HITNI KORIDOR SPAŠAVA ŽIVOTE!

Na prometnici s dva prometna traka hitni koridor formira se tako što se vozila u desnom traku pomaknu što više udesno, a vozila u lijevom traku što više ulijevo. Na prometnicama s tri traka oslobađa se srednji trak tako što se vozila u srednjem traku pomaknu u desni trak i propuste interventna vozila.

opširnije...

Obavijest korisnicima

|

Poštovani korisnici,

obavještavamo vas da je stupio na snagu Pravilnik o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona (NN 20/2019), kojim je definirano na kojim prometnicama u Hrvatskoj se ograničava promet vozilima čija masa premašuje 7,5 tona.

Obavijest korisnicima

|

Korisnici koji ostvaruju pravo na sezonski popust u razdoblju od 01.11. tekuće godine do 31.03. naredne godine za ARZ elektroničku naplatu sezonske cestarine, nadoplatu sezonskog ENC računa kupljenim  ARZ SMS E-bonovima moguće je izvršiti isključivo u prodajnim uredima ARZ-a .

ENC pakete moguće je kupiti na svim naplatnim postajama 0-24.
besplatni info telefon
0800 0111Poziv iz inozemstva
+385 1 6504 899

Očuvanje populacije smeđeg medvjeda

eu p3 1
Naziv projekta: "Upravljanje i zaštita populacije smeđih medvjeda u sjevernim Dinaridima i Alpama"
Oznaka projekta: LIFE DINALP BEAR LIFE13 NAT/SI/000550
Vodeći partner na projektu: Zavod za gozdove Slovenije, Slovenija
Partneri na projektu:
  1. Autocesta Rijeka-Zagreb d.d., Hrvatska
  2. ERICo Velenje, Ecological Research & Industrial Co-operation Ltd., Slovenija
  3. Research Institute of Wildlife Ecology University of Veteriary Medicine Vienna, Austrija
  4. Veterinarski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
  5. Provincia Autonoma di Trento - Servizio Foreste e Fauna, Italija
  6. Progetto Lince Italia, Italija
  7. Regione del Veneto - Unita di Progetto Caccia a Pesca, Italija
  8. University of Ljubljana, Slovenija
Cilj projekta: Praćenje, upravljanje i očuvanje populacije smeđeg medvjeda u sjeverno Dinarskom gorju i jugoistočnim Alpama. Ciljevi projekta za koje je odgovorna Autocesta Rijeka-Zagreb d.d. prvenstveno su povećanje sigurnosti prometa i poboljšanje utjecaja autoceste na prirodu, stoga se kroz konkretne aktivnosti projekta dodatno zatvara ograđeni koridor autoceste za pristup životinjama i uvodi sustavno rješavanje kriznih situacija sa životinjama na cesti. Djelatnosti unutar projekta su podijeljene na 7 pripremnih aktivnosti i 10 konkretnih zaštitnih aktivnosti, te 3 aktivnosti praćenja kojima će se promatrati utjecaj izvedenih konkretnih akcija kao i 6 aktivnosti za podizanje svijesti javnosti i promicanje projekta. Od konkretnih aktivnosti usmjerenih na očuvanje smeđeg medvjeda u sjevernom dijelu Dinarskog gorja i u Alpama najznačajnija je utvrđivanje veličine populacije u Hrvatskoj i Sloveniji na osnovu genetske analize. Također će se primijeniti mjere za ublažavanje situacija u kojima bi moglo doći do sukoba između medvjeda i lokalnog stanovništva kao i mjere za sprečavanje stradavanja na autocesti (60 km el. ograde, iskočne rampe, jednostrana vrata za izlaz životinja i dr.), a u okviru projekta osnovat će se i interventni tim za autoceste.
Opravdanost: Osim velikog udjela u sveukupnoj smrtnosti, stradavanje medvjeda u prometu predstavlja važne neizravne opasnosti za medvjede: (1) sudari vozila i medvjeda značajan su čimbenik rizika sigurnosti prometa, i tako pridonose sukobu između medvjeda i ljudi te mogu pogoršati općenito pozitivan stav javnosti o ovoj životinji; (2) stradavanje medvjeda u prometu pogađa određenu dobnu skupinu (uglavnom mlade jedinke, oba spola) i utječe na demografsku strukturu populacije kao i njen potencijal za širenje.
Ugovoreni dio projekta u provedbi Autoceste Rijeka-Zagreb d.d. iznosi 3.821.424kn, od toga 2.751.428kn (72%) Europska unija donira bespovratno.
Razdoblje provedbe
Projekta:
1. 7. 2014. do 30. 6. 2019.
Procijenjena vrijednost
Projekta:
5.987.478,00 EUR
Vrijednost
sufinanciranja iz EU:
4.149.202,00 EUR
Sufinanciranje: Projekt je sufinancirala Europska unija iz LIFE+ programa
Kontakt osoba za
dodatne informacije:
Bojan Vivoda, glavni inženjer za geotehniku i zaštitu okoliša
Broj telefona: +385 1 6515 365
E-pošta: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Korisni linkovi: www.dinalpbear.eu
ec.europa.eu
www.europski-fondovi.eu
www.natura2000.hr

Stanje na autocesti

 NA DAN 26.08.2019 u 06:46 sati

A1
Zagreb/Lučko - čvor Karlovac
  • Redovno, kolnik suh
A1
čvor Karlovac - čvor Bosiljevo 2
  • Redovno, kolnik suh
A6
čvor Bosiljevo 2 - čvor Kikovica
  • Redovno, kolnik suh
  • Jak vjetar na dionici Kikovica - tunel Tuhobić. Mole se korisnici za oprez.
  • Radovi na autocesti A6 između 41+000 km i 43+000 km uključujući tunel Lučice u smjeru Rijeke,promet se vodi jednom prometnom trakom. Predviđeno trajanje radova je od 22.08.2019. godine u 08:35 do 15.11.2019. godine.
  • Radovi na autocesti A6 između 69+500 km i 69+900 km u smjeru Rijeke promet se vodi po dvije prometne trake. Vozi se uz ograničenje brzine 80 km/h. Predviđeno trajanje radova je od 15.06.2019. godine do 15.09.2019. godine.
A6
čvor Kikovica - Rijeka/čvor Orehovica
  • Redovno, kolnik suh
A7
čvor Orehovica - čvor Diračje
  • Redovno, kolnik suh
  • Zbog oštećenog asfaltnog zastora kolnika na voznoj prometnoj traci na 21+300 km u smjeru GP Rupa vozi se uz ograničenje brzine 60 km/h.
A7
GP Rupa - čvor Diračje
  • Redovno, kolnik suh
D102
Krčki most
  • Redovno, kolnik suh
opširnije...
 

stanje na cestama

NA DAN 26.08.2019 u 07:34

Zbog jakog vjetra na dionicama Jadranske magistrale (DC8) Novi Vinodolski -Senj i Karlobag -Sveta Marija Magdalena zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle (I. skupina vozila), zbog vjetra. Magla smanjuje vidljivost i usporava vožnju mjestimice u Slavonij, Lici i Gorskom kotaru. Mokri su i skliski kolnici mjestimice u Slavoniji i Baranji. Pojačan je promet na gradskim prometnicama i obilaznicama, a zastoji su povremeno na dionicama cesta gdje traju radovi. Vozače upozoravamo da prilagode brzinu i nasčin vožnje uvjetima na cestama.
opširnije...