Hrkanje

Hrkanje, činjenice o hrkanju

Hrkanje je uistinu ozbiljan problem i s navedenim će se složiti svaka osoba koja je ikada morala spavati u istoj sobi s osobom koja hrče. Žrtve hrkanja često ne mogu spavati ili se bude umorne i imaju loš dan. Ovu pojavu je nemoguće ignorirati, no ponekad može biti veoma nezgodno osobi priopćiti da hrče jer ne znate kako će reagirati. Puno odnosa i puno brakova je prekinuto upravo radi hrkanja, kako se to ne bi i vama dogodilo potrebno je da poduzmete određene akcije i uvedite opet tišinu u vašu spavaću sobu. Zašto hrčemo? Postoje određene činjenice i uzroci hrkanja: Zvuk hrkanja nastaje u grlu osobe, dolazi do sužavanja dišnih puteva i ovdje radi trenja nastaje pojava hrkanja. Što smo stariji to se povećava mogućnost da ćemo krenuti hrkati, razlog je taj što se s godinama naše grlo sužava i mišici oslabljuju. Znamo kako muškarci češće hrču nego žene, razlika je u fizionomiji grla. Deblji i pretili ljudi češće hrču jer im masno tkivo u grlu pogoduje. Začepljeni dišni putevi i problemi sa sinusima su čest razlog zašto dolazi do hrkanja. Cigarete i alkohol isušuju grlo i ovdje dolazi do opuštanja mišića koji dovode do hrkanja. Spavanje na leđima je najčešća poza za hrkanje, tkivo u grlu se opušta i tako blokira put do nosa.

Hrkanje, načini kako se riješiti hrkanja

Prvi korak je raspored za spavanje, točnije izrada rasporeda za spavanje. Hrkanje može biti uzrokovano umorom, odnosno ako radite i ne odmarate se dovoljno tada kada legnete dolazi do opuštanja svih mišića, pa tako i mišića grla koji uzrokuju hrkanje. 7 sati sna je poželjno, tako da je bitno da si napravite raspored spavanja kako bi si osigurali dovoljno odmora, i sebi i vašem partneru. Vježbe disanja prije spavanja su također odlična ideja, one će vas opustiti i pripremiti na spavanje. Vježbe dubokog disanja su poželjne radi jačanja dijafragme. Očistite sobu u kojoj spavate, iako vam možda djeluje čisto, razni alergeni mogu iziritirati vaše grlo i zbog iritacije može doći do hrkanja. Savjetuje se i čišćenje nosne šupljine prije spavanja, ono će omogućiti da vam se otvore sinusi a to znači lakše disanje kroz nos tijekom spavanja. Ako možda patite od viška kilograma, tada se savjetuje da probate smršavjeti. Višak sala se često nakuplja oko vrata i brade i ovdje težina pada na grlo i dolazi do sužavanja dišnih puteva koji dovode do hrkanja. Također je poželjno da vježbate i mišiće svojeg grla, ovo možete postići jednostavnom vježbom gdje ponavljate samoglasnike na glas ili pjevušenjem barem 30 puta s malim pauzama. Za kraj položaj spavanja i jastuka pri spavanju imaju veliku ulogu u hrkanju. Ako hrčete probajte spavati na boku i podignite jastuk da vam glava bude nagnuta.

Hrkanje, dodatni savjeti za borbu protiv hrkanja

Danas postoje mnogi savjeti koji pomažu u zaustavljanju hrkanja, no nisu svi savjeti djelotvorni. Mnogi partneri osoba koje hrču će ipak biti primorani spavati u drugoj sobi ili s čepićima za uši ako niti jedan od savjeta ne pomogne osobi koja hrče. Ako je hrkanje često kod vas tada je poželjno da prije spavanja nakapate nos s kapima za nos koje će vam pomoći da lakše dišete. Također je bitno da dobro ovlažite grlo i zrak prije spavanja, bitno je piti puno vode tijekom dana kako grlo ne bi ostalo dehidrirano. Ovlaživanje zraka se pretežito radi po zimi, dok za ljetne dane je poželjno da imate otvorene prozore radi ulaska svježeg zraka. Svi smo mi barem jednom u životu zahrkali, bilo to na kraći ili duži period, ono je sasvim normalna pojava koja se pojavljuje kada smo umorni, no ako je ono učestalo tada možda postoji problem. Ako hrkanje vas ili vašeg partnera ne prođe nakon svih navedenih savjeta, tada je poželjno da se obratite liječniku kako bi utvrdili svoj razlog hrkanja.


Tagovi: