Kako se jede mango

Hrana i piće

Kako se jede mango

Kako se jede mango pravilno

Mango je egzotično voće podrijetlom iz Azije, osvježavajućeg okusa koje sadrži pregršt nutrijenata. U nekim dijelovima svijeta zovu ga kraljem voća. Ima izduženi sferični oblik, veličina ploda može varirati. Okus manga ovisi o sorti. Unatoč razlikama, svaka sorta ima mesnatu, sočnu i mekanu pulpu. Kod nekih vrsta okus je dosta sličan breskvi, kod drugih ananasu, jagodi ili mrkvi. Boja kore manga može biti različita: od žuto-narančaste do crvene, a unutarnji dio je sočan i vlaknast. Smatra se jednim od najukusnijih, no mnogi ga zanemaruju, jer ne znaju kako se jede mango pravilno.

U središtu ploda je velika koštica, tvrda i obično se ne jede. Nezreli plodovi nemaju dobra organoleptička svojstva, pa je pulpa gorka. Kora je nejestiva, jer sadrži tvari koje mogu izazvati alergijske reakcije i iritaciju kože. Za konzumaciju se biraju zreli plodovi. Zreli mango prepoznajemo po mekoći kada se preša i specifičnoj aromi. Ako ste se ikada pitali kako se jede mango, preporučuje se da ga jedete u malim komadićima, jednom do dva puta tjedno, uz ostalo povrće i voće.

Kako se jede mango u dijeti za mršavljenje

Ako razmišljate da ovo voće uvrstite u svoju prehranu kao međuobrok, sigurno vas zanima koje su njegove prednosti, kako se jede mango i kako ga najbolje pripremiti u obroku. Mango ima nutritivni doprinos jer je bogat vitaminima, mineralima, vlaknima, zbog čega je jedan od najtraženijih u svijetu. Količina vlakana koju sadrži mango pomaže u regulaciji pražnjenja crijeva. Važan je izvor vitamina A, E i C, vitamina B skupine B1, B2, B3 i B6. Sadrži bioaktivne spojeve, poput karotenoida. Bogata je kalcijem, željezom, magnezijem, kalijem i cinkom koji su važni u prevenciji anemije, za kardiovaskularni sustav i očuvanje imuniteta.

Spomenuti vitamini u mangu neophodni su za dobro zdravlje očiju i bitni u prevenciji katarakte. Osim toga, nutrijenti u mangu pridonose zdravlju kože i kose, a ima i antioksidativno djelovanje koje smanjuje djelovanje slobodnih radikala. Kalorični sadržaj manga ne prelazi 70 kcal, što je odličan izbor za one koji su na dijeti. Budući da je bogata vlaknima, pruža osjećaj sitosti dulje vrijeme. Osim toga, sadrži puno vode i ima visok glikemijski indeks, što tijelu brzo daje energiju. Konzumiranje idealne količine manga prema preporuci nutricionista pomoći će vam da izgubite višak kilograma. Kako ne biste pogriješili, trebali biste slijediti određene savjete o tome kako se jede mango. Jede se samo pulpa manga. Kod manga se odstranjuje kožica i koštica, a uzeta količina mora biti kontrolirana.

Kako se jede mango u kombinaciji s drugom hranom

Kada odlučite uživati u savršenom okusu manga, morate znati kako ga konzumirati u kombinaciji s drugim namirnicama. Što se tiče načina kako se jede mango, postoje različite vrste voća s kojima se može kombinirati, no potrebno je paziti na dnevni unos u praktičnim receptima. Vrlo se lako guli i reže, a pogodan je za razne slastice, topla i hladna predjela.

Način jedenja manga je u prirodnom obliku u salatama, kao sok ili žele, umak ili svjež u kombinaciji s drugim vrstama hrane. Preporučena dnevna porcija je 1/2 šalice manga narezanog na kockice. Količina za odrasle je 300 grama, dok je za djecu manja. Ne preporučuje se osobama sklonim alergijama, trudnicama i dojiljama, kao ni djeci mlađoj od 5 godina. Drugi način kako se jede mango je kao smoothie i u osvježavajućim voćnim salatama, narezan na kockice, kriške ili poslužen uz tropsko voće. Preporučljivo je očistiti ga na kraju jer će inače voće kliziti po ruci, što će otežati rezanje i vađenje koštice. Može se konzumirati kao sok, salata ili samostalno.

Tagovi: