretjeranu konzumaciju alkohola, održavajte zdravu tjelesnu težinu, redovito vježbajte, izbjegavajte pušenje, redovno kontrolirajte krvnu sliku. Liječenje visokog kolesterola je itekako bitno ako želite voditi normalan život bez dodatnih komplikacija, zato je od iznimne važnosti na vrijeme reagirati i krenuti u životne promjene.

Tagovi:

Više članaka

Vježbanje nakon poroda

Vježbanje nakon poroda

Vratiti se u trening nakon poroda kako bi se postigla željena kilaža je želja mnogih majka koje su rodile. Vježbanje nakon poroda sa sobom donosi pitanja kada krenuti s vježbama i kako? Trudnoća je vr

Što jesti za večeru

Što jesti za večeru

Svi znamo kako je doručak najvažniji obrok u danu, i kako je večera zapravo zadnja na listi poželjnih obroka. Postoji stara mudra izreka koja kaže „Doručkuj kao car, ručaj kao kralj, večeraj kao sirom

Kako zaustaviti kašalj

Kako zaustaviti kašalj

Svatko od nas se susreo s neugodnim kašljem koji nam nije dao mira. Što je zapravo kašalj i kako do njega dolazi? Kašalj se može opisati kao iznenadni i ponavljajući refleks s kojim naš obrambeni meha