Na koliko se radi veliki servis na autu

Na koliko se radi veliki servis na autu

Što je veliki servis na autu

Automobili se bez obzira na intenzitet kvarova trebaju i redovno servisirati ovisno o broju prijeđenih kilometara ili protekom vremena jer i stajanjem neki dijelovi motora jednostavno propadaju i trunu. Razlikujemo mali redovni servis i veliki redovni servis. Kod malih redovnih servisa se zamjenjuju ulje motora, filter ulja, filter zraka, filter klime i filter kabine.

Veliki servis na autu obuhvaća zamjenu nekih dijelova motora i oko motora koji nakon odeđenog broja kilometara ili vremena koje je prošlo treba zamijeniti kako ne bi došlo do njihovog pucanja koje može uzrokovati velika oštećenja motora. Proizvođači preporučuju da se veliki servis radi na svakih prijeđenih 90 do 120 tisuća kilometara, iako možda ti dijelovi mogu izdržati i do 200 tisuća prijeđenih kilometara no uz veliki rizik.

Veliki servis na autu obuhvaća zamjene zupčastog remena, klizača ili vodilica, tračnog remena, vodene pumpe, te špranere ili natezače. Ovo su osnove velikog servisa o kojima treba voditi posebnu brigu i mijenjati ih kada za to dođe vrijeme. Kada u autu ne postoji zupčasti remen njegovu funkciju ima razvodni lanac koji se na redovnom servisu zateže a po potrebi mijenja ako je oštećen.

Kada se radi veliki servis na autu

Vlasnici automobila vrlo često izbjegavaju zbog troškova napraviti veliki servis na autu, te radije mijenjaju automobil za noviju veziju jer smatraju da će tako biti sigurniji. No, oni koji kupuju rabljene automobile svakako trebaju odmah rabljeni automobil odvesti kod majstora da pregleda motor i ustanovi u kakvom je stanju i motor i svi dijelovi oko motora, te će vrlo brzo vidjeti da li je veliki servis na autu napravljen ili ga treba tek napraviti.

Proizvođači automobila preporučuju mijenjanje dijelova koji se velikim servisom mijenjaju između 90 i 120 tisuća kilometara. Međutim, nisu svi automobili u jednakom stanju, odnosno ne troše se svi dijelovi jednako. Na primjer osobe koje vole startati automobil velikom snagom trebaju biti svjesni da time dodatno jako opterećuju svoj motor i time se dijelovi brže troše za razliku od onih vozača koji postepeno ubrzavaju.

Također i vremenski uvjeti kao što su ekstremene hladnoće i ekstremne vrućine mogu utjecati na vijek trajanja rezervnih dijalova koji se mijenjaju velikim servisom. Korištenje automobila na autocesti pridonosi čišćenju motora i ispušnih cijevi, dok stalna vožnja na lokalnim cestama pri malim brzinama zakrčuje cijeli sustav što sve utječe na trenutak kada treba odraditi veliki servis.

Zašto je potrebno raditi veliki servis na autu

Veliki servis na autu je potrebno raditi jer se velikom servisom mijenjaju dijelovi koji se troše i njihovim uništavanjem može doći do velikih oštećenja motora, a samim time i velikih troškova kada se motor pokvari. Zupčasti remen, tračni remen, vodena pumpa i ostali ključni dijelovi koji se u velikom servisu mijenjaju troše se s vremenom i s korištenjem, a ključni su za ispravan rad motora automobila.

Veliki servis na autu nemojte nikako odgađati naročito ako vam mehaničar savjetuje da na autu promijenite te ključne dijelove. Kada bi se istrošeni zupčasti remen potrgao moglo bi doći do potpunog uništenja motora i tada ćete morati zamijeniti cijeli motor što u nekim slučajevima kod skupih automobila može iznositi vrlo velike iznose novca. U odnosu na cijenu velikog servisa više vam se isplati redovno održavati auto nego mijenjati motor što u konačnici znači i puno veći trošak.

Čak i kada ne vozite redovno svoj auto redovno ga održavajte i slijedite upute svog mehaničara koji vam dobronamjerno daje savjete kako ne biste zapali u veće probleme i veće troškove.


Tagovi: