Kako dati napojnicu – Savjeti za davanje odgovarajućih napojnica

Kako dati napojnicu - Savjeti za davanje odgovarajućih napojnica

Zatraži brzi kredit

Koji iznos trebate?

50 € 25000 €

Koji rok plaćanja želite?

15 Dana 18 Mjeseci
Planirano vrijeme isplate : Danas u 11:01
Ukupan iznos za vraćanje:

Nove korisnike ne tražimo platnu listu za iznose do 400 € na maksimalan rok do 30 dana!
Prednosti za stare (postojeće korisnike): nije potrebna verifikacija osobnih dokumenata, mogućnost odobrenja bez platne liste


PRIMJER KREDITA: Uz zatraženi iznos 1.000,00 EUR na period od 150 dana, ukupan iznos sa svim pripadajućim troškovima iznosi 1.021,20 EUR, uz EKS 8,90%, iznos Premije 21,20 EUR te iznos mjesečne rate 204,24 EUR (5 rata).Minimalni period otplate kredita: 90 dana. Maksimalni period otplate kredita: 540 dana. Najveća EKS (Efektivna kamatna stopa): 9,50%.
Procijenjeno vrijeme isplate je indikativno i ovisi o različitim faktorima, npr. imate li račun u istoj banci kao i vaš zajmodavac, da li ste odmah poslali svu potrebnu dokumentaciju i sl.

Da li je napojnica potrebna?

Davanje napojnice nije darežljivost, to je nešto što bi svatko od nas trebao znati. Napojnica služi kako bi iskazali svoju zahvalnost za dobru uslugu i ona se ne bi trebala tretirati kao milostinja. Da li je napojnica zaista potrebna? Navedeno varira od države do države, ali i od usluge koja se pruža. No, ako ste uvijek u dilemi da li bi konobaru ili frizeru trebali ostaviti malo viška, odgovor je da. Naravno, navedeno vrijedi jedino ako je usluga bila i više nego zadovoljavajuća jer višak novaca izlazi iz vašeg džepa.

U Hrvatskoj građani sami određuju koliko će bakšiša ostaviti, dok navedeno nije slučaj u zemljama gdje razni ugostiteljski radnici žive isključivo od milosti gosti i dobre usluge. U primjeru, u Americi se preporučuju napojnice od 5 dolara ili 20 posto na uslugu, iako se one mogu i odbiti s obrazloženjem zašto. Da li ćete ispasti škrti ako ne ostavite dodatni novac za pruženu uslugu? Ne. Na vama je da li želite osoblje dodatno nagraditi ili ne.

Kolika napojnica je poželjna?

Većina nas je naučena na davanje napojnica u restoranima, kafićima, kod frizera, za dostavu hrane itd. No, postavlja se pitanje da li je ona zaista potrebna i koliko bi trebala iznositi? Iako ona nije potrebna, ona se smatra poželjnom. Zašto je poželjna? I dok možda ne razmišljate o tome, osobe koje nas uslužuju često imaju manja primanja i svaki dodatni cent im dobro dođe. Naravno, napojnice se ne bi trebale gledati kao milostinja, već kao znak zahvalnosti za pruženu uslugu.

Kolika napojnica je poželjna? Gledamo li ugostiteljstvo, napojnice bi trebale iznositi od 10 do 15 % ukupnog iznosa računa. No, prije plaćanja napojnice poželjno je da na računu provjerite da li je na njemu naplaćena već usluga ili ne. Ukoliko je usluga već naplaćena ne postoji potreba za dodatnom napojnicom. Kome zapravo odlaze napojnice? Vaše napojnice ne moraju otići direktno osobi kojoj ste ostavili nešto ekstra novca, već one mogu otići u zajedničko zbrajanje smjene.

Kako se računa napojnica?

Ne postoji određena tablica prema kojoj ćete zbrajati napojnicu. Napojnica se određuje prema vašem mišljenju o određenoj usluzi. Kako se računa napojnica? Ukoliko se nalazite u restoranu ili kafiću, tada je pristojno ostaviti od 10 do 15 % ukupnog iznosa računa. Ako se ipak nalazite u hotelu i želite ostaviti napojnicu osoblju na recepciji, tada je potrebno dodati 10 % na izračunati račun. Što kada ste kod frizera? 10 % je svakako prihvatljiv postotak za napojnicu. Gdje bi još trebali dati napojnicu?

Napojnice se mogu dati bilo kojoj osobi koja vam pruža određenu uslugu, no one su često rezervirane za određena zanimanja. U primjeru, ako se vozite u taksiju i čudno vam zvuči da ostavite napojnicu, imajte na umu da taksisti gotovo uvijek očekuju da im se ostavi nešto ekstra novaca. U ovome slučaju prihvatljivo je ostaviti i do 15 %, ali samo u slučajevima ako vam je taksist dodatno pomogao s prtljagom ili ako ste vodili ugodan razgovor. Na kraju, morate imati na umu da napojnice ponajviše ovise o tome da li ste vi kao osoba zadovoljna s pruženom uslugom ili ne.


Tagovi: