Vožnja u zimskim uvjetima

Uvijek održavajte sigurnosni razmak od vozila ispred sebe. Pratite promet ispred i iza sebe. Vožnju prilagodite uvjetima na cesti. Posebnu opasnost predstavljaju vijadukti, mostovi i nadvožnjaci koji zimi znaju biti zaleđeni. Kad pušu bočni vjetrovi, vozite dopuštenom brzinom, što je moguće opreznije.

opširnije...

Završna konferencija projekta "Masterplan"

|

Dana 23. prosinca 2016. godine u 11:00 sati u dvorani Mljet u Hypo centru, Slavonska avenija 6/2 u Zagrebu održana je završna konferencija projektnih rezultata "Masterplana za razvoj prometne infrastrukture na relaciji autoceste Zagreb - Karlovac"

opširnije...

Zimska služba održavanja 2016/2017

|

Izvedbenim programom Zimske službe na autocestama RH, pod nadležnošću HAC-a i ARZ-a, zimska služba na brdskim dionicama (Lika i Gorski kotar) započinje 15.10., dok 01.11. na preostalim dionicama autocesta. Odlukom o obveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj (NN 145/2013), propisana je obvezna uporaba zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u razdoblju od 15.11. tekuće godine do 15.04. iduće godine. Iako je obavezna uporaba zimske opreme tek od 15.11. na nekim dionicama autocesta postoji mogućnost pothlađivanja kolnika i prije navedenog razdoblja, zbog čega ljetne gume gube svojstvo prianjanja na podlogu, te je prije puta potrebno informirati se o vremenu i stanju u prometu, te u skladu s tim pripremiti svoje vozilo za put.

opširnije...
besplatni info telefon
0800 0111

Okoliš

Sustav upravljanja okolišem (ISO 14001)

U Autocesti Rijeka - Zagreb d.d. 15. ožujka 2007. godine certificiran je sustav upravljanja okolišem prema normi ISO 14001, nakon uspješne provjere od strane certifikacijske ustanove Cro Cert.

U okviru sustava upravljanja okolišem određeni su aspekti okoliša tako da su definirane aktivnosti u glavnim procesima i procesima podrške te su određeni njihovi aspekti okoliša, tj. elementi aktivnosti organizacije, proizvoda i usluga koji jesu ili mogu biti u interakciji s okolišem. U okviru procesa investicijskih radova i postupaka procesa pripreme izgradnje i gospodarenja PUO (pratećih i uslužnih objekata) obuhvaćene su aktivnosti izvođača radova i podkoncesionara u koridoru autoceste, obzirom da svojim postupcima direktno utječu na upravljanje okolišem te na imidž tvrtke. Definirano je više od 250 aktivnosti te 40 aspekata okoliša.

Analizom značajnih aspekata okoliša, pravnih i drugih zakona kao i tehnoloških i financijskih mogućnosti postavljaju se odgovarajući ciljevi koji dovode do smanjenja ili otklanjanja negativnih utjecaja na okoliš. Opći i pojedinačni ciljevi konkretiziraju politiku prema okolišu, a provedbom zadanih programa omogućuje se postizanje postavljenih ciljeva. Dobro definiranim ciljevima sprječavaju se štetni utjecaji na okoliš i osigurava prevencija onečišćenja.

Opći, dugoročni i stalni ciljevi upravljanja okolišem su:

  • Usklađenost sa svim zakonima, provedbenim propisima i normama;
  • Smanjenje potrošnje resursa na mogući minimum;
  • Smanjenje stvaranja otpada i zagađenja zraka, voda i tla;
  • Osiguranje sigurnog i po okoliš prihvatljivog zbrinjavanja otpada;
  • Razvoj svijesti zaposlenika o potrebi zaštite okoliša;
  • Usvajanje, kad je moguće, novih tehnologija i materijala koji omogućavaju ostvarenje navedenih ciljeva.

Biološka raznolikost

Autocesta kao i sve druge vrste prometnih infrastruktura - željeznice, plovni kanali i dr. znatno i višestruko utječu na staništa životinja kojima prolaze, a naravno i na životinje. Učinci barijere pojavljuju se svagdje gdje životinje zbog strukture prometnica, ograda ili prometa ne mogu jednostavno prijeći cestu.

Glavni negativni učinci prometnica su:

  • izravan gubitak staništa,njihova fragmentacija i fragmentacija populacija,
  • degradacija kakvoće staništa, neposredno stradavanje životinja u pokušaju prelaska prometnica i rizik ugrožavanja sudionika u prometu (sudar s velikom životinjom).

Fragmentacija staništa prepoznata je kao jedan od najvažnijih uzroka smanjenja biološke raznolikosti u Europi. U Hrvatskoj je u posljednjih deset godina izgrađeno mnogo kilometara novih autocesta koje povezuju unutrašnjost sa sjevernim i južnim obalnim pojasom, ali istodobno, prolazeći kroz Gorski kotar, Liku i Dalmaciju, sijeku staništa velikih zvijeri i svih drugih životinja uzduž i poprijeko.

Mrežom autocesta Karlovac-Rijeka i Bosiljevo-Split stanište velikih zvijeri je podijeljeno u četiri dijela. Iako te prometnice utječu na kakvoću staništa i mogućnosti kretanja svih životinja, zbog velikog broja i dužine objekata na autocesti, teoretski je osigurana dovoljna propusnost. Autocesta Rijeka - Zagreb od Bosiljeva do Rijeke ima na 25 posto svoje ukupne dužine objekte koji tvore moguće prijelaze (most, tunel, vijadukt i dr.) i jedan zeleni most (Dedin). Telemetrijskim praćenjem triju vrsta velikih zvijeri (ris, vuk i medvjed) u Gorskom kotaru utvrđeno je da svaka od njih prelazi autocestu te da neke od njih imaju životne prostore s obiju strana autoceste.

Dosadašnjim praćenjem pomoću pješčanih pragova i infracrvenih senzora utvrđeno je da su prijelaz za divlje životinje Dedin u Gorskom kotaru iskorištavale sve vrste velikih sisavaca koje obitavaju na ovom području.

Iako dosadašnje spoznaje nameću zaključak da novoizgrađene autoceste u Hrvatskoj imaju utjecaj na prostornu preraspodjelu vučjih čopora, bit će potrebno još praćenja (telemetrija, infracrveni senzori, praćenje stradavanja na prometnicama, ocjene prikladnosti svih objekata i njihove propusnosti) da bi se utvrdili uzorci kretanja i uporabe staništa u novonastalim okolnostima (postojanje autocesta i prijelaza), moguće kritične točke na kojima životinje prelaze i stradavaju.

Istovremeno s osiguravanjem najveće moguće prohodnosti okomito na pružanje autoceste, izgradnjom prijelaza, te održavanjem prolaza ispod mostova i vijadukata te preko tunela, maksimalno se onemogućava prolaženje preko brze prometnice izgradnjom odgovarajućih ograda.

 

Otpad

Otpad u društvu Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. nastaje kao produkt procesa rada same tvrtke i djelovanja korisnika autoceste. Postupanje s otpadom obuhvaća: gospodarenje otpadom, privremeno odlaganje otpada do njegove predaje pravnim osobama ovlaštenim za skupljanje i daljnje postupanje s otpadom, redovito održavanje i čišćenje prometnih i drugih površina od otpada, kao i građevina u sustavu odvodnje otpadnih i oborinskih voda, ustrojavanje i vođenje propisanih evidencija i dokumentacije, te interni nadzor nad primjenom mjera utvrđenih Planom gospodarenja otpadom.

Opasni otpadi koji nastaju u procesu rada ARZ-a su: motorna ulja, zauljena voda i talog, te druge vrste opasnih tvari iz separatora u sustavu odvodnje otpadnih i oborinskih voda, uljni filteri, antifriz, akumulatori, baterije, boje i lakovi, razrjeđivači, zauljene krpe, ambalaža od motornih i drugih ulja, kemikalija, boja i lakova, toneri, kemikalije, električni i elektronski otpad i slično.

Neopasni otpad u procesu rada ARZ-a pojavljuje se u obliku komunalnog, ambalažnog, građevnog i otpadnih guma, pod uvjetom da pobrojane vrste otpada u cijelosti ili u svojim dijelovima nemaju neko od svojstava opasnog otpada.

Inertni otpad je uglavnom neopasni otpad koji ne podliježe značajnim fizičkim, kemijskim ili biološkim promjenama, nije topiv, goriv, ni na drugi način reaktivan niti biorazgradiv, a u procesu rada ARZ-a pojavljuje se u obliku građevnog otpada čije je porijeklo vezano uz stijenske i zemljane materijale u svim oblicima uporabe, opekarske proizvode, asfaltne mješavine i beton.

Gospodarenje otpadom nastalim tijekom građenja tj. izvođenja investicijskih radova, izvanrednog održavanja i izgradnje pratećih i uslužnih objekata, provodi se u skladu sa zakonom i dokumentacijom sustava upravljanja okolišem. Od 2007. godine kroz postupke sustava upravljanja okolišem, plan upravljanja okolišem i planove zaštite okoliša izvođača u ARZ-u se prate poduzete mjere zaštite okoliša od strane izvođača, između ostalog i postupanje sa i zbrinjavanje komunalnog otpada i otpadnog ulja, kao i vođenje potrebne dokumentacije o otpadu na lokaciji gradilišta i pri odvozu otpada s lokacije gradilišta te dostavi podataka nadležnim tijelima.

 

Nadzor rada

Važan čimbenik smanjenja utjecaja na okoliš svakako je i praćenje stanja okoliša (monitoring) koje se ostvaruje kroz nadzor rada kako bi se moglo procijeniti da li se propisane mjere za smanjenje utjecaja na okoliš provode, odnosno da li su učinkovite ili je potrebno propisati i dodatne mjere. Premda u analiziranim studijama i lokacijskim dozvolama nije precizno utvrđen program praćenja stanja okoliša, postojeća zakonska regulativa dobro regulira ovo pitanje.

Sve mjere zaštite okoliša se prate i primjenjuju tijekom građenja i gospodarenja autocestom zajedno s mjerama zaštite zdravlja i sigurnosti (sprječavanje nesreća itd.) od strane ARZ-a, podkoncesionara i izvođača. Provodi se svakodnevna kontrola tj. nadzor svih radova kako bi se osiguralo provođenje mjera zaštite okoliša za vrijeme trajanja ugovora. Menadžer okoliša sa stručnim suradnicima za okoliš prema potrebi, a najmanje jedanput godišnje provodi reviziju plana zaštite okoliša kako bi se osiguralo da je ažuran i da odgovara situaciji na terenu, da se neusklađenosti i korektivne radnje propisno dokumentiraju te kako bi se pregledao status implementacije i ocijenile korektivne radnje.

Uvažavajući specifičnosti prostora kojim prolazi autocesta od Zagreba do Rijeke, u projekt izgradnje punog profila ugrađeni su i svi potrebni elementi zaštite okoliša definirani kroz uvjete nadležnih institucija i službi definiranih u lokacijskim dozvolama.

Privitci:
Preuzmite ovu datoteku (ARZ-OKL-12.pdf)ARZ-OKL-12.pdfIzvještaj o zaštiti okoliša za 20121.00 MB02.10.2016

Stanje na autocesti

 NA DAN 17.01.2017 u 05:00 sati

A1
Zagreb/Lučko - čvor Karlovac
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: zbog mjestimice razmočenog snijega na kolniku vozi se usporeno uz ograničenje brzine
A1
čvor Karlovac - čvor Bosiljevo 2
  • Promet slab
  • Ograničenja u prometu: Zbog mjestimice razmočenog snijega na kolniku vozi se usporeno uz ograničenje brzine
A6
čvor Bosiljevo 2 - čvor Kikovica
  • Promet slab
  • Zimski uvjeti (isključivanje tegljača i prikoličara, ostali obavezna upotreba zimske opreme) na dionici Kikovica - Bosiljevo
  • Zabrana prometa za sva vozila OSIM OSOBNIH VOZILA zbog olujnih udara vjetra na dionici Kikovica čvor Delnice (oba smjera).
  • Ograničenja u prometu: Zbog radova na sanaciji oštećene diletacije na p. Kamenjak zatvorena je traka za spora vozila od 66+600 km do 66+900 km u smjeru Rijeke.
A6
čvor Kikovica - Rijeka/čvor Orehovica
  • Promet slab
  • Zabrana prometa za za sva vozila OSIM OSOBNIH VOZILA zbog olujnih udara vjetra na dionici čvor Čavle -čvor Kikovica.
A7
čvor Orehovica - čvor Diračje
  • Promet slab
  • Zabrana prometa za sva vozila OSIM OSOBNIH VOZILA zbog olujnih udara vjetra na dionici od čvora Škurinje do čvora Orehovica u oba smjera.
A7
GP Rupa - čvor Diračje
  • Promet slab
  • Zabrana prometa za sva vozila OSIM OSOBNIH VOZILA zbog zbog olujnih udara vjetra na dionici čvor Jurdani - GP Rupa u oba smjera. Promet između čvora Jurdani i GP Rupa, za vozila na koje se odnosi zabrana, se odvija obilazno preko D8.
D102
Krčki most
  • Promet slab
  • Prekid prometa zbog  Orkanskog vjetra za sva vozila na dionici mosta Krk -D102 u oba smjera.
opširnije...
 

stanje na cestama

NA DAN 17.01.2017 u 05:26

, Zbog orkanskog vjetra i snježnih zapuha zabrana je prometa za sve skupine vozila na: -autocesti A1 između čvorova Sveti Rok i Posedarje; -Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Svete Marije Magdalene; -državnoj cesti DC1 između Udbine i Knina; -državnoj cesta DC54 Maslenica-Zaton Obrovački, -Paškom mostu, -Krčkom mostu. Zbog olujnog vjetra samo za osobna vozila otvorene su: -autocesta A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i Delnica; -autocesta A7 između čvora Jurdani i graničnog prijelaza Rupa; -riječka obilaznica između čvorova Škurinje i Orehovica; -autocesta A7 između čvorova Draga i Šmrika; -DC25 Gospić-Karlobag. Na dionici Jadranske magistrale (DC8) između Bakra i Novog Vinodolskog zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp prikolicama, motocikle, dostavna i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina). Trenutno nema slobodnog cestovnog pravca za teretna vozila prema Dalmaciji i obrnuto, te za kamione s prikolicama i tegljače s poluprikolicama iz smjera unutrašnjosti prema Istri, Rijeci, sjevernom primorju i obrnuto.
opširnije...
 

Prognoza vremena

za Hrvatsku za 17.01.2017

Pretežno oblačno, povremeno sa snijegom, na Jadranu s kišom i snijegom. I dalje vjetrovito uz umjeren do jak sjeveroistočnjak koji u gorju može imati olujne udare. Na Jadranu će puhati jaka, na udare olujna i orkanska bura. Najniža jutarnja temperatura između -8 i -3, na Jadranu od -1 do 4, a najviša dnevna od -6 do -1, na Jadranu između 1 i 7 °C.
opširnije...