Seo

Seo

Što je Seo i čemu služi

Skraćenica od engl. Search Engine Optimization je nešto za što ste zasigurno čuli ili naišli ukoliko imalo poznajete internet i način pretraživanja po internetu. SEO je kako sam naziv na engleskom kaže, proces optimizacije stranica koje se nalaze na internetu kako bi putem tražilica bile rangirane na vrhu liste stranica koje će tražilica ponuditi.

SEO optimizacija se zapravo bavi pozicioniranjem stranice korištenjem određenih pravila koje internet tražilica zahtjeva za pozicioniranje. Ovo je osnova marketinga koji je posvećen internetu, jer na taj način web stranica koja nešto prodaje itekako želi biti pri vrhu liste tražilice. Cilj je povećati broj posjećenosti stranice, a proporcionalno tome povećava se broj ostvarenih kontakata i povećava se prodaja. Stoga je prije otvaranja stranice potrebno istražiti tržište kojem je web stranica namijenjena, istražiti koje su ključne riječi potrebne da bi stranica bila visoko pozicionirana.

Ključne riječi su izuzetno bitne jer ih koriste i konkurentske web stranice, međutim nisu samo ključne riječi dovoljne za visoko rangiranje. S obzirom koliko je web stranica velika, odnosno da li na njoj postoje dvojezične varijante ili više jezične varijante potrebno je razdvojiti jezične varijante. Kvaliteta teksta koja će sadržavati ključne riječi važan je dio SEO procesa optimizacije, jer ukoliko imate tekst koji daje kvalitetu zasigurno će zainteresirati posjetitelje da prouče što vaša web stranica nudi i potraže ono što su i tražili. Možda ćete se iznenaditi da oglasi nisu glavna poveznica koja bi trebala dovesti do vaše web stranice nego su upravo internetske tražilice koje dovode čak i do devedeset posto korisnika na web stranicu sa kvalitetnom optimizacijom.

Najvažniji dijelovi Seo optimizacije

Dva su najvažnija dijela SEO optimizacije koji se nazivaju on page i off page SEO optimizacija. Oba dijela imaju zajednički cilj, a to je visoko indeksiranje od strane internet tražilice i privlačenje korisnika koje će zanimati vaša stranica.

On page seo optimizacija je prvenstveno orijentirana na kvalitetu vaše web stranice. Osim samog sadržaja koji treba biti kvalitetan, te ključnih riječi koje ne smiju biti spominjane neograničeni broj puta na stranici, preglednost stranice u smislu dizajna i grafike koji trebaju vizualno privući korisnika, također ta preglednost treba olakšati korisniku da brzo i lako pronađe ono što traži, a usput će mu za oko možda zapeti i neki drugi detalj sa vaše stranice. Brzina učitavanja vaše stranice korisniku igra veliku ulogu kod indeksiranja, kao i URL koji bi trebao sadržavati ili naziv tvrtke ili proizvod ili ključnu riječ.

Off page seo optimizacija je orijentirana na stvaranje mreže linkova sa drugih web stranica koje će voditi ka vašoj web stranici, tzv. backlinkova. Ukoliko neka vrlo posjećena web stranica ima u svom tekstu link koji vodi vašoj stranci to je plus za vašu stranicu jer čitatelj ili korisnik te web stranice vrlo lako može doći i do vas. Općenito što više takvih linkova imate "posijano" na drugim stranicama ili društvenim mrežama to bolje za vašu stranicu. Pogotovo ako se link na vašu stranicu nalazi na web stranici nekih strukovno sličnih djelatnosti.

Pravila za Seo

Svaka od internet tražilica ima svoja pravila koje primjenjuje prilikom analize za rangiranje web stranica. Internet tražilice redovito, čak i na dnevnoj bazi analiziraju proces rangiranja, te se može desiti iako ste imali kvalitetnu SEO optimizaciju da će proteći određeno vrijeme da vaša web stranica dostigne na vrh rangiranih prilikom traženja.

Na primjer najpoznatija Google tražilica ima otprilike preko 200 pravila kojima vrši analize web stranica kojima zapravo ocjenjuje vrijednost i važnost web stranice. Poznatiji među web dizajnerima i programerima "Google dance" je algoritam koji ova tražilica koristi za indeksiranje, davanje vrijednosti i same analize neke web stranice.

Ono što je izuzetno važno je da postoje SEO tehnike koje su dozvoljene u stvaranju strategije i te tehnike su orijentirane prema korisnicima, ljudima koj pretražuju, a nisu orijentirane nadmudrivanju algoritama tražilica. Od ključnih riječi, kvalitetnog sadržaja, kvalitetnih ključnih riječi u samom sadržaju web stranice i nazivu stranice, te kvalitetnih linkova. Nedozvoljene aktivnosti su pretrpavanje stranice ključnim riječima, mijenjanje sadržaja koji nije u skladu za traženim pojmom, skriveni tekst koji nije vidljiv korisniku već algoritmu tražilice koji je doveo do te web stranice, te promjena kompletne stranice nakon što je stranica postigla dobru poziciju u rangiranju tražilice.

Savjeti koji bi vam mogli pomoći oko optimizacije vaše web stranice možete potražiti na blogovima koji su specijalizirani za ovu optimizaciju kao na primjer semrush.com, moz.com, ahrefs.com ili backlinko.com. Svakako se informirajte prije kreiranja svoje web stranice ili angažiranja stručnjaka za ovu djelatnost.
Tagovi: