Kako znati kad je akumulator pun

Kako znati kad je akumulator pun

Što je akumulator?

Akumulator ili kako ga neki zovu "baterija" je važan dio svakog vozila. On je izvor električne energije u vozilu i osigurava struju koja je prije kopotrebna za napajanje te održavanje svih električnih komponenti koje se nalaze u vozilu. Upravo je napajanje najveća zadaća akumulatora, jer bez njegovog napajanja vozilo se ne može pokrenuti. Kako funkcionira? U akumulatoru će se kemijska energija pretvoriti u električnu energiju i suprotno. Danas postoje mnoge vrste akumulatora, no najviše se koristi olovni oblik.

Njegov rad se temelji na galvanskom članku koji se sastoji od dvije elektrode te elektrolita. Jedna elektroda biti će pozitivna, dok će druga biti negativna. Pozitivna ima oblik rešetke s olovnim dioksidima, dok negativna ima oblik olovne ploče. Elektrolit se može opisati kao mješavina od sumporne kiseline kao i destilirane vode. Pojednostavljeno, akumulator ima sljedeće glavne funkcije: Spremnik je električne energije za vozila, pokreće motor vozila, isporučuje električnu energiju u sustav kako bi se vozilo moglo upaliti, pomaže u reguliranju napona.

Kako radi akumulator i zašto se kvari?

Najobičniji akumulator sastojat će se od 6 ćelija koje su povezane u seriju, a svaka ima napon od 2 voltu, što daje napon od sveukupno od 12,7 V kada se akumulator u potpunosti napuni. Kapacitet kao i sama sposobnost hladnijeg pokretanja baterije proizlazi iz određenog broja ploča na ćeliji. Što je više ploča prisutno na ćeliji, to je veća snaga hladnijeg pokretanja koju sama baterija može isporučiti. Ove ploče nalaze se na kućištu koje je većinom rađeno od plastike koja je otpornija na kiseline. Na običnom obliku akumulatora ona je zatvorena s poklopcem uz labirintski sustav koji će spriječiti mogući izlazak tekućine iz same baterije.

Dakle, akumulatori isporučuju struju za sve električne komponente u vozilu. Alternator je odgovoran za punjenje samog akumulatora dok se odvija vožnja. Pokreće se uz pomoć remena alternatora iz samog motora vozila. Dok se okreće, stvara se električna struja koja je odgovorna za pokretanje sveukupne elektronike. Isto tako, šalje se dio struje natrag prema akumulatoru kako bi se napunio. Zašto se akumulatori kvare? Slabije paljenje vozila, osobito za vrijeme zime, ili nedosljedno paljenje često je znak pokvarenog akumulatora ili alternatora. U prosjeku, akumulatori bi se trebali mijenjati maksimalno svakih 5 godina

Kako se provjerava i puni akumulator?

Sami akumulator se provjerava na način da prispojite multimetar na pozitivni te negativni termina. Ako nije prisutan napon od 12,7 V, tada je akumulator vjerojatno pri samome kraju. Sada se može upaliti vozilo da se provjeri da li je sami napon iznad 10 V. Ako padne ispod 5 V dok je vozilo u stanju rada, to je znak da je vrijeme za promjenu akumulatora. Da li se akumulatori trebaju održavati i čistiti? Ovisno o tome kakav tip akumulatora imate.

Iako oni bez održavanja i dalje nisu standardni, većina posjeduje akumulatore koje je potrebno održavati. Oni imaju zaklopce koji se daju okretati i koji omogućuju poled na samu elektrolitnu tekućinu. Potrebno je kontrolirati razine ove tekućine i po potrebi ulijevati destiliranu vodu kako ne bi došlo do prijevremenog isušivanja i korodiranosti ploča. Što je s njegovim punjenjem, kako izgleda proces punjenja akumulatora i zašto je ono potrebno?

Ako često vozite na kratke relacije, po lošem vremenu, često palite klimu ili grijanje, tada je potrošnja akumulatora veća. Ovakve potrošnje nakon određenog vremena ukazuju na slabljenje akumulatora, što se može primijetiti po težim okretajima. Ukoliko se ustanovi putem provjere spojeva da je sve ispravno, tada je riječ o ispražnjenom akumulatoru. Punjenje se može odraditi doma ili u mehaničarskoj radionici. Danas u raznim prodavaonicama autodijelova možete nabaviti razne tipove punjača, stoga je najbolje savjetovati se s stručnom osobom.

Punjači se postavljaju na nižu ili veću snagu, ovisno o potrebi akumulatora. Spojite krokodilke ili štipaljke na crnu žicu punjača na negativnu klemu, a crvenu na pozitivnu klemu. Priključite punjač u utičnicu i započnite punjenje. Neki punjači se automatski isključuju nakon punjenja, dok je neke potrebno samostalno isključiti. Neovisno o tipu, punjač je potrebno isključiti iz struje i štipaljke spojiti na same žive akumulatora kako bi se vidjelo da li radi.


Tagovi: