Čučnjevi kalorije

Sport

Čučnjevi kalorije

Čučnjevi kalorije utrošene tokom vježbanja

Čučanj je jedan od osnovnih i najprimitivnijih kretnji koje čovjek može napraviti sa svojim tijelom. Ako promatrate ponašanje djeteta od svega par godina, često ćete vidjeti kako dijete sjedi u pravilnom čučnju kada obavlja neku radnju na podu. Naši preci su često znali čučnuti kako bi dohvatili nešto ili podignuli neki teret. Jednom riječju, teško je zamisliti život u kojem ne koristimo čučanj.

Čučanj je upravo zbog svoje funkcionalnosti postao jedna od glavnih vježbi za razvitak tijela. Mnogo sportova i programa vježbanja će uključiti upravo čučanj u svoj protokol. S tim u vezi se postavlja pitanje koje se odnosi na čučnjevi kalorije: koliko točno kalorija utrošimo tokom izvođenja čučnjeva? Čučnjevi kalorije nije lako za izračunati jer ovisi o brojnim faktorima, od fizičkih predispozicija pojedinog vježbača do intenziteta i broja ponavljanja koje će čovjek izvršiti. U nastavku ćemo navesti specifične elemente putem kojih se mogu točnije odrediti kalorije koje se utroše prilikom čučnjeva.

Čučnjevi kalorije – kako ih izračunati

Kao što smo spomenuli, čučnjevi kalorije će se računati teško jer računica ovisi o raznim faktorima. Tako npr. napredni vježbači s malo masti neće trošiti toliko kalorija kao pretili vježbač koji tokom čučnja mora mišićima dići i težinu vlastitog tijela tj. masti koja nema funkciju osim što mu otežava vježbu. Nadalje, kalorije će se različito trošiti ako prilikom čučnja dižemo šipku koja sadrži sto kila utega i čučanj bez kilaže.


U prvom slučaju će srce početi znatno jače kucati i biti će potrebno proizvesti veću energiju putem vlastitih mišića kako bi podignuli takvu težinu. Isto tako, potrošnja kalorija će ovisiti o brzini izvođenja: ako snažno eksplodirate tokom čučnja i napravite čučanj što brže ćete potrošiti više kalorija. Ipak, kako bi dobili neki barem približni dojam o potrošnji kalorija, čučnjevi kalorije se mogu izračunati putem ove formule: u 3 minute izvođenja čučnjeva bez opterećenja normalnom brzinom, izgubiti ćete oko 150 do 200 kalorija.

Čučnjevi kalorije – sve što trebate znati

Nakon što ste saznali koliko se otprilike potroši kalorija prilikom izvođenja čučnjeva, morate znati još određene jako bitne stvari prije nego što se upustite u izvođenje same vježbe. Naime čučnjevi kalorije jesu zanimljiva tema, jer jača motivaciju za vježbanje kada znate koliko ćete kalorija tom vježbom potrošiti. Ipak, jedna tema bi vas trebala jednako tako zanimati, a to je pravilnost izvođenja same vježbe. Naime, taman i da odlučite da ćete potrošiti 500 kalorija izvodeći čučnjeve, u svom naumu nećete uspjeti ako ne znate pravilno izvoditi vježbu i ako se ozlijedite.

Stoga s jednakom pažnjom kojom ste čitali sve o čučnjevi kalorije, sada čitajte o izvođenju čučnjeva: Prije svega dobro se zagrijte i razgibajte. Ono što morate napraviti jest raširiti noge u ravnini ramena, možete i malo šire, prsti vam trebaju biti u ravnini nogu. Ruke stavite ispružene ispred sebe, udahnite i stisnite trup i leđne mišiće a zatim se ravnih leđa spustite u čučanj na način da koljena ne prelaze prste vaših nogu i da vam težište cijelo vrijeme bude na petama nogu, a ne prstima.

Tagovi: