Obavijest korisnicima

Obavještavamo korisnike da će zbog izvođenja vatrogasne vježbe u tunelu Trsat dana 2. lipnja 2020. godine od 22:00 sata do 3. lipnja 2020. godine do 6:00 sati, privremeno za sav promet biti zatvorena dionica autoceste A7 Orehovica-Diračje u oba smjera.

POZIV NA ISKAZ INTERESA

|

za korištenje cestovnog zemljišta na Otoku Krku radi pružanja ugostiteljskih usluga

 

Autocesta Rijeka-Zagreb d.d. cestovno zemljište koje se nalazi na državnoj cesti D 102 Kraljevica - Omišalj - Krk planira dati u podzakup na korištenje radi pružanja ugostiteljskih usluga za vrijeme turističke sezone u periodu od najmanje 3 (tri) mjeseca, počevši od 01.06.2020. godine s mogućnošću produžetka na još mjesec dana odnosno najkasnije do 01.10.2020. godine. Lokacija se nalazi na samom ulasku na otok Krk, na zapadnoj strani državne ceste D 102, (smjer Krk) sa pogledom na Kvarner od Rijeke do Opatije pa sve do sjevernog dijela otoka Cresa. Veličina platoa je okvirno 4300 m², te opisanu lokaciju označavamo sa Krk-zapad.

 

 

Detaljnije...

 

Obavijest korisnicima

|

Uvažavajući preporuke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske u cilju suzbijanja pandemije uzrokovane virusom Covid 19 Uprava Autoceste Rijeka-Zagreb d.d. donijela je odluku da će se od 27. ožujka do 30. travnja 2020. godine svim korisnicima otočkog ENC uređaja koji svoje pravo ostvaruju sukladno Pravilniku o ostvarivanju prava na oslobođenje od plaćanja mostarine (NN 72/16) automatski produžiti to njihovo pravo.

ENC pakete moguće je kupiti na svim naplatnim postajama 0-24.
besplatni info telefon
0800 0111Poziv iz inozemstva
+385 1 6504 899

Okoliš

Sustav upravljanja okolišem (ISO 14001)

U Autocesti Rijeka - Zagreb d.d. 15. ožujka 2007. godine certificiran je sustav upravljanja okolišem prema normi ISO 14001, nakon uspješne provjere od strane certifikacijske ustanove Cro Cert.

U okviru sustava upravljanja okolišem određeni su aspekti okoliša tako da su definirane aktivnosti u glavnim procesima i procesima podrške te su određeni njihovi aspekti okoliša, tj. elementi aktivnosti organizacije, proizvoda i usluga koji jesu ili mogu biti u interakciji s okolišem. U okviru procesa investicijskih radova i postupaka procesa pripreme izgradnje i gospodarenja PUO (pratećih i uslužnih objekata) obuhvaćene su aktivnosti izvođača radova i podkoncesionara u koridoru autoceste, obzirom da svojim postupcima direktno utječu na upravljanje okolišem te na imidž tvrtke. Definirano je više od 250 aktivnosti te 40 aspekata okoliša.

Analizom značajnih aspekata okoliša, pravnih i drugih zakona kao i tehnoloških i financijskih mogućnosti postavljaju se odgovarajući ciljevi koji dovode do smanjenja ili otklanjanja negativnih utjecaja na okoliš. Opći i pojedinačni ciljevi konkretiziraju politiku prema okolišu, a provedbom zadanih programa omogućuje se postizanje postavljenih ciljeva. Dobro definiranim ciljevima sprječavaju se štetni utjecaji na okoliš i osigurava prevencija onečišćenja.

Opći, dugoročni i stalni ciljevi upravljanja okolišem su:

  • Usklađenost sa svim zakonima, provedbenim propisima i normama;
  • Smanjenje potrošnje resursa na mogući minimum;
  • Smanjenje stvaranja otpada i zagađenja zraka, voda i tla;
  • Osiguranje sigurnog i po okoliš prihvatljivog zbrinjavanja otpada;
  • Razvoj svijesti zaposlenika o potrebi zaštite okoliša;
  • Usvajanje, kad je moguće, novih tehnologija i materijala koji omogućavaju ostvarenje navedenih ciljeva.

Biološka raznolikost

Autocesta kao i sve druge vrste prometnih infrastruktura - željeznice, plovni kanali i dr. znatno i višestruko utječu na staništa životinja kojima prolaze, a naravno i na životinje. Učinci barijere pojavljuju se svagdje gdje životinje zbog strukture prometnica, ograda ili prometa ne mogu jednostavno prijeći cestu.

Glavni negativni učinci prometnica su:

  • izravan gubitak staništa,njihova fragmentacija i fragmentacija populacija,
  • degradacija kakvoće staništa, neposredno stradavanje životinja u pokušaju prelaska prometnica i rizik ugrožavanja sudionika u prometu (sudar s velikom životinjom).

Fragmentacija staništa prepoznata je kao jedan od najvažnijih uzroka smanjenja biološke raznolikosti u Europi. U Hrvatskoj je u posljednjih deset godina izgrađeno mnogo kilometara novih autocesta koje povezuju unutrašnjost sa sjevernim i južnim obalnim pojasom, ali istodobno, prolazeći kroz Gorski kotar, Liku i Dalmaciju, sijeku staništa velikih zvijeri i svih drugih životinja uzduž i poprijeko.

Mrežom autocesta Karlovac-Rijeka i Bosiljevo-Split stanište velikih zvijeri je podijeljeno u četiri dijela. Iako te prometnice utječu na kakvoću staništa i mogućnosti kretanja svih životinja, zbog velikog broja i dužine objekata na autocesti, teoretski je osigurana dovoljna propusnost. Autocesta Rijeka - Zagreb od Bosiljeva do Rijeke ima na 25 posto svoje ukupne dužine objekte koji tvore moguće prijelaze (most, tunel, vijadukt i dr.) i jedan zeleni most (Dedin). Telemetrijskim praćenjem triju vrsta velikih zvijeri (ris, vuk i medvjed) u Gorskom kotaru utvrđeno je da svaka od njih prelazi autocestu te da neke od njih imaju životne prostore s obiju strana autoceste.

Dosadašnjim praćenjem pomoću pješčanih pragova i infracrvenih senzora utvrđeno je da su prijelaz za divlje životinje Dedin u Gorskom kotaru iskorištavale sve vrste velikih sisavaca koje obitavaju na ovom području.

Iako dosadašnje spoznaje nameću zaključak da novoizgrađene autoceste u Hrvatskoj imaju utjecaj na prostornu preraspodjelu vučjih čopora, bit će potrebno još praćenja (telemetrija, infracrveni senzori, praćenje stradavanja na prometnicama, ocjene prikladnosti svih objekata i njihove propusnosti) da bi se utvrdili uzorci kretanja i uporabe staništa u novonastalim okolnostima (postojanje autocesta i prijelaza), moguće kritične točke na kojima životinje prelaze i stradavaju.

Istovremeno s osiguravanjem najveće moguće prohodnosti okomito na pružanje autoceste, izgradnjom prijelaza, te održavanjem prolaza ispod mostova i vijadukata te preko tunela, maksimalno se onemogućava prolaženje preko brze prometnice izgradnjom odgovarajućih ograda.

 

Otpad

Otpad u društvu Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. nastaje kao produkt procesa rada same tvrtke i djelovanja korisnika autoceste. Postupanje s otpadom obuhvaća: gospodarenje otpadom, privremeno odlaganje otpada do njegove predaje pravnim osobama ovlaštenim za skupljanje i daljnje postupanje s otpadom, redovito održavanje i čišćenje prometnih i drugih površina od otpada, kao i građevina u sustavu odvodnje otpadnih i oborinskih voda, ustrojavanje i vođenje propisanih evidencija i dokumentacije, te interni nadzor nad primjenom mjera utvrđenih Planom gospodarenja otpadom.

Opasni otpadi koji nastaju u procesu rada ARZ-a su: motorna ulja, zauljena voda i talog, te druge vrste opasnih tvari iz separatora u sustavu odvodnje otpadnih i oborinskih voda, uljni filteri, antifriz, akumulatori, baterije, boje i lakovi, razrjeđivači, zauljene krpe, ambalaža od motornih i drugih ulja, kemikalija, boja i lakova, toneri, kemikalije, električni i elektronski otpad i slično.

Neopasni otpad u procesu rada ARZ-a pojavljuje se u obliku komunalnog, ambalažnog, građevnog i otpadnih guma, pod uvjetom da pobrojane vrste otpada u cijelosti ili u svojim dijelovima nemaju neko od svojstava opasnog otpada.

Inertni otpad je uglavnom neopasni otpad koji ne podliježe značajnim fizičkim, kemijskim ili biološkim promjenama, nije topiv, goriv, ni na drugi način reaktivan niti biorazgradiv, a u procesu rada ARZ-a pojavljuje se u obliku građevnog otpada čije je porijeklo vezano uz stijenske i zemljane materijale u svim oblicima uporabe, opekarske proizvode, asfaltne mješavine i beton.

Gospodarenje otpadom nastalim tijekom građenja tj. izvođenja investicijskih radova, izvanrednog održavanja i izgradnje pratećih i uslužnih objekata, provodi se u skladu sa zakonom i dokumentacijom sustava upravljanja okolišem. Od 2007. godine kroz postupke sustava upravljanja okolišem, plan upravljanja okolišem i planove zaštite okoliša izvođača u ARZ-u se prate poduzete mjere zaštite okoliša od strane izvođača, između ostalog i postupanje sa i zbrinjavanje komunalnog otpada i otpadnog ulja, kao i vođenje potrebne dokumentacije o otpadu na lokaciji gradilišta i pri odvozu otpada s lokacije gradilišta te dostavi podataka nadležnim tijelima.

 

Nadzor rada

Važan čimbenik smanjenja utjecaja na okoliš svakako je i praćenje stanja okoliša (monitoring) koje se ostvaruje kroz nadzor rada kako bi se moglo procijeniti da li se propisane mjere za smanjenje utjecaja na okoliš provode, odnosno da li su učinkovite ili je potrebno propisati i dodatne mjere. Premda u analiziranim studijama i lokacijskim dozvolama nije precizno utvrđen program praćenja stanja okoliša, postojeća zakonska regulativa dobro regulira ovo pitanje.

Sve mjere zaštite okoliša se prate i primjenjuju tijekom građenja i gospodarenja autocestom zajedno s mjerama zaštite zdravlja i sigurnosti (sprječavanje nesreća itd.) od strane ARZ-a, podkoncesionara i izvođača. Provodi se svakodnevna kontrola tj. nadzor svih radova kako bi se osiguralo provođenje mjera zaštite okoliša za vrijeme trajanja ugovora. Menadžer okoliša sa stručnim suradnicima za okoliš prema potrebi, a najmanje jedanput godišnje provodi reviziju plana zaštite okoliša kako bi se osiguralo da je ažuran i da odgovara situaciji na terenu, da se neusklađenosti i korektivne radnje propisno dokumentiraju te kako bi se pregledao status implementacije i ocijenile korektivne radnje.

Uvažavajući specifičnosti prostora kojim prolazi autocesta od Zagreba do Rijeke, u projekt izgradnje punog profila ugrađeni su i svi potrebni elementi zaštite okoliša definirani kroz uvjete nadležnih institucija i službi definiranih u lokacijskim dozvolama.

Privitci:
Preuzmite ovu datoteku (ARZ-OKL-12.pdf)ARZ-OKL-12.pdfIzvještaj o zaštiti okoliša za 20121.00 MB02.10.2016

Stanje na autocesti

 NA DAN 28.05.2020 u 06:06 sati

A1
Zagreb/Lučko - čvor Karlovac
  • Redovno, kolnik suh
  • Radovi na autocesti A1 između 26+800 km i 24+150 km u smjeru Zagreba. Promet se vodi jednom prometnom trakom. Predviđeno trajanje radova je od 25.05.2020. do 29.05.2020. godine.
  • Radovi na autocesti A1 između 14+300 km i 13+900 km u smjeru Zagreba. Promet se vodi jednom prometnom trakom. Predviđeno trajanje radova je od 25.05.2020. godine do 09.06.2020. godine.
  • Radovi na autocesti A1 između 13+600 km i 14+100 km u smjeru Rijeke. Promet se vodi jednom prometnom trakom. Predviđeno trajanje radova je od 22.05.2020. godine do 09.06.2020. godine .
A1
čvor Karlovac - čvor Bosiljevo 2
  • Redovno, kolnik suh
  • Radovi na autocesti A1 između 61+000 km i 63+000 km u smjeru Rijeke promet se vodi jednom prometnom trakom. Vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h. Predviđeno trajanje radova je od 28.05.2020. godine u 06:05 do 29.05.2020. godine.
  • Radovi na autocesti A1 između 53+150 km i 55+250 km. U smjeru Zagreba promet se vodi jednom prometnom trakom. U smjeru Rijeke promet se vodi jednom prometnom trakom. Predviđeno trajanje radova je od 20.05.2020. godine u 06:00 do 27.05.2020. godine.
A6
čvor Bosiljevo 2 - čvor Kikovica
  • Redovno, kolnik suh
  • Molimo korisnike za poštivanje prometnih znakova. Vozi se uz ograničenje brzine 80 km/h na mostu Bajer zbog magle.
  • Radovi na autocesti A6 između 63+400 km i 65+400 km . Za sav promet zatvoren je kolnik u smjeru Rijeke promet se vodi dvosmjerno na kolniku u smjeru Zagreba Molimo korisnike za poštivanje prometnih znakova. Vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h. Predviđeno trajanje radova je od 27.05.2020. godine do 01.10.2020. godine.
  • Radovi na autocesti A6 između 65+400 km i 69+900 km u smjeru Rijeke promet se vodi jednom prometnom trakom. Vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h. Predviđeno trajanje radova je od 08.11.2019. godine do 01.06.2020. godine.
  • Radovi na autocesti A6 između 14+700 km i 15+700 km u smjeru Rijeke promet se vodi jednom prometnom trakom. Vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h. Predviđeno trajanje radova je od 17.04.2020. godine do 06.06.2020. godine.
  • Radovi na autocesti A6 između 33+900 km i 37+000 km uključujući i tunel VRŠEK. Za sav promet zatvoren je kolnik u smjeru Rijeke promet se vodi dvosmjerno na kolniku u smjeru Zagreba. Molimo korisnike za poštivanje prometnih znakova. Vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h. Predviđeno trajanje radova je od 11.05.2020. godine do 19.06.2020. godine.
  • Radovi na autocesti A6 između 24+600 km i 21+800 km u smjeru Zagreba uključujuči i tunel Čardak promet se vodi jednom prometnom trakom. Vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h. Predviđeno trajanje radova je od 04.05.2020. godine do 09.06.2020. godine.
  • Radovi na autocesti A6 između 67+700 km i 71+700 km. Za sav promet zatvoren je kolnik u smjeru Rijeke, a promet se vodi dvosmjerno na kolniku u smjeru Zagreba. Molimo korisnike za poštivanje prometnih znakova. Vozi se uz ograničenje brzine 80 km/h. Predviđeno trajanje radova je do 01.06.2020. godine.
A6
čvor Kikovica - Rijeka/čvor Orehovica
  • Redovno, kolnik suh
  • Radovi na autocesti A6 između 81+300 km i 79+900 km u smjeru Zagreba promet se vodi po dvije prometne trake. Vozi se uz ograničenje brzine 80 km/h. Predviđeno trajanje radova je danas do 15:00.
A7
čvor Orehovica - čvor Diračje
  • Redovno, kolnik suh
A7
GP Rupa - čvor Diračje
  • Redovno, kolnik suh
D102
Krčki most
  • Redovno, kolnik suh
  • Radovi na državnoj cesti D102 - Most Krk između 1+000 km i 1+700 km u oba smjera. Vozi se uz ograničenje brzine 30 km/h. Predviđeno trajanje radova je od 27.04.2020. godine do 09.06.2020. godine.
opširnije...
 

stanje na cestama

NA DAN 28.05.2020 u 05:50

Gust promet uz povremene zastoje i vožnju u koloni očekujemo tijekom dana na gradskim ulicama i obilaznicama. Zbog radova i privremene regulacije prometa na pojedinim dionicama autocesta te državnih i ostalih cesta moguće su poteškoće u prometu, povremeni zastoji i vožnja u koloni. Vozače pozivamo na dodatni oprez i strpljenje te poštivanje prometnih propisa i ograničenja. U Lici, zbog magle, mjestimice je smanjena vidljivost.  
opširnije...