Kako brzo trčati

Sport

Kako brzo trčati

Kako brzo trčati

Kako brzo trčati pitanje je kojim se bave mnogi stručnjaci i treneri u raznim sportovima. Sport kao takav, naslanja se na fizičke mogućnosti pojedinca. Velika većina sportova predviđa pobjedu koja se ostvaruje korištenjem tijela i tjelesnih predispozicija nad drugim pojedincima. Teško je pronaći sport u kojemu brzo trčanje nije prednost, koja na kraju dovodi do pobjede ili ostvarivanja boljih rezultata. Zbog toga je mnogim sportašima od iznimne važnosti naučiti kako brzo trčati. Iako ne zvuči logično, fizičko treniranje nije jedini preduvjet da bi naučili trčati što je moguće brže.

To se najbolje može primijetiti kod sprintera, koji su najbrži ljudi na svijetu. Oni jedu jednaku hranu i podižu iste utege kao i mnogi drugi sportaši, međutim sprinteri mogu brzo trčati upravo zato jer su do savršenstva doveli tehniku trčanja. Dakle, da bi poboljšali svoju brzinu, posvetite dovoljno vremena savladavanju pravilnih pokreta rukama i nogama, koji su veoma važni kada je aerodinamika tijela u pitanju. Bolja aerodinamika, znači i brže trčanje.

Kako brzo trčati i kako trenirati brzo trčanje

Da bi najbolje shvatili kako brzo trčati, logično bi bilo ugledati se na sprintere i na to kako oni izgledaju i treniraju. Dok su trkači na duge staze mršaviji, sprinteri su veoma jaki i definirani sportaši. Prva stvar koju možemo zaključiti je da brzina proizlazi iz snage, koja se konstantno vježba. Noge morate ojačati kako bi se što jače i brže odgurivali od površine, a ruke kako bi što brže i jače zamahivali rukama i na taj način savladavali otpor zraka. Fleksibilnost i rastezljivost mišića je također bitna, jer kod brzog trčanja svoje tijelo dovodimo do maksimuma.


Zbog toga, kako bi spriječili pucanje mišića i ozljede uvijek prije i poslije treninga odradite vježbe istezanja mišića. Zagrijavanje prije treninga također je nužno kako bi umanjili mogućnost ozljeda. Prehrana je bitan segment cijelog procesa kako brzo trčati, jer ćete pravilnom prehranom izbjeći nakupljanje viška kilograma. Višak kilograma u direktnoj je suprotnosti sa brzim trčanjem. Osim samog treninga, od neprocjenjive je važnosti osigurati tijelu dovoljno odmora kako bi tijelo oporavilo potrošene resurse i tkivo.

Kako brzo trčati i koliko je važna tehnika trčanja

Da bi znali kako brzo trčati nije dovoljno znanje o tjelesnoj pripremi tijela. Kao primjer, možemo uspoređivati dvoje ljudi jednakih fizičkih predispozicija, a koji jednako fizički treniraju. Prednost u brzini trčanja može se stvoriti na načina da se koristi najbolja tehnika trčanja. Najbolja tehnika trčanja je takva da svojim pokretima stvaramo najbolju aerodinamiku tijela, kako bi što lakše savladali otpor zraka. Naravno, otpor zraka je taj koji nas najviše usporava pa je važno poštivati pravilnu tehniku trčanja, gdje ćemo oštro i sinkronizirano pomicati udove.

Sprint na 100 metara je najpopularnija atletska disciplina, pa je najbolje voditi se tehnikom trčanja koju prakticiraju sprinteri. Dakle, ako želite znati kako brzo trčati, pogledajte neku od utrka na 100 ili 200 metara i dobro promatrajte kakav položaj tijela trkači zauzimaju na startu, kakav u prvih 10 metara a kakav ostatak utrke. Postoje određene razlike, upravo kako bi trkači najefikasnije ubrzavali i na kraju trčali maksimalnom brzinom.

Tagovi: