POZIV NA ISKAZ INTERESA

za korištenje cestovnog zemljišta na Otoku Krku radi pružanja ugostiteljskih usluga.

opširnije...

Obavijest korisnicima

|

Poštovani korisnici,

 

ovim putem vas želimo izvijestiti da je u završnoj fazi prilagodba naplatnih staza kako bi se omogućio prihvat novog tipa ENC uređaja na dionicama autoceste pod upravljanjem društva Hrvatske autoceste d.o.o. i Autoceste Rijeka - Zagreb d.d.

 

Iz navedenog razloga došlo je do privremene obustave prodaje ENC uređaja u prodajnim uredima, koji su u nadležnosti društva Autoceste Rijeka-Zagreb d.d.

 

U Zagrebu, 14. ožujak 2018. godine

 

Autocesta Rijeka-Zagreb d.d.

Priopćenje za javnost

|

Nastavak radova izvanrednog održavanja na nadvožnjaku Kraljevački Novaki

 

Danas, 12.03.2018. godine od 09:00 sati ujutro, u široj zoni čvora Kraljevački Novaki (oba smjera), na dionici autoceste A4, započet će radnje i aktivnosti postavljanja privremene regulacije prometa zbog sanacije zapadnog nadvožnjaka preko željezničke pruge.

opširnije...
ENC pakete moguće je kupiti na svim naplatnim postajama 0-24.
besplatni info telefon
0800 0111

Okoliš

Sustav upravljanja okolišem (ISO 14001)

U Autocesti Rijeka - Zagreb d.d. 15. ožujka 2007. godine certificiran je sustav upravljanja okolišem prema normi ISO 14001, nakon uspješne provjere od strane certifikacijske ustanove Cro Cert.

U okviru sustava upravljanja okolišem određeni su aspekti okoliša tako da su definirane aktivnosti u glavnim procesima i procesima podrške te su određeni njihovi aspekti okoliša, tj. elementi aktivnosti organizacije, proizvoda i usluga koji jesu ili mogu biti u interakciji s okolišem. U okviru procesa investicijskih radova i postupaka procesa pripreme izgradnje i gospodarenja PUO (pratećih i uslužnih objekata) obuhvaćene su aktivnosti izvođača radova i podkoncesionara u koridoru autoceste, obzirom da svojim postupcima direktno utječu na upravljanje okolišem te na imidž tvrtke. Definirano je više od 250 aktivnosti te 40 aspekata okoliša.

Analizom značajnih aspekata okoliša, pravnih i drugih zakona kao i tehnoloških i financijskih mogućnosti postavljaju se odgovarajući ciljevi koji dovode do smanjenja ili otklanjanja negativnih utjecaja na okoliš. Opći i pojedinačni ciljevi konkretiziraju politiku prema okolišu, a provedbom zadanih programa omogućuje se postizanje postavljenih ciljeva. Dobro definiranim ciljevima sprječavaju se štetni utjecaji na okoliš i osigurava prevencija onečišćenja.

Opći, dugoročni i stalni ciljevi upravljanja okolišem su:

  • Usklađenost sa svim zakonima, provedbenim propisima i normama;
  • Smanjenje potrošnje resursa na mogući minimum;
  • Smanjenje stvaranja otpada i zagađenja zraka, voda i tla;
  • Osiguranje sigurnog i po okoliš prihvatljivog zbrinjavanja otpada;
  • Razvoj svijesti zaposlenika o potrebi zaštite okoliša;
  • Usvajanje, kad je moguće, novih tehnologija i materijala koji omogućavaju ostvarenje navedenih ciljeva.

Biološka raznolikost

Autocesta kao i sve druge vrste prometnih infrastruktura - željeznice, plovni kanali i dr. znatno i višestruko utječu na staništa životinja kojima prolaze, a naravno i na životinje. Učinci barijere pojavljuju se svagdje gdje životinje zbog strukture prometnica, ograda ili prometa ne mogu jednostavno prijeći cestu.

Glavni negativni učinci prometnica su:

  • izravan gubitak staništa,njihova fragmentacija i fragmentacija populacija,
  • degradacija kakvoće staništa, neposredno stradavanje životinja u pokušaju prelaska prometnica i rizik ugrožavanja sudionika u prometu (sudar s velikom životinjom).

Fragmentacija staništa prepoznata je kao jedan od najvažnijih uzroka smanjenja biološke raznolikosti u Europi. U Hrvatskoj je u posljednjih deset godina izgrađeno mnogo kilometara novih autocesta koje povezuju unutrašnjost sa sjevernim i južnim obalnim pojasom, ali istodobno, prolazeći kroz Gorski kotar, Liku i Dalmaciju, sijeku staništa velikih zvijeri i svih drugih životinja uzduž i poprijeko.

Mrežom autocesta Karlovac-Rijeka i Bosiljevo-Split stanište velikih zvijeri je podijeljeno u četiri dijela. Iako te prometnice utječu na kakvoću staništa i mogućnosti kretanja svih životinja, zbog velikog broja i dužine objekata na autocesti, teoretski je osigurana dovoljna propusnost. Autocesta Rijeka - Zagreb od Bosiljeva do Rijeke ima na 25 posto svoje ukupne dužine objekte koji tvore moguće prijelaze (most, tunel, vijadukt i dr.) i jedan zeleni most (Dedin). Telemetrijskim praćenjem triju vrsta velikih zvijeri (ris, vuk i medvjed) u Gorskom kotaru utvrđeno je da svaka od njih prelazi autocestu te da neke od njih imaju životne prostore s obiju strana autoceste.

Dosadašnjim praćenjem pomoću pješčanih pragova i infracrvenih senzora utvrđeno je da su prijelaz za divlje životinje Dedin u Gorskom kotaru iskorištavale sve vrste velikih sisavaca koje obitavaju na ovom području.

Iako dosadašnje spoznaje nameću zaključak da novoizgrađene autoceste u Hrvatskoj imaju utjecaj na prostornu preraspodjelu vučjih čopora, bit će potrebno još praćenja (telemetrija, infracrveni senzori, praćenje stradavanja na prometnicama, ocjene prikladnosti svih objekata i njihove propusnosti) da bi se utvrdili uzorci kretanja i uporabe staništa u novonastalim okolnostima (postojanje autocesta i prijelaza), moguće kritične točke na kojima životinje prelaze i stradavaju.

Istovremeno s osiguravanjem najveće moguće prohodnosti okomito na pružanje autoceste, izgradnjom prijelaza, te održavanjem prolaza ispod mostova i vijadukata te preko tunela, maksimalno se onemogućava prolaženje preko brze prometnice izgradnjom odgovarajućih ograda.

 

Otpad

Otpad u društvu Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. nastaje kao produkt procesa rada same tvrtke i djelovanja korisnika autoceste. Postupanje s otpadom obuhvaća: gospodarenje otpadom, privremeno odlaganje otpada do njegove predaje pravnim osobama ovlaštenim za skupljanje i daljnje postupanje s otpadom, redovito održavanje i čišćenje prometnih i drugih površina od otpada, kao i građevina u sustavu odvodnje otpadnih i oborinskih voda, ustrojavanje i vođenje propisanih evidencija i dokumentacije, te interni nadzor nad primjenom mjera utvrđenih Planom gospodarenja otpadom.

Opasni otpadi koji nastaju u procesu rada ARZ-a su: motorna ulja, zauljena voda i talog, te druge vrste opasnih tvari iz separatora u sustavu odvodnje otpadnih i oborinskih voda, uljni filteri, antifriz, akumulatori, baterije, boje i lakovi, razrjeđivači, zauljene krpe, ambalaža od motornih i drugih ulja, kemikalija, boja i lakova, toneri, kemikalije, električni i elektronski otpad i slično.

Neopasni otpad u procesu rada ARZ-a pojavljuje se u obliku komunalnog, ambalažnog, građevnog i otpadnih guma, pod uvjetom da pobrojane vrste otpada u cijelosti ili u svojim dijelovima nemaju neko od svojstava opasnog otpada.

Inertni otpad je uglavnom neopasni otpad koji ne podliježe značajnim fizičkim, kemijskim ili biološkim promjenama, nije topiv, goriv, ni na drugi način reaktivan niti biorazgradiv, a u procesu rada ARZ-a pojavljuje se u obliku građevnog otpada čije je porijeklo vezano uz stijenske i zemljane materijale u svim oblicima uporabe, opekarske proizvode, asfaltne mješavine i beton.

Gospodarenje otpadom nastalim tijekom građenja tj. izvođenja investicijskih radova, izvanrednog održavanja i izgradnje pratećih i uslužnih objekata, provodi se u skladu sa zakonom i dokumentacijom sustava upravljanja okolišem. Od 2007. godine kroz postupke sustava upravljanja okolišem, plan upravljanja okolišem i planove zaštite okoliša izvođača u ARZ-u se prate poduzete mjere zaštite okoliša od strane izvođača, između ostalog i postupanje sa i zbrinjavanje komunalnog otpada i otpadnog ulja, kao i vođenje potrebne dokumentacije o otpadu na lokaciji gradilišta i pri odvozu otpada s lokacije gradilišta te dostavi podataka nadležnim tijelima.

 

Nadzor rada

Važan čimbenik smanjenja utjecaja na okoliš svakako je i praćenje stanja okoliša (monitoring) koje se ostvaruje kroz nadzor rada kako bi se moglo procijeniti da li se propisane mjere za smanjenje utjecaja na okoliš provode, odnosno da li su učinkovite ili je potrebno propisati i dodatne mjere. Premda u analiziranim studijama i lokacijskim dozvolama nije precizno utvrđen program praćenja stanja okoliša, postojeća zakonska regulativa dobro regulira ovo pitanje.

Sve mjere zaštite okoliša se prate i primjenjuju tijekom građenja i gospodarenja autocestom zajedno s mjerama zaštite zdravlja i sigurnosti (sprječavanje nesreća itd.) od strane ARZ-a, podkoncesionara i izvođača. Provodi se svakodnevna kontrola tj. nadzor svih radova kako bi se osiguralo provođenje mjera zaštite okoliša za vrijeme trajanja ugovora. Menadžer okoliša sa stručnim suradnicima za okoliš prema potrebi, a najmanje jedanput godišnje provodi reviziju plana zaštite okoliša kako bi se osiguralo da je ažuran i da odgovara situaciji na terenu, da se neusklađenosti i korektivne radnje propisno dokumentiraju te kako bi se pregledao status implementacije i ocijenile korektivne radnje.

Uvažavajući specifičnosti prostora kojim prolazi autocesta od Zagreba do Rijeke, u projekt izgradnje punog profila ugrađeni su i svi potrebni elementi zaštite okoliša definirani kroz uvjete nadležnih institucija i službi definiranih u lokacijskim dozvolama.

Privitci:
Preuzmite ovu datoteku (ARZ-OKL-12.pdf)ARZ-OKL-12.pdfIzvještaj o zaštiti okoliša za 20121.00 MB02.10.2016

Stanje na autocesti

 NA DAN 26.04.2018 u 11:21 sati

A1
Zagreb/Lučko - čvor Karlovac
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: Zbog radova na sanaciji kolnika zatvoren je preticajni trak autoceste od 5+350 km do 6+800 km u smjeru Splita/Rijeke. Promet se odvija voznim trakom uz ograničenje brzine i povremeno stvaranje kolone u pokretu. Zbog radova na sanaciji kolnika zatvoren je preticajni trak autoceste od 19+650 km do 17+850 km u smjeru Zagreba. Promet se odvija voznim trakom uz ograničenje brzine. Zbog radova na kolniku zatvorena je vozna traka autoceste A1, od 29+500km do 33+050km u smjeru Rijeke/Splita, prometuje se preticajnim trakom uz ograničenje brzine. Predviđeno vrijeme završetka radova je 26.04.2018. do 16h.
A1
čvor Karlovac - čvor Bosiljevo 2
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: Zbog radova na sanaciji kolnika na autocesti A1,od 51+500km do 52+500km u smjeru Rijeke promet se odvija jednom prometnim trakom uz ograničenje brzine od 60km/h.
A6
čvor Bosiljevo 2 - čvor Kikovica
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: Zbog radova u tunelu Sopač u smjeru Zagreba promet se odvija jednom prometnom trakom uz ograničenje brzine od 60 km/h. Predviđeno vrijeme trajanja radova je do 15:00 sati. Zbog radova u tunelu Tuhobić smjer Rijeka promet se odvija jednom prometnom trakom uz ograničenje brzine od 60 km/h. Planirano trajanje radova je do 15:00 sati. Zbog radova u tunelima Pod Vugleš i Javorova Kosa u smjeru Rijeke promet se odvija usporeno jednom prometnom trakom uz ograničenje brzine od 60 km/h. Planirano trajanje radova je do 15:00 sati. Zbog radova je zatvorena traka za spora vozila od 65+100 km do 63+500 km u smjeru Zagreba. Promet se odvija voznom i pretjecajnom prometnom trakom. Predviđeno vrijeme trajanja radova je do 26.04.2018. Zbog radova od 3+100 km do 1+500 km u smjeru Zagreba zatvorena je vozna prometna traka. Predviđeno vrijeme trajanja radova je do 8.6.2018. Zbog radova od 23+500 do 17+200 km zatvorena je kolnička traka u smjeru Zagreba te se promet odvija dvosmjerno kolničkom trakom u smjeru Rijeke, uz ograničenje brzine od 60 km/h. Predviđeno vrijeme trajanja radova je do 08.06.2018 godine. Zbog radova u tunelu Čardak u smjeru Zagreba zatvorena je pretjecajna prometna traka. Zbog radova od 38+700 km do 42+200 km zatvorena je kolnička traka u smjeru Rijeke te se promet odvija dvosmjerno kolničkom trakom u smjeru Zagreba, uključujući i kroz tunel Lučice, uz ograničenje brzine od 60 km/h. Predviđeno vrijeme trajanja radova je do 08.06.2018. Zbog radova je zatvorena pretjecajna prometna traka od 38+100 km do 38+700 km u smjeru Rijeke.
A6
čvor Kikovica - Rijeka/čvor Orehovica
  • Promet srednje gust
  • Ograničenja u prometu: Zbog radova zatvorena je vozna prometna traka od 78+000 do 77+000 km u smjeru Zagreba.
A7
čvor Orehovica - čvor Diračje
  • Promet srednje gust
  • Ograničenja u prometu: Zbog oštećenog kolnika na 26+550 km, kroz tunel Katarina u smjeru G.P. Rupa promet se odvija uz ograničenje brzine od 50 km/h. Zbog oštećene prijelazne naprave na 20+700 km, promet se od 21+150 km do 20+000 km u smjeru G.P. Rupa odvija uz ograničenje brzine od 60 km/h.
A7
GP Rupa - čvor Diračje
  • Promet slab
D102
Krčki most
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: Zbog radova na dionici mosta Krk od 3+700 do 4+600 km promet se odvija dvosmjerno ali usporeno uz ograničenje brzine od 30 km/h.
opširnije...
 

stanje na cestama

NA DAN 26.04.2018 u 11:07

Zbog prometne nezgode na autocesti A11 zatvoren je izlazak na čvoru Veliko Polje (na 0.+400 km) u smjeru Siska.
opširnije...
 

Prognoza vremena

za Hrvatsku za 26.04.2018

Na Jadranu pretežno sunčano. U unutrašnjosti sunčano uz postupni porast naoblake sa sjeverozapada. Mjestimice će pasti i malo kiše ili poneki pljusak, najprije u sjeverozapadnim i gorskim područjima, a poslijepodne i drugdje. Slab do umjeren jugozapadnjak postupno će okrenuti na sjeverni i sjeveroistočni vjetar, a poslijepodne i ojačati. Na Jadranu uglavnom slabo jugo, uz obalu i jugozapadnjak, a navečer će na sjevernom dijelu zapuhati umjerena, podno Velebita i jaka bura. Najviša dnevna temperatura zraka u unutrašnjosti malo niža, većinom od 22 do 27 °C.
opširnije...