Pravilno hodanje po stepenicama

Sport

Pravilno hodanje po stepenicama

Pravilno hodanje po stepenicama

Pravilno hodanje po stepenicama na prvu može zvučati kao nešto što je logično i oko čega se ne treba razvijati nikakva teorija. Međutim tomu nije tako, iako je hodanje sasvim prirodna i urođena fizička akcija. Ipak hodanje je jedna stvar, a hodanje uz ili niz stepenice je sasvim nešto drugo. Na kraju krajeva, da je hodanje po stepenicama tako jednostavno i prirodno, ne bi postojali rukohvati. Svrha rukohvata je da se za njih držimo prilikom hodanja po stepenicama, što samo po sebi govori kako postoji određena opasnost od padova i ozljeda.

Također, kod izrade stepenica pazi se na određene dimenzije poput širine i dubine stepenice, kao i o visini na kojoj se nalazi sljedeća stepenica. Sve je to s razlogom, kako bi hodanje po stepenicama bilo što sigurnije i prilagođenije ljudskom tijelu. Iz jednakih sigurnosnih razloga, kako bi se izbjegli padovi i ozljede, postoje pravila ili upute koje objašnjavaju pravilno hodanje po stepenicama.

Pravilno hodanje po stepenicama kao garancija za izbjegavanje padova i ozljeda

Iako se čine kao apsurdna, upute koje opisuju pravilno hodanje po stepenicama točno propisuju ovo kretanje. Ove upute veoma su važne u javnim ustanovama i objektima. Vjerojatno ste puno puta primijetili kako se u raznim hodnicima i na raznim stubištima javnih objekata ili privatnih tvrtki nalaze upozorenja kako se morate držati za rukohvat prilikom hodanja po stepenicama. Držanje za rukohvat je prvi i osnovni naputak o tome kako pravilno i sigurno hodati po stepenicama. Nadalje, nikada ne preskačite i ne prelazite veći broj stepenica u jednom koraku.


Prelazite jednu po jednu stepenicu, jer je to najsigurniji način da stignete do cilja. Preskakanjem stepenica ili ubrzanim hodanjem možete se spotaknuti i izazvati pad koji će sigurno rezultirati ozljedom. Po stepenicama uvijek hodajte sa desne strane kako bi netko iz suprotnog smjera imao dovoljno prostora za prolazak i ako postoji rukohvat, uvijek ga koristite. Jedino je pravilno hodanje po stepenicama garancija sigurnom hodanju.

Pravilno hodanje po stepenicama kao kondicijska vježba

Pravilno hodanje po stepenicama možete koristiti kao kondicijsku i vježbu snage. Hodanje po stepenicama izuzetno je naporna aktivnost, posebno ako prelazimo put od nekoliko desetaka stepenica. Zbog toga sve današnje stambene zgrade imaju liftove kako bi se stanarima olakšalo kretanje. Međutim, upravo će vam opetovano hodanje po stepenicama ojačati i poboljšati kondiciju i opće fizičko stanje. Hodanje po stepenicama ne morate smatrati vježbom, već kada negdje idete umjesto lifta birajte pravilno hodanje po stepenicama i tako usputno vježbajte. Svaki dolazak ili odlazak sa posla, izlazak iz stana i slična dnevna kretanja, pretvorite u trening tako što ćete hodati po stepenicama.

Pravilnim hodanjem po stepenicama iz dana u dan ćete poboljšavati vaše fizičko stanje i vrlo brzo ćete primijetiti osjetnu razliku. Dobra stvar je što svugdje ima stepenica i stubišta, što nas automatski može ponukati na njihovo korištenje, te samim time i vježbanje. Ubrzan način života i sve manje slobodnog vremena uzima svoj danak kada je zdravlje u pitanju, pa ovakvim sitnim dnevnim rutinama hodanja po stepenicama spremno odgovorite na negativne procese i podarite svom tijelu blagotvornu fizičku aktivnost.

Tagovi: