Privremena regulacija prometa od čvora Orehovica do čvora Čavle na A6

Dana 20.02.2017. godine planiran je početak radova sanacije vijadukta Svilno, na dionici autoceste A6 od čvora Orehovica do čvora Čavle. U slučaju loših vremenskih uvjeta početak radova odgodit će se do povoljnijih vremenskih uvjeta.

 

Tijekom radova biti će postavljena privremena regulacija prometa te će za sav promet biti zatvoren kolnik u smjeru Zagreba, dok će se promet voditi dvosmjerno jednim kolnikom (u smjeru Rijeke) i to po jedan prometni trak za svaki smjer, uz ograničenje brzine od 80 km/h. Planirani rok završetka  radova je do 01.06.2017.godine.

Masterplan za razvoj prometne infrastrukture na relaciji autoceste Zagreb - Karlovac

|

Javno savjetovanje o Strateškoj studiji utjecaja  na okoliš za Masterplan razvoja prometne infrastrukture na relaciji autoceste Zagreb - Karlovac i nacrt Masterplana je otvoreno i dostupno na poveznici središnjeg državnog portala za savjetovanja sa zainteresiranom javnošću e-Savjetovanja https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/Dashboard i na poveznici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture http://www.mppi.hr/default.aspx?id=29350

Vožnja u zimskim uvjetima

|

Uvijek održavajte sigurnosni razmak od vozila ispred sebe. Pratite promet ispred i iza sebe. Vožnju prilagodite uvjetima na cesti. Posebnu opasnost predstavljaju vijadukti, mostovi i nadvožnjaci koji zimi znaju biti zaleđeni. Kad pušu bočni vjetrovi, vozite dopuštenom brzinom, što je moguće opreznije.

opširnije...
besplatni info telefon
0800 0111

Okoliš

Sustav upravljanja okolišem (ISO 14001)

U Autocesti Rijeka - Zagreb d.d. 15. ožujka 2007. godine certificiran je sustav upravljanja okolišem prema normi ISO 14001, nakon uspješne provjere od strane certifikacijske ustanove Cro Cert.

U okviru sustava upravljanja okolišem određeni su aspekti okoliša tako da su definirane aktivnosti u glavnim procesima i procesima podrške te su određeni njihovi aspekti okoliša, tj. elementi aktivnosti organizacije, proizvoda i usluga koji jesu ili mogu biti u interakciji s okolišem. U okviru procesa investicijskih radova i postupaka procesa pripreme izgradnje i gospodarenja PUO (pratećih i uslužnih objekata) obuhvaćene su aktivnosti izvođača radova i podkoncesionara u koridoru autoceste, obzirom da svojim postupcima direktno utječu na upravljanje okolišem te na imidž tvrtke. Definirano je više od 250 aktivnosti te 40 aspekata okoliša.

Analizom značajnih aspekata okoliša, pravnih i drugih zakona kao i tehnoloških i financijskih mogućnosti postavljaju se odgovarajući ciljevi koji dovode do smanjenja ili otklanjanja negativnih utjecaja na okoliš. Opći i pojedinačni ciljevi konkretiziraju politiku prema okolišu, a provedbom zadanih programa omogućuje se postizanje postavljenih ciljeva. Dobro definiranim ciljevima sprječavaju se štetni utjecaji na okoliš i osigurava prevencija onečišćenja.

Opći, dugoročni i stalni ciljevi upravljanja okolišem su:

  • Usklađenost sa svim zakonima, provedbenim propisima i normama;
  • Smanjenje potrošnje resursa na mogući minimum;
  • Smanjenje stvaranja otpada i zagađenja zraka, voda i tla;
  • Osiguranje sigurnog i po okoliš prihvatljivog zbrinjavanja otpada;
  • Razvoj svijesti zaposlenika o potrebi zaštite okoliša;
  • Usvajanje, kad je moguće, novih tehnologija i materijala koji omogućavaju ostvarenje navedenih ciljeva.

Biološka raznolikost

Autocesta kao i sve druge vrste prometnih infrastruktura - željeznice, plovni kanali i dr. znatno i višestruko utječu na staništa životinja kojima prolaze, a naravno i na životinje. Učinci barijere pojavljuju se svagdje gdje životinje zbog strukture prometnica, ograda ili prometa ne mogu jednostavno prijeći cestu.

Glavni negativni učinci prometnica su:

  • izravan gubitak staništa,njihova fragmentacija i fragmentacija populacija,
  • degradacija kakvoće staništa, neposredno stradavanje životinja u pokušaju prelaska prometnica i rizik ugrožavanja sudionika u prometu (sudar s velikom životinjom).

Fragmentacija staništa prepoznata je kao jedan od najvažnijih uzroka smanjenja biološke raznolikosti u Europi. U Hrvatskoj je u posljednjih deset godina izgrađeno mnogo kilometara novih autocesta koje povezuju unutrašnjost sa sjevernim i južnim obalnim pojasom, ali istodobno, prolazeći kroz Gorski kotar, Liku i Dalmaciju, sijeku staništa velikih zvijeri i svih drugih životinja uzduž i poprijeko.

Mrežom autocesta Karlovac-Rijeka i Bosiljevo-Split stanište velikih zvijeri je podijeljeno u četiri dijela. Iako te prometnice utječu na kakvoću staništa i mogućnosti kretanja svih životinja, zbog velikog broja i dužine objekata na autocesti, teoretski je osigurana dovoljna propusnost. Autocesta Rijeka - Zagreb od Bosiljeva do Rijeke ima na 25 posto svoje ukupne dužine objekte koji tvore moguće prijelaze (most, tunel, vijadukt i dr.) i jedan zeleni most (Dedin). Telemetrijskim praćenjem triju vrsta velikih zvijeri (ris, vuk i medvjed) u Gorskom kotaru utvrđeno je da svaka od njih prelazi autocestu te da neke od njih imaju životne prostore s obiju strana autoceste.

Dosadašnjim praćenjem pomoću pješčanih pragova i infracrvenih senzora utvrđeno je da su prijelaz za divlje životinje Dedin u Gorskom kotaru iskorištavale sve vrste velikih sisavaca koje obitavaju na ovom području.

Iako dosadašnje spoznaje nameću zaključak da novoizgrađene autoceste u Hrvatskoj imaju utjecaj na prostornu preraspodjelu vučjih čopora, bit će potrebno još praćenja (telemetrija, infracrveni senzori, praćenje stradavanja na prometnicama, ocjene prikladnosti svih objekata i njihove propusnosti) da bi se utvrdili uzorci kretanja i uporabe staništa u novonastalim okolnostima (postojanje autocesta i prijelaza), moguće kritične točke na kojima životinje prelaze i stradavaju.

Istovremeno s osiguravanjem najveće moguće prohodnosti okomito na pružanje autoceste, izgradnjom prijelaza, te održavanjem prolaza ispod mostova i vijadukata te preko tunela, maksimalno se onemogućava prolaženje preko brze prometnice izgradnjom odgovarajućih ograda.

 

Otpad

Otpad u društvu Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. nastaje kao produkt procesa rada same tvrtke i djelovanja korisnika autoceste. Postupanje s otpadom obuhvaća: gospodarenje otpadom, privremeno odlaganje otpada do njegove predaje pravnim osobama ovlaštenim za skupljanje i daljnje postupanje s otpadom, redovito održavanje i čišćenje prometnih i drugih površina od otpada, kao i građevina u sustavu odvodnje otpadnih i oborinskih voda, ustrojavanje i vođenje propisanih evidencija i dokumentacije, te interni nadzor nad primjenom mjera utvrđenih Planom gospodarenja otpadom.

Opasni otpadi koji nastaju u procesu rada ARZ-a su: motorna ulja, zauljena voda i talog, te druge vrste opasnih tvari iz separatora u sustavu odvodnje otpadnih i oborinskih voda, uljni filteri, antifriz, akumulatori, baterije, boje i lakovi, razrjeđivači, zauljene krpe, ambalaža od motornih i drugih ulja, kemikalija, boja i lakova, toneri, kemikalije, električni i elektronski otpad i slično.

Neopasni otpad u procesu rada ARZ-a pojavljuje se u obliku komunalnog, ambalažnog, građevnog i otpadnih guma, pod uvjetom da pobrojane vrste otpada u cijelosti ili u svojim dijelovima nemaju neko od svojstava opasnog otpada.

Inertni otpad je uglavnom neopasni otpad koji ne podliježe značajnim fizičkim, kemijskim ili biološkim promjenama, nije topiv, goriv, ni na drugi način reaktivan niti biorazgradiv, a u procesu rada ARZ-a pojavljuje se u obliku građevnog otpada čije je porijeklo vezano uz stijenske i zemljane materijale u svim oblicima uporabe, opekarske proizvode, asfaltne mješavine i beton.

Gospodarenje otpadom nastalim tijekom građenja tj. izvođenja investicijskih radova, izvanrednog održavanja i izgradnje pratećih i uslužnih objekata, provodi se u skladu sa zakonom i dokumentacijom sustava upravljanja okolišem. Od 2007. godine kroz postupke sustava upravljanja okolišem, plan upravljanja okolišem i planove zaštite okoliša izvođača u ARZ-u se prate poduzete mjere zaštite okoliša od strane izvođača, između ostalog i postupanje sa i zbrinjavanje komunalnog otpada i otpadnog ulja, kao i vođenje potrebne dokumentacije o otpadu na lokaciji gradilišta i pri odvozu otpada s lokacije gradilišta te dostavi podataka nadležnim tijelima.

 

Nadzor rada

Važan čimbenik smanjenja utjecaja na okoliš svakako je i praćenje stanja okoliša (monitoring) koje se ostvaruje kroz nadzor rada kako bi se moglo procijeniti da li se propisane mjere za smanjenje utjecaja na okoliš provode, odnosno da li su učinkovite ili je potrebno propisati i dodatne mjere. Premda u analiziranim studijama i lokacijskim dozvolama nije precizno utvrđen program praćenja stanja okoliša, postojeća zakonska regulativa dobro regulira ovo pitanje.

Sve mjere zaštite okoliša se prate i primjenjuju tijekom građenja i gospodarenja autocestom zajedno s mjerama zaštite zdravlja i sigurnosti (sprječavanje nesreća itd.) od strane ARZ-a, podkoncesionara i izvođača. Provodi se svakodnevna kontrola tj. nadzor svih radova kako bi se osiguralo provođenje mjera zaštite okoliša za vrijeme trajanja ugovora. Menadžer okoliša sa stručnim suradnicima za okoliš prema potrebi, a najmanje jedanput godišnje provodi reviziju plana zaštite okoliša kako bi se osiguralo da je ažuran i da odgovara situaciji na terenu, da se neusklađenosti i korektivne radnje propisno dokumentiraju te kako bi se pregledao status implementacije i ocijenile korektivne radnje.

Uvažavajući specifičnosti prostora kojim prolazi autocesta od Zagreba do Rijeke, u projekt izgradnje punog profila ugrađeni su i svi potrebni elementi zaštite okoliša definirani kroz uvjete nadležnih institucija i službi definiranih u lokacijskim dozvolama.

Privitci:
Preuzmite ovu datoteku (ARZ-OKL-12.pdf)ARZ-OKL-12.pdfIzvještaj o zaštiti okoliša za 20121.00 MB02.10.2016

Stanje na autocesti

 NA DAN 22.02.2017 u 05:00 sati

A1
Zagreb/Lučko - čvor Karlovac
  • Promet slab
A1
čvor Karlovac - čvor Bosiljevo 2
  • Promet slab
A6
čvor Bosiljevo 2 - čvor Kikovica
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: Zbog radova na sanaciji oštećene diletacije na p. Kamenjak zatvorena je traka za spora vozila od 66+600 km do 66+900 km u smjeru Rijeke.
A6
čvor Kikovica - Rijeka/čvor Orehovica
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: Zbog radova na sanaciji vijadukta Svilno za sav promet zatvoren je lijevi (južni) kolnički trak u smjeru Zagreba,promet se odvija dvosmjerno desnim (sjevernim) kolničkim trakom od 78+200 km do 80+500 km u smjeru Rijeke,reguliran privremenom prometnom signalizacijom.
A7
čvor Orehovica - čvor Diračje
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: Zbog izvođenja radova rekonstrukcije raskrižja na državnoj cesti D427 – čvor Rujevica, promet se odvija usporeno suženim kolnikom na izlaznom kraku (krak 3) čvora Rujevica u smjeru GP Rupa.
A7
GP Rupa - čvor Diračje
  • Promet slab
D102
Krčki most
  • Promet slab
opširnije...
 

stanje na cestama

NA DAN 22.02.2017 u 05:14

Na autocesti A6 Rijeka-Zagreb, između čvorova Orehovica i Čavle vozi se dvosmjerno (kolnikom u smjeru Rijeke), u dužini od oko 2 km, uz ograničenje brzine na 80 km/h, zbog radova na vijaduktu Svilno. Predviđeno trajanje radova je do 01. lipnja 2017. godine.
opširnije...
 

Prognoza vremena

za Hrvatsku za 22.02.2017

Djelomice, na Jadranu, osobito u Dalmaciji, i pretežno sunčano. Većinom na području Rijeke te u dijelu Gorskoga kotara uglavnom oblačno, poslijepodne uz malo kiše. Ujutro mjestimice u unutrašnjosti magla. Vjetar slab i umjeren, na udare i jak jugozapadni, a na Jadranu će zapuhati slabo i umjereno jugo. Najniža jutarnja temperatura od -2 do 4, na Jadranu između 3 i 8. Najviša dnevna u većini krajeva od 11 do 16 °C.
opširnije...