Kako napisati dobar životopis

Kako napisati dobar životopis

Kako napisati dobar životopis i što trebate navesti

Životopis ili CV je dokument koji sažeto prikazuje vaše obrazovanje, radno iskustvo, vještine, postignuća i druge relevantne informacije o vama. Svrha životopisa je pružiti poslodavcu cjelovit uvid u vaše kvalifikacije i sposobnosti kako bi odlučio hoće li vas pozvati na razgovor za posao. Kako napisati dobar životopis je kroz navođenje svih bitnih elemenata. Životopis se sastoji od sljedećih elemenata, a to su osobni podaci, sažetak ili cilj, obrazovanje, radno iskustvo, vještine, dodatne informacije i reference. Pod osobne podatke navodite Vaše ime, adresa, broj telefona, e-mail adresa i eventualno poveznica na vaš LinkedIn profil ili drugi relevantni profesionalni profil. Pod sažetak trebate napisati kratak sažetak koji opisuje tko ste, koje kvalifikacije posjedujete i kakve ciljeve imate u karijeri. Ovo je prilika da odmah privučete pažnju poslodavca i istaknete svoje najvažnije karakteristike. Pod obrazovanje navedite svoje formalno obrazovanje, počevši s najnovijim stupnjem ili diplomom. Navedite naziv škole, fakulteta ili sveučilišta, područje studija, godine studija i stečene kvalifikacije. Kod radnog iskustva opišite prethodna radna mjesta koja ste imali, počevši s najnovijim ili najrelevantnijim. Navedite naziv tvrtke, naziv radnog mjesta, vremenski period proveden na tom radnom mjestu i opis svojih odgovornosti, postignuća i doprinosa. Kod vještina istaknite ključne vještine koje su relevantne za posao na koji se prijavljujete. Kako napisati dobar životopis je kroz navođenje što više relevatnih i korisnih informacija. Pod dodatnim informacijama imate priliku pružiti dodatne relevantne informacije o vama, kao što su volonterski rad, dodatno obrazovanje, certifikati, nagrade, članstva u strukovnim organizacijama ili angažman u projektima koji su relevantni za posao. Na kraju životopisa možete navesti osobe koje mogu pružiti preporuku o Vama. To mogu biti bivši poslodavci, mentori, profesori ili kolege. Navodite njihova imena, radna mjesta, kontakt informacije i odnos prema Vama.

Kako napisati dobar životopis i što trebate istaknuti

Kako napisati dobar životopis kako biste ostavili dobar prvi dojam kod potencijalnog poslodavca? U svojem životopisu trebate istaknuti neke bitne elemente, a jedno od tih su vještine. Pod vještinama u životopisu trebate navesti skup vještina koje posjedujete i koje su relevantne za posao za koji se prijavljujete. Razlikujemo tehničke, komunikacijske, jezične, organizacijske, analitičke, međuljudske i kreativne. Pod tehničke vještine ulaze programiranje, rad s računalima i softverom, upravljanje bazama podataka, te poznavanje određenih alata ili tehnologija. Komunikacijske vještine se sastoje od vještine pisanja, verbalna komunikacija, prezentacijske vještine, slušanje i timski rad. Pod jezične vještine ubrajamo naravno poznavanje stranih jezika, te kod jezika morate navesti razinu vladanja tog jezika. Pod organizacijske vještine spadaju upravljanje vremenom, planiranje, organizacija događaja te sposobnost prioritiziranja. Kada pričamo o analitičkim vještinama, pod tim se podrazumijeva kritičko razmišljanje, problem-solving, analiziranja podataka i donošenje odluka. Pod m, eđuljudske vještine ulaze empatija, suradnja, vođenje, timski rad, upravljanje konfliktima. Kreativne vještine se odnose na umjetničke vještine, dizajn, pisanje i inovativno razmišljanje. Ovo je način kako napisati dobar životopis i istaknuti sve svoje vještine i sposobnosti.

Kako napisati dobar životopis i motivacijsko pismo

Osim što je bitno znati kako napisati dobar životopis, također je bitno napisati dobro motivacijsko pismo. Dobro motivacijsko pismo je ključni dio vaše prijave za posao ili studij te pruža priliku da se istaknete i pokažete svoj interes, motivaciju i relevantne kvalifikacije. Započnite pismo pozdravom, te zatim navedite svoje ime, adresu, broj telefona, e mail adresu i datum pisanja pisma. U uvodu pisma istaknite posao za koji se prijavljujete te izrazite svoj interes za tu poziciju. Možete spomenuti kako ste saznali za otvorenu poziciju, te se kratko predstavite i navedite razlog pisanja motivacijskog pisma. U idućem dijelu pisma iznesite svoju motivaciju za tu poziciju ili studij. Objasnite zašto Vas zanima to radno mjesto i koje su vaše strasti i kako se one povezuju s tim poslom. Navedite primjere ili iskustva koja su vas inspirirala i potakla na želju za tim pozivom. Ukažite na svoje poznavanje organizacije. Istražite njihovu misiju, vrijednosti, projekte ili dostignuća te ih povežite s vlastitim interesima i ciljevima, jer ovo pokazuje da ste ozbiljno pristupili prijavi i da ste dobro informirani o organizaciji. U zaključnom dijelu pisma istaknite svoju spremnost za razgovor ili intervju te izrazite zahvalnost za razmatranje vaše prijave. Napišite da ste dostupni za daljnje informacije ili pružanje dodatnih materijala ako je potrebno. Na kraju pisma napišite završnu napomenu, te napišite svoje ime i potpišite se ispod. Ovo je način kako napisati dobar životopis i motivacijsko pismo s kojim si možete osigurati budući posao!


Tagovi: