Hladne noge tokom cijele godine – kako ih ugrijati

Ljepota i zdravlje

Hladne noge tokom cijele godine - kako ih ugrijati

Hladne noge, problemi s slabom cirkulacijom

Ne postoji osoba koja se nije barem jedanput u životu susrela sa sindromom hladnih nogu. I dok su povremeno hladne noge sasvim normalna pojava, mnogo ljudi se danas susreće s problemom stalnog osjećaja hladnih nogu. Noge nam najčešće postaju hladne kada nisu dovoljno zaštićene, točnije kada ne nosimo čarape, kada hodamo po hladnim površinama, kada ih ne pokrivamo.

I dok je sve nabrojano sasvim normalno, što kada noge ne možemo ugrijati čak i kada nosimo čarape i kada se pokrivamo najdebljim pokrivačima? Hladne noge su najčešći pokazivatelj slabe cirkulacije, što znači da sama krv ne cirkulira dovoljno dobro u području nogu. Slaba cirkulacija je pretežito uzrokovana nedovoljnim kretanjem, sjedilačkim načinom života, a najbolji lijek u borbi protiv nje je upravo kretanje.

Kretanjem mi potičemo tijelo na rad i samim time se povećava prokrvljenost u našem organizmu. Slaba cirkulacija isto tako može biti uzrokovana krvnim ugrušcima, u ovom slučaju to vodi do raznih drugih zdravstvenih problema. Postoji mišljenje da se hlađenje nogu pojavljuje jedino za zimskim mjeseci, no ovo je netočna informacija. Za ljetnih mjeseci se može dogoditi pretjerano znojenje nogu, znoj izaziva hlađenje stoga i sama stopala isto tako postaju hladna.


Hladne noge, kako ih zagrijati i potaknuti cirkulaciju

S početkom zimskih mjeseci javlja se “sezona” hladnih nogu i ruku. Mnoge zimogrozne osobe tako krenu vaditi vunene čarape i rukavice iz svog ormara misleći da će to pomoći, no postoje i kvalitetniji načini kako se možemo boriti protiv navedenog problema. Da, bitno je pametno se obući prije izlaska na zimske uvjete, postoji Skandinavska izreka koja kaže “Ne postoji loše vrijeme, već samo loša odjeća”, tako da birajte odjeću koja je topla i ugodna.

Tijelo isto tako možete ugrijati s hladnim tušem, iako je tuširanje u toploj vodi ugodnije, istraživanja su pokazala da tuširanje u hladnoj vodi pruža brojne prednosti za naše zdravlje. Hladna voda jača imunitet, podiže raspoloženje i razinu energije, poboljšava cirkulaciju i ono najvažnije regulira našu tjelesnu temperaturu. Dovoljno je biti pod hladnim tušom minutu i odmah nakon njega se odjenuti i leći u krevet.

Određene namirnice također igraju ulogu u zagrijavanju našeg organizma. Ako imate hladne noge tada se preporučuje konzumacija namirnica koje sadrže više složenih ugljikohidrata, ovdje ubrajamo: Krumpir, žitarice, leću, batat, mrkvu, jabuku, banane i orašaste plodove. Začini također pomažu, što ljući to bolji. Hladne noge ne samo da su neugodna, ona mogu rezultirati prehladom i čak upalom mjehura.

Preporučuje se masiranje stopala s raznim zagrijavajućim uljima. Također možete kupiti eterično ulje đumbira i pomiješati ga s 5 ml omiljene kreme ili losiona za tijelo. Umasirajte ulje ili losion u kožu tako da krenete od vrha lista prema vrhu nožnih prstiju i natrag. Postupak je potrebno ponoviti dok se ulje ili losion ne upije u kožu i dok ne osjetite toplinu.

Hladne noge, aktivnošću protiv hladnih nogu

Svi smo upoznati s činjenicom kako tjelesna aktivnost ima razne prednosti za naše zdravlje. Ona je najvažniji faktor kada pričamo o cirkulaciji koja je najodgovornija za sindrom hladnih nogu. Kako hladne noge pretvoriti u tople noge pomoću vježbanja? Vježbajte čak i dok sjedite, jer ona se najviše hlade upravo kada mirno sjedimo.

Danas možete kupiti silikonsku lopticu s “bodljama” koju možete valjati sa stopalima na poslu ispod stola ili doma dok sjedite. Ako radite sjedilački posao poput onog u uredu, tada je bitnije da budete što aktivniji i da svih 8 sati ne provedete u jednom položaju. Što ako se ne možete dići od stola i prošetati, rastegnuti? U tom slučaju primijenite savjet s lopticom ili nemojte držati noge na podu nego blago povišeno da nisu na hladnome.

Šećite se barem jednom na dan, šetnje u zimskim uvjetima troše više energije i upravo to čini naš organizam otpornijim, potiče se bolja cirkulacija koja je važna za naše zdravlje i poboljšava se koncentracija. Šetnja u prirodi na svježem zraku se svakako preporučuje. Šetnja sa psom ili planinarenje su dvije aktivnosti u kojima možete uživati i zapravo zaboraviti na sve svoje probleme.

Isto tako možete si priuštiti i odlazak u saunu, upravo u sauni se temperature podižu do 10 stupnjeva a unutrašnjost našeg tijela samo za jedan stupanj. Naizmjenični prelazak s vrućeg na hladno potiče našu cirkulaciju, ono pomaže našem srcu da se bolje opskrbi kisikom i hranjivim tvarima, čisti naše tijelo od toksina. Hladne noge postaju stvar prošlosti ako se odlučimo jednostavno više kretati što mnogima teže pada u zimske mjesece nego ljetne.

Tagovi: